Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben ook aan het kijken voor een geluidskaart voor mijn laptop.
Mijn keuze gaat tussen pcmcia (echo indigo) en usb (m-audio) ,firewire is te duur.
ik gebruikt t niet voor externe hardware.
maar kan ik dus uit jullie reacties opmaken dat pcmcia minder cpu gebruikt dan usb?

het enige nadeel is dat ik geen pcmcia kaart kan vinden met midi out voor eventueel midi controller in toekomst.

Hay

die firewire is volgens mij niet een standaard verbinding zoals usb2(het is wel vaak plug and play)
volgens mij is firewire door verschillende fabrikanten gebruikt onder andere namen
was apple niet de uitvinder van de firewire ?

het is altijd veel sneller geweest als de oude usb shit
firewire is een goede verbinding tussen twee apparaaten,ik heb er geen problemen mee gehad
usb2 is een meer geacepteerde standaard zoals sata of pci
steeds meer fabrikanten stappen over op usb2

\ /
8D
/ \

Hmm,

het tegenovergestelde van wat Maxdox zegt, en wat ik zelf ook had opgepikt na veel nagedenk en onderzoek over de beste audio-kaart voor mijn doeleinden.

Origineel geplaatst door maxdox
Vandaag kwam ik via gegoogel te weten dat usb2.0 beduidend minderwaardig is boven firewire. Firewire apparaten kunnen redelijk slim met elkaar "praten", terwijl usb2.0 een scheidrechter nodig heeft: de computer (cpu). Hierdoor belast usb2.0 per definitie de computer stukken meer, maar is het ook veel minder geschikt voor continuen grote datatransfers, zoals multiaudio interfaces. Al met al is usb2.0 stukken minder geschikt voor stabiele audio toepassingen.
Dit is ook af te leiden uit het feit dat er ontzettend weinig usb2.0 audio interfaces zijn... merendeel van de fabricanten kiezen voor firewire.

Waar heb jij je info vandaan, Turtel?

-diskonext

Hay

mr disconect als uw mijn post lees staat dat ik er tevreden mee ben,die firewire
er staat niet dat het slechter is ,lees het nog een keer
van alle randapparaaten is usb 2 de meest voorkomende

is het niet zo dat de virus acces ti ook alles over usb 2 kan doen , midi en geluid
dat kan best nog problemen gaan geven
nee die firewire , is niet slecht ,maar niet een standaard zoals usb

ik persoonlijk gebruik geen usb(alleen voor mijn fototoestel):D

8D

Hey mensen,

Ik weet dat een zoekfunctie bestaat, maar ik heb dus enkel de vraag of iemand mij hier kan helpen met het volgende :

Ik ben pas vorig jaar gestart met het produceren van muziek. Het gaat wel leuk, maar ik mis eigelijk een heleboel. Op advies heb ik behoorlijk wat aankopen gedaan v.w.b. software & hardware. Nu een aantal maanden verder zit ik af en toe nog steeds met mijn handjes in mijn haar van hoe te beginnen.

Als Software gebruik ik :

Cubase SX 2.2.0
Vanguard
Mini Moog
Plugsound PS03, PS04
Novation Bass Station
Novation V-Station
Imposcar
Battery 2
Slayer 2
Diverse effecten

Voor Hardware heb ik :

Steinberg Houston (die a.s. Woensdag wordt verkocht).

Nu wil ik gewoon lekker helemaal opnieuw beginnen. Beginnend bij de bron, mijn pc. Ik heb een Dell pc (zucht), de Dimension 8400, 3.2 Ghz, 1024 DDR Split Ram (2x512), But crap ass geluidskaart (Audigy Pro SE nog iets.... kan nooit goed zijn), dual monitor (wel beter met Cubase), Firewhire, PCI Express, AGP & PCI sloten, verder niet boeiend. Ik denk dat als ik dus sowieso een betere werkomgeving wil creëren ik de Geluidskaart moet vervangen. Daarnaast is mijn volgende doel een Acces Virus TI (maar da's puur omdat ik zo onwijs geil op dat ding na het zien van een presentatie video).

Dus hier komt ie :

Wie heeft een goed advies voor een geluidskaart in diverse prijscategorie kijkend naar Cubase SX en in de toekomst weer een controller ? Of wie weet wat ik het beste kan invullen bij de search optie ?

Groetjes Wouter

Hallo naamgenoot,

Misschien handig als je ook even zegt wat je nog meer hebt.
Mixer?
Monitor speakers?
Keyboards, synths?

Wil je een losse interface of met schuiven?
Of een interface geintegreerd in een synth/midi keyboard?

Turtel,

Waar jij op doelt is de strijd tussen ie 1394 (firewire) en usb2.0 standaard. Beide zijn in het leven geroepen als alternatieve interface voor snelle data transfer. Apple is voorstander voor firewire, terwijl de pc wereld liever voor de goedkopere usb2.0 interface kiest. Ik heb wat liggen zoeken op google, en mijn vermoede wordt overal (technisch onderbouwd) bevestigd.

USB2.0 is zo'n typisch consumer pc wereld protocolletje }:|

Firewire is beter doordacht, en dus duurder. Dit protocol is beter geschikt voor high-end toepassingen, zoals snelle schijven en multiport audio interfaces.
Ik zeg niet dat USB2.0 totaal ongeschikt is, maar houdt er rekening mee dat deze interface PER DEFINITIE cpu vreet wanneer er IO is. Dat is iets wat je niet wilt, want dat betekent dat je cpu steeds op io-wait komt wanneer een usb apparaat wilt "praten". Firewire apparaten zijn "slimmer" en babbelen pas met de cpu wanneer het echt nodig is.

Dat er meer usb2.0 apparaten zijn, klopt niet. Want juist voor audio en video (sony) toepassingen is firewire juist de "standaard"

Verder moet je PCI, of de laptop variant PCMCIA, zien als de snelweg waarover zowel usb2.0 als firewire, als andere protocollen babbelen (behalve bij apple, want daar heeft firewire een directe weg naar de cpu/geheugen op het moederboard). Wanneer een fabricant een pcmcia interface gebruikt voor zijn audio kaart, betekent dat deze dus de firewire/usb2.0 laag overslaan, en dus efficienter kunnen zijn. Meestal niet slechter als firewire etc.

USB1.0 is soieso ongeschikt voor serieuze audio toepassingen lijkt me...

Misschien doel je op het feit dat er wel verschillen zijn in de firewire chipsets. Ik weet hier dus niet het fijne van...
Wie heeft hier ervaring mee?

hmmm..die nieuwe EMU kaart met PCMCIA wordt interessanter en interessanter...... RME is helaas voor mijn doeleinden te duur.... maarja, tis altijd weer afwachten wanneer nieuwe produkten daadwerkelijk op de markt beschikbaar komen...iemand een idee wanneer die emu 1616 te koop komt?

Origineel geplaatst door fuse
Hallo naamgenoot, 8)

Misschien handig als je ook even zegt wat je nog meer hebt.
Mixer? Heb alleen een Houston
Monitor speakers? Niet actief, Jamo D165
Keyboards, synths? Niete..

;{

Wil je een losse interface of met schuiven? Uhrm...
Of een interface geintegreerd in een synth/midi keyboard? Denk dat je hier als voorbeeld een TI kan nemen :P

Ik vraag me nog steeds af waar RME blijft met die firewire versie van de Multiface.
Als ze daar weer een hele andere FPGA(custom chip) hebben voor ontwikkeld ipv die van de Fireface 800 te hergebruiken dan vrees ik het ergste voor de prijs van het beestje.

En wie weet zijn ze bij Access wel heel erg hard aan't zweten om die USB2 zooi voor die TI serie nog beter te krijgen. Maar goed die bak is de moeite waard om een snellere computer voor te kopen. ;)

Origineel geplaatst door turtel
mr disconect als uw mijn post lees staat dat ik er tevreden mee ben,die firewire
er staat niet dat het slechter is ,lees het nog een keer
van alle randapparaaten is usb 2 de meest voorkomende

Jaja, ik begrijp. Vroeg me alleen af of je misschien dingen wist die ik over 't hoofd had gezien. Zeker aangezien ik zelf ook vooral het tegenovergestelde was tegengekomen en _veel_ negatieve dingen over USB (1+ en 2.0) had gehoord. Vandaar ook mijn keuze voor een FW ipv een USB kaart, met oog op de toekomst yadayada.

En volgens mij kun je maar een beperkt aantal audio-kanalen van de TI over USB krijgen (2 ofzo?), inderdaad. Zal wel bewust voor gekozen zijn (d'oh).

Misschien wordt dit dan toch een van de belangrijk(ste/er) redenen om _toch_ voor een Mactopje te gaan: uitstekende Mac<->1394 integratie. Hmmm-hmmm.

Interessante info tot nu toe, hoop nog steeds op een blije/boze FA-101-over-PCMCIA gebruiker die een steentje bij kan dragen ;)

-diskonext

PS @ turtel: en ik ben helemaal niet gevoelig ofzo, maar het is disKoneXt, met de K van kl*te-herrie en de X van pseudo-technologische-vernieuwings-waanzin ;)

Origineel geplaatst door fuse
Tsja je zegt sneller.
En een nieuw systeem is dan wel snel, maar is ook snel in waarde verminderd en een maandje later zijn er al weer snellere systemen die nog minder kosten ook. Vaak is dat even zuur als je daar achter komt. De devaluatie is de eerste paar maanden het hoogste. Het is dan ook de kunst om op het juiste moment de beste prijs/prestatie te vinden. En ik denk wel dat je een vuistregel kan maken dat de spullen die 3 tot 6 maanden geleden uit zijn gekomen qua prijs/prestatie het meest gunstige uitkomen.

Ja, ik kom niet steeds overeen met Fuse, maar hij heeft hier wel een punt waarover ik dezelfde mening deel.
Nu overstappen op het hypernieuwe 775 platform lijkt me niet echt verstandig.
Alleen al omdat Intel tegen de zomer aan met 64 bit cpu's komt. Ook Microschoft zal weldra op 64bit draaien.
En dan ben je al gezien als je nu de laatste processor koopt. (600 euro nota bene)
Als je gaat grasduinen in benchmarks merk je dat de prestatie/prijs 478 t.a.v.
775 socket niet helemaal in evenwicht is omdat je veel geld betaald voor het nieuwe platform.
kijk eens naar de audiokaarten markt. PCI_e wordt maar mondjesmaat toegepast.

Het komt er dus, zoals ik ook al zei, op aan je aankopen juist te plannen wil je niet teveel schade lijden.

Hay

sory voor de schrijffout(leuk voor een advocaat):D

maar apple is altijd erg goed voor audio, ook de grafische sector gebruikt vaak apple

ik ken mensen die nog met plezier met een oude apple werken(virusviji)

voor mij was het meer uit armoe zelf een pc bouwen

dus zo een apple labtop zal best goed zijn

en het is wel verstandig van je om goed uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn

veel succes met wat je ook gaat kopen:peukie:

opnieuw geopend, laptop specificatie tread

opnieuw geopend, laptop specificatie tread

laptop specificatie thread + geluidskaarten
ik ben benieuwd naar de performance van laptops om naast mn gear te gebruiken. Dus als het mag van de moddereters wil ik graag deze thread starten voor de mensen die er net zo over denken. Het lijkt me handig om te weten wat laptops tegenwoordig aankunnen qua performance.

zit al een tijdje rond te kijken op google, maar kan niets interessants vinden. ik hoop met deze draad een hoop ervaringen van laptoppers te winnen. We zouden 1 van de eerste zijn op het i net, tenzij je mij kan aantonen dat er ergens anders op het i net up to date topics zijn

ik zeik graag op anderen

Meld dit bericht aan een moderator | IP: Opgeslagen

2005.02.01 19:38

Yawgmoth

Sabbatical Moderator

Geregistreerd sinds: Jan 2002
Ik woon in: Grou, Friesland
2574 berichten geplaatst.
Mededeling van de moderator:
Even goed lezen a.j.b.https://www.synthforum.nl/forums/sho...86&pagenumber=1

er staat hier toch echt LAPTOPS!!!!
EN GEEN PC,S!!!!!

en daarom mijn probleem maar gelijk op tafel gooien!
ik heb nu een labtop met xp.
ik wil draaien traktor, (dj mixer) en wavelab 3.0
maar dit blijkt niet tegelijk te willen draaien.
ik denk dat wavelab problemen heeft met de asio driver voor tractor
ik heb trouwens de maya usb 44 kaart.

ik wil nu win 2000 er op gaan zetten (veel gebruikersvriendelijker voor dit soort problemen)
maar moest gelijk de hele driverset iets van 30 drivers voor de labtop opvissen van het net

k ben benieuwd naar de performance van laptops om naast mn gear te gebruiken. Dus als het mag van de moddereters wil ik graag deze thread starten voor de mensen die er net zo over denken. Het lijkt me handig om te weten wat laptops tegenwoordig aankunnen qua performance.

zit al een tijdje rond te kijken op google, maar kan niets interessants vinden. ik hoop met deze draad een hoop ervaringen van laptoppers te winnen. We zouden 1 van de eerste zijn op het i net, tenzij je mij kan aantonen dat er ergens anders op het i net up to date topics zijn

Keuze voor stille computer

Keuze voor stille computer

De herrie van mijn huidige computer stoort me al een tijd. Nu is mijn vriendin het ook helemaal zat, dus mag er iets nieuws aangeschaft worden! ;) Ik heb nu een Shuttle barebone, dus ik zal mijn kast, koeler en mobo moeten vervangen.

Na het lezen van vele reviews op tweakers.net en andere sites, ben ik tot de volgende keuze gekomen:

- Antec Sonata Life Style kast (zwart)
- Zalman CNPS 7700ALCU koeler (of een 7000ALCU, als die volstaat)
- Asus P4P800-E Deluxe mobo

Er zal een P4 3Ghz, 2 x 512 MB PC3200, Radeon 9800 Pro en twee SATA HD's ingebouwd worden. In de loop van deze week zal ik een ESI Juli@ bij Feedback ophalen, deze komt er dus ook nog bij.

Het belangrijkste is dus dat ie STIL moet zijn. Wie heeft er ervaring met bovenstaande onderdelen? Ik sta ook open voor andere opties overigens...

Edit: Ah, was mijn post ff kwijt. Sorry mods, had deze ff niet gezien :o:

Laatst gewijzigd:
Beste Opa Bokma,

Die kast heeft een goeie reputatie qua stil zijn.
Paar puntjes van mogelijke herrie zijn de voeding en de videoplank.

En in die kast passen 12" fans. Die kan ik aanraden, maar dan zijn fancontrollers ook heel erg handig. Heb sinds 2 weken een 4-weg fancontroller en kan m'n 2x12" fans, voedingfan en CPU fan op lage snelheid zetten. Ik overclock toch niet. Maar het scheelt een slok op een borrel qua geluid. (snap je'm slok op een borrel?)
Evt als die videoplank teveel herrie maakt kun je het vervangen voor passive koeling van bijv Zalman.
Enige nadeel dat al die zooi wel een paar euri's kosten. Maar goed, je hebt alles over voor je vriendin toch? ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back