Hoi,
Ik heb een aantal vragen:
Ik sta op het punt een nieuwe mac aan te schaffen voor in de studio aangezien die G4 800 mHz wel een beetje op zijn laatste benen aan het lopen is.
keuzemogelijkheden:
-iMac 20" - 2,16 GHz Intel Core 2 Duo, 2GB ram, Drie USB 2.0-poorten; twee USB 1.1-poorten op toetsenbord, twee FireWire 400-poorten
-iMac 24" - 2,16 GHz, Intel Core 2 Duo, 2GB ram, Drie USB 2.0-poorten; twee USB 1.1-poorten op toetsenbord, één FireWire 800- en één FireWire 400-poort
-Mac Pro - Twee 2,66-GHz Intel Xeon dual-coreprocessors, twee FireWire 800-poorten ,twee FireWire 400-poorten. PCI-e sleuven. Ruimte voor 4 interne schijven.
Ik ga erop draaien: Logic Pro 7.2, enkele Universal Binary Plug-ins.
Laten we er ook even van uitgaan dat die iMacs voor mij voldoende rekenkracht hebben (toch..?).
Ik heb nu:
-een 23" cinemadisplay, zou ik mooi op een Mac Pro kunnen aansluiten, of als tweede beeldscherm op de iMac
-wat firewire schijven
-RME PCI geluidskaart (ben het typenr even kwijt)
-RME ADI8-Pro Audioconverter (vermomd als steinberg Nuendo kastje)
-Emagic AMT8 midi interface
Vragen:
-als ik voor de Mac Pro ga, heb ik dan nog wel iets aan die RME PCI geluidskaart? (roept u maar in koor: "neeee")
-kan ik deze vervangen door een firewire geluidskaart die het signaal via adat naar mijn RME ADI8-Pro stuurt?
-zijn er PCI-e geluidskaarten op de markt?
-hoe belangrijk is firewire 800? zeker als je ook in ogenschouw neemt dat ik externe schijven gebruik.
-dus: voldoet firewire 400 voor redelijk intensief HD en geluidskaart gebruik?
-mocht dat niet zo zijn: is USB 2.0 geschikt voor deze schijven (als we aannemen dat deze schijven ook een USB 2.0 aansluiting hebben)
-werkt mijn AMT8 nog op een MacIntel?
de 20" iMac lijkt mij een zeer goede kandidaat, zeker als je zijn relatief lage prijs bekijkt. de 24" iMac is ook niet mis, maar duurder en 20" lijkt mij voldoende groot. Ander pluspunt zou firewire 800 zijn?
Mac Pro, kost veel geld (scheelt in basistrim zo'n 1000 euro met de iMac 20"), geen scherm. wel de snelste van de 3, goede uitbreidingsmogelijkheden, alhoewel ik mijn twijfels over PCI-e heb.
help!