Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door divi
manual?

da's idd de beste tip.
want we zouden je kunnen vertellen dat je in ableton onder audio preferences je 828 moet kiezen, en de in- en outputs die je wilt gebruiken, moet activeren, maar de routing en de monitoring zijn dermate afhankelijk van setup en voorkeuren dat je beter met de manuals bij de hand zoekt wat er het beste werkt voor jou.

Origineel geplaatst door Maks
vanavond

de 12" 1.5ghz 512ram...

Veel plezier alvast!

Maarrrr.....doe je er geen extra geheugen bij?Dit is een beetje net aan....

Origineel geplaatst door mikemix
Veel plezier alvast!

Maarrrr.....doe je er geen extra geheugen bij?Dit is een beetje net aan....

yep... een beetje extra zo zeker geen kwaad kunnen. moet je niet noodzakelijk bij de apple store kopen, hé.

Ik zou 'm ook zo besteld hebben met 512MB, de BTO levertijden zijn soms krankzinnig.

Grootste nadeel van de config is dat Apple in de 12" 2 simms duwt, daardoor wordt er altijd 1 obsolete :( Via de meeste Apple center kan je er een reepje bij in laten zetten, de prijzen zijn meestal concurerend, althans in Enschede wel.

Origineel geplaatst door The Q
Ik zou 'm ook zo besteld hebben met 512MB, de BTO levertijden zijn soms krankzinnig.

Grootste nadeel van de config is dat Apple in de 12" 2 simms duwt, daardoor wordt er altijd 1 obsolete :(
ja stom hé... zit met hetzelfde. bij mijn ouwe dell kon ik wel vrij kiezen hoe 't geheugen geconfigureerd werd.

hello guys

mijn eerste post vanop mijn gloednieuwe powerbook. tot nu toe bevalt alles me zéér goed:)

idd, ik plan er nog ram bij te steken...

ciao

hello guys

mijn eerste post vanop mijn gloednieuwe powerbook. tot nu toe bevalt alles me zéér goed:)

idd, ik plan er nog ram bij te steken...

ciao

Ik heb de mijne nu 3 dagen en ik kan me er helemaal bij aansluiten.:)

Origineel geplaatst door divi
iemand tips waar je goed(kop)e ram kan halen? heb ook 512 en wil er 1GB bij!

ik heb de extra ram voor mijn g5 bij de music store gekocht. (2 latjes van een gig voor nog geen 350 euro samen - 't was wel een deal wegens grote aankopen)
waarschijnlijk hebben ze ook wel ram voor powerbooks daar. of bij thomann?

anders gewoon ff checken welk type ram er exact in moet en dan bij de computerwinkel om de hoek gaan halen... maar persoonlijk koop ik liever ram-latjes waar expliciet wordt bijgezegd dat ze in het juiste type mac werken, zodat ik zeker ben dat ik ze terug kan brengen als ze niet 100% compatibel zijn. ook al zijn de specs hetzelfde, sommige merken zorgen voor problemen. en die wil je niet.

Het geheugen is wel heel erg belangrijk voor een G4 & G5 onder OSX. Heb hier een dual g5 1,8 ghz. staan en daar zat standaard 256 Mb in. Ik dacht daar nog gewoon 512 mb van een ander merk bij te kunnen zetten maar dan liep ie al na 10 minuten vast. Nu de g5 uitgebreid naar 1 Gb. geheugen van precies hetzelfde merk en precies hetzelfde type en sindsdien geen vastlopers meer gehad.

Origineel geplaatst door Slolov
Het geheugen is wel heel erg belangrijk voor een G4 & G5 onder OSX. Heb hier een dual g5 1,8 ghz. staan en daar zat standaard 256 Mb in. Ik dacht daar nog gewoon 512 mb van een ander merk bij te kunnen zetten maar dan liep ie al na 10 minuten vast. Nu de g5 uitgebreid naar 1 Gb. geheugen van precies hetzelfde merk en precies hetzelfde type en sindsdien geen vastlopers meer gehad.

yep, veel nachtmerrieverhalen over foute ram.
daarom:

Origineel geplaatst door feindbild
persoonlijk koop ik liever ram-latjes waar expliciet wordt bijgezegd dat ze in het juiste type mac werken, zodat ik zeker ben dat ik ze terug kan brengen als ze niet 100% compatibel zijn.

en dat was het geval in de music store. ze werken perfect, die latjes.

Nog even voor de mensen die benieuwd waren naar logic op de mac mini:

Ik heb gisteren Logic 7 Express aangeschaft voor mijn mac mini. En het loopt perfect. Ik kan zelfs behoorlijk wat stemmen gebruiken in de arturia arp 2600, zelfs met 16 stemmen loopt ie goed door. Moet nog een echte track maken, maar dat zal vast en zeker goed gaan komen.

www.memoryx.com

www.memoryx.com

heb ik goede ervaringen mee.
Al vaker diverse soorten geheugen voor Macjes besteld, vlot en netjes geleverd en nooit problemen gehad.
Ik kocht 2gb voor ik geloof iets van €380 terwijl de Applestore er €1200 voor vroeg:stupid

Ik heb mijn PB 12" verkocht en heb net een PB 15"/ 1.67GHZ/superdrive besteld
met de M-audio 410 FW audio interface.
19" rack wordt steeds kleiner, PB wordt groter :D

Origineel geplaatst door mikemix
Ik heb mijn PB 12" verkocht en heb net een PB 15"/ 1.67GHZ/superdrive besteld
met de M-audio 410 FW audio interface.
19" rack wordt steeds kleiner, PB wordt groter :D

leuk voor je mike:)

mijn audiophile moet er ook eens gaan aankomen. ik wacht al weken:(

zaterdag m-audio 02 midi keyboard controller gehaald....

leuk voor je mike:)

mijn audiophile moet er ook eens gaan aankomen. ik wacht al weken:(

zaterdag m-audio 02 midi keyboard controller gehaald....

Dank je maks, hoe bevalt de PB?
Werkt die controller goed, prettige toetsen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back