Origineel geplaatst door virkaz
ik zal het eens opzoeken..
dione?
waar ben je
jaja...ik ben dr...

.
ik zal het toch hier maar ff posten,misschien hebben anderen er ook wat aan...
er staat waarschijnlijk een regeltje in je contract dat zegt :
tevens verbindt de artiest zich tot een optie op een volgend product.....
wat eigenlijk wil zeggen dat je elk volgend nummer wat je maakt eerst aan hen moet overleggen....
ik neem aan dat je een publishing contract ook hebt bij hen....daar zal het wel in staan...
maar : er staat ook in het contract (is verplicht) dat al het overeengekome moet voldoen aan het nederlands recht (of zoiets).....en het nederlands recht zegt dat als je ergens anders een betere deal (qua geld of wat dan ook) kan krijgen,het contract ontbonden kan/moet worden...
in jouw geval betekent dat,dat je eerst moet kunnen bewijzen dat je elders een betere deal kan krijgen....maar als jij al onderhandeld hebt met een andere maatschappij ben jij dus degene die contractbreuk hebt gepleegd en kan Ramshorn dus bijvoorbeeld een afkoopsom eisen...
dit noemt men dus een wurgcontract...
wat kun je er aan doen ? het is een kwestie van juridische hulp zoeken en veel brieven schrijven...als je lid bent van een vakbond kunnen zij je misschien helpen.....
technisch gezien zou je nog 1 nummer moeten maken,daar krijg je dan een titelcontract voor en daar haal je dat ene zinnetje uit....dan heb jij aan je plicht voldaan...maar zo makkelijk zal dat niet gaan...
maar bij Ramshorn zijn het ook maar mensen....er is best met ze te praten,maar ze laten je niet zo maar gaan....
kennissen van mij zijn toen ook met een paar goede gesprekken overal onderuit gekomen,maar dat kwam omdat ze echt helemaal stopten met produceren...
ik zou in ieder geval je neef ff advies vragen....