quasimidi sirius of polymorph?

LastResort

dat was al zo........
ik heb ff wat info gezocht over deze apparaatjes en ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke van deze twee de betere is...alvast bedankt!:okdan:

geen van beiden ik vind zelf de polymorp qua concept onwijs de sirius is meer een ander type bak met meerdere toepassingen je moet je dus afvragen wat je wil.
polymorph moet je echt de eigen sequencer gebruiken en die sirius is meer een alrounder.

groetjes dennis

ik denk de sirius die polymorph is veel leuker om met die machine zelf complexe sequences te maken.
die sirius heeft best koele drum sounds en een aardige vocoder onboard trouwens

ik heb ook een ms2000r, dan kan ik daarmee samen met de siruis dus wel vette sound krijgen?(dance georienteerd)

Laatst gewijzigd:
ik denk van wel maar er zijn uiteraard nog meer leuke virtueel analoge synthesizers. Ik heb me laten vertellen dat een virus ook erg goed klinkt maar ik ben zelf meer met analoge synhtesizers bezig, maar de sirius schijnt iderdaad erg ok te zijn

Laatst gewijzigd:
ohja, maar vanwege mijn budget denk ik dat de siruis wel goed bij me past, een virus zou ik ook liever willen maar die is nogal prijzig....maar in elk geval bedankt!

ik denk eigenlijk dat ze mekaar niet echt bijten die quasimidi is wat ik begrepen heb best een goede bak in ze klasse en beter dan menige virtueel analoge synth (heb ik van mensen die hem gehad hebben).

de sirius had een heel goede synth kunnen zijn, als quasimidi nog wat centen had gehad om hem goed te bouwen. de ideeën zijn prima, het geluid van de synths is waardeloos. de drumsounds in combinatie met de bewerking ervan zijn leuk, dat wel. de pattern sequencer werkt leuk, maar die van de raven is veel en veel beter en makkelijker, maar ja: die heeft weer van die 12-bit samples. de sequencer van de polymorph is leuk, het geluid niet best. wat quasimidi virtueel analoog noemt, is in feite een soort simpele wavetable synthese zonder table...
als je een ms2000 hebt, zit je wat geluiden betreft niet op een sirius te wachten. en de polymorph sequencer is intussen ook al niet meer zo de moeite waard.

zijn die drumkits niet analoog van de micro q? dat kan toch nooit zo mooi klinken als een sample gebazeerde drumkit? ofwel?

van quasimidi heb ik de raven, sirius, cyber6 en quasar gehad.
alle vier echt leuke apparaten, maar op alle vier is ook wat aan te merken. als de raven de samples van de quasar had gehad, had ik die nooit weggedaan!
de raven heeft een perfect toetsenbord en een heel slimme patternsequencer met steprecording en heel veel patterns ingebouwd die je vrij kan combineren. de quasar samples klinken echt vintage en er zitten veel leuke drumkits in.

het synthgeluid van de sirius is niet best. de drumsamples zijn leuk, met de bewerking erbij dan, maar drumsamples kan je ook met een ander apparaatje bewerken, mam rs3 of filterbank of micro modular of zo....
dan kan je beter een alesis sr16 en een micro modular kopen!
met die micro erachter mogen de drumsamples best saai zijn.

wat de Q betreft: ik zie door de bomen het bos niet meer: micro Q mini Q lite Q plus - waldorf wordt steeds handiger in het uitmelken van een goed software ontwerp (iemand nog een rack attack??)

Origineel geplaatst door LastResort
zijn die drumkits niet analoog van de micro q? dat kan toch nooit zo mooi klinken als een sample gebazeerde drumkit? ofwel?

Waar denk je dat 99% van alle (dance) drums uit komen? Analoge drumcompjoeters natuurlijk (TR-x0x serie).
En een drumkit bestaande uit samples van schoenendozen/pannen/etc. kan natuurlijk ook 'mooi' klinken. ;)

Als je VA's wilt gebruiken om analoge apparaten te vervangen kun je beter voor die analoge apparaten gaan. ;)

Voordeel van VA's zijn dat ze een eigen geluid hebben en je dat kunt gebruiken op je eigen manier.

En als je twijfelt tussen deze twee moet je ze gewoon gaan beluisteren. Dat zegt veeeeeel meer dan een paar posts hier. :)

Back