Ik zal even opheldering geven. Ik ben ooit begonnen met een crumar ds-2. HELE vette geluid, maar voor mij niet handig. Toen heb ik een poly-800 gekocht. Goede geluiden alleen lastig te programmeren. Hierna heb ik een micro modular gekocht om deze binnen de band te gebruiken middels pk-5 pedalen en ook omdat mijn broer een modular keys heeft. Wat het weer handig uitwisselen maakt. Aangezien ik altijd toch weer mijn geluidjes iets anders wil maken en ik het lastig vind telkens m'n mac daar voor te gebruiken zit ik toch weer te kijken naar een soort synthje a la de poly-800. Dus ik dacht zelf ook aan een juno, maar deze zijn zeer geliefd en dus duur. Dus ik dacht ik kan op dit forum wel vragen of iemand mij kan adviseren. Het is nooit mijn bedoeling geweest om een fete tussen analoog en digitaal te starten. Laatst was ik bij een vriend die een trident, minikorg, poly-61 en een delta heeft. Ook al ben ik dan een newbee toch kon ik niet ontkennen dat deze synths vetter en warmer klinken dan de Nord.
Maar ach ik zit niet de hele dag op synthforum dus ik ben maar een flapdrol.
Bedankt in ieder geval degene die me serieus hebben geadviseerd en geholpen.