Wat is een makkelijke synth met gave geluidjes?

G

Guest

Guest
Na maanden van pielen en ontkennen kom ik er achter dat de Nord Micromodular toch niet mijn ding is. Het is een geweldige synth, maar niet als je snel aan de slag wilt en zoals ik niet het geduld heb. Hiervoor had ik een poly-800, daar had ik ook af en toe wel gave geluidjes alleen was dat qua programeren ook zo omslachtig. Het liefst wil ik nu een synth die en analoog, en waar ik aan kan draaien en schuiven en waar ik de geluidjes in kan opslaan (en niet te duur!). Wat raden jullie mij aan?

hmm... analoog en niet duur is al snel een moeilijke combo. Misschien een SH101, of een MB33? ow kut hebben geen geheugen... tsja. Virtueel analoog is er veel meer te bieden op dat vlak: een microkorg, electribe, SH32 (ik heb er één te koop ;)) of een AN200 bijvoorbeeld.

Tja, er zijn zoveel mogelijkheden...

Wat voor muziek wil je maken? Trance? Drum 'n Bass? Triphop?
Naar wat voor geluiden ben je op zoek?
Wil je een ingebouwde sequencer of juist niet?
Wat heb je verder nog voor spullen?
Wat is je budget?

Tip: gebruik de zoekfuntie op dit forum en je vind een hoop informatie,
of ga langs bij de plaatselijke muziekwinkel en ga eens lekker spelen
met wat er allemaal staat....

Ik maak pop/rock muziek en dat wil ik inkleuren met leuke synthlijntje of de diepte in met donkere zware geluiden.

Zo dan! meneer wil en analoog en uitgebreid met geheugen en niet te duur?! sjonge jonge :D
dat geheugen verhaal wordt lastig.. wellicht een Jupiter 4 ?? kan zo even niet meer bedenken die aan al jouw eisen voldoen

Leuk allemaal, de topicstarter wil een analoge machine, maar bedoelt hij mee, dat hij knoppen wil, zodat hij zijn geluiden makkelijk kan editten.

Ik zeg het maar even, voordat er allemaal foute suggesties worden gedaan :D

Koop een Virus A of een JP8000 ofzo.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Leuk allemaal, de topicstarter wil een analoge machine, maar bedoelt hij mee, dat hij knoppen wil, zodat hij zijn geluiden makkelijk kan editten.

Ik zeg het maar even, voordat er allemaal foute suggesties worden gedaan :D

Koop een Virus A of een JP8000 ofzo.

(en dan is de laatste het meest hands on)

Absoluut Juno 106, ook nog met midi te besturen, geluiden opslaan, ongelooflijk 'simpele' synth, maar wel doeltreffend.

Het liefst wil ik nu een synth die en analoog, en waar ik aan kan draaien en schuiven en waar ik de geluidjes in kan opslaan

Of je kent de topicstarter persoonlijk zodat je het weet, maar als ik het lees wil hij echt analoog... Hij noemt toch niet voor niets op dat-ie een poly-800 heeft gehad ?? En die is analoog

Een juno-106 had ik niet aan gedacht! da's een goeie ja

Origineel geplaatst door Sander02
Of je kent de topicstarter persoonlijk zodat je het weet, maar als ik het lees wil hij echt analoog... Hij noemt toch niet voor niets op dat-ie een poly-800 heeft gehad ?? En die is analoog

Een juno-106 had ik niet aan gedacht! da's een goeie ja

Ondanks dat je quote er niet op duidt, ga ik er vanuit dat je het tegen mij hebt.

Ik ken de TS niet persoonlijk, maar ik ken al die 100.000 verhalen hier op het forum die precies hetzelfde gaan.

Zeker gezien de muziekstijl van de TS ga ik er vanuit dat hij het niet echt heel erg belangrijk vind als dat ding niet analoog is. Des te meer omdat andere facetten van de synth een groter stempel drukken op het plezier wat hij met de synth zal gaan beleven.

Trouwens, ik ken het onderhand wel, van die newbees die van alles roepen, ze willen vanalles, maar weten eigenlijk niet waarom. Kopen dan maar iets. Dat bevalt hun niet en daardoor willen ze weer iets totaal anders. Als je daar een beetje doorheen prikt, dan kom je al snel met het feit dat het allemaal niet echt analoog hoeft te zijn.

Maar ja, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. :D

Ik zal even opheldering geven. Ik ben ooit begonnen met een crumar ds-2. HELE vette geluid, maar voor mij niet handig. Toen heb ik een poly-800 gekocht. Goede geluiden alleen lastig te programmeren. Hierna heb ik een micro modular gekocht om deze binnen de band te gebruiken middels pk-5 pedalen en ook omdat mijn broer een modular keys heeft. Wat het weer handig uitwisselen maakt. Aangezien ik altijd toch weer mijn geluidjes iets anders wil maken en ik het lastig vind telkens m'n mac daar voor te gebruiken zit ik toch weer te kijken naar een soort synthje a la de poly-800. Dus ik dacht zelf ook aan een juno, maar deze zijn zeer geliefd en dus duur. Dus ik dacht ik kan op dit forum wel vragen of iemand mij kan adviseren. Het is nooit mijn bedoeling geweest om een fete tussen analoog en digitaal te starten. Laatst was ik bij een vriend die een trident, minikorg, poly-61 en een delta heeft. Ook al ben ik dan een newbee toch kon ik niet ontkennen dat deze synths vetter en warmer klinken dan de Nord.
Maar ach ik zit niet de hele dag op synthforum dus ik ben maar een flapdrol.
Bedankt in ieder geval degene die me serieus hebben geadviseerd en geholpen.

dus... :duivels:

Trouwens, ik ken het onderhand wel, van die newbees die van alles roepen, ze willen vanalles, maar weten eigenlijk niet waarom.

Maar ff serieus, het gebeurd wel vaker heb ik gemerkt dat 'doorgewinterde' forumleden naar het aantal berichten van iemand kijkt en aan neemt / vanuit gaat dat het een newbie en dus een leek is op synthgebied. :)

De TS wordt dan ook verkeerd begrepen daardoor. Maargoed, hij is geholpen toch :okdan:

Dat is ook waar. Er verschijnen ook zoveel berichten per dag en je kan ook niet rekening houden met ieders levensloop.
Ik ben geholpen! Ik ga op zoek naar een juno. De 60 of 106?

Een Juno 60 met midi kit is het best, denk ik.

Check dit maar even uit: http://www.kentonuk.com/products/pro_dcb.shtml

Ik heb zelf een 106 waar nu het bekende stemprobleem aan wordt gerepareerd. Een 60 met midi is wel duur maar dan heb je zeker een moddervette synth. Ik maak echt een heel breed spectrum aan geluiden met de Juno's. Ik heb er 2, de Juno-106 en een Juno-1...ik zou niet meer zonder kunnen denk ik. Vooral voor basslines is een 60 of 106, liefst een 60 erg geschikt. Een Juno-1 is misschien ook erg cool. Die scoor je voor 180-200 euro en is makkelijk te editen met de EZalpha editor.

Zie hier:http://www.discointellect.org/ez1.jpg

De Juno-1 is erg geschikt voor duistere drones en pads...basslines doet ie ook lekker.
Zo'n analoge bass zit meteen op zijn plaats, weet je, ipv dat je met een softsynth je helemaal wezenloos moet eq-en.....

Een Juno moet je eigenlijk hebben...of gehad hebben....maar dat is MIJN mening. Je vind niks met een vettere bass voor het geld van een 106/60, geloof me.

Suc6!

;)

Laatst gewijzigd:
Back