live4 & sounddiver tegelijk wil niet?

gi_joe

Stamgast
dag synthmannen

ik probeer ableton live4 en sounddiver tegelijk te draaien (op 'n pc), maar zo gauw ik 't tweede programma opstart krijg ik een midi error, dat de driver bezet is.. :( het vage is dat het met logic wel gewoon gaat.
ik heb 2 midi interfaces(1 op mn hammerfall, 1 midisport) waarvan ik er 1 gebruik voor midi input van m'n keyboard naar
mn pc + output naar m'n synth, en 1 voor controllerinput van m'n synth.

hoe kan ik dit verhelpen? ik zou ook graag terwijl ik in live bezig ben m'n synths instellen.. :)
ik ben benieuwd!

Zou kunnen dat Ableton het niet pikt om nog een applicatie van de midi driver gebruiik te laten maken. Ableton Live is natuurlijk een applicatie die heel veel met timing bezig is op gebied van zowel midi als audio.

De applicatie kan het zich tijdens een Liveset niet veroorloven om even te wachten met syncen tot er weer wat cpu tijd of een driver beschikbaar is.

Zou dus zomaar kunnen dan Ableton om deze reden heeft gezegd dat de Live exclusieve toegang nodig heeft tot de midi driver van je midiinterface.

Midi-Yoke of iets dergelijks zou dan eventueel een uitkomst kunnen bieden (of een dedicated midi interface voor sounddiver)

juist, zon idee had ik al.

ik heb midiyoke inmiddels geinstalleerd, nu heb ik een wellicht suffe vraag; hoe kan ik m'n midi ports nu aan elkaar knopen?!
ik kan er namelijk ook niks over vinden in help files/google etc.

dank u

Het zou ook kunnen dat je midi-interface niet multi-client is, maw meerdere applicaties tegelijk toegang kunnen krijgen tot de midi-interface. Dat de combinatie Logic-Sounddiver wel werkt is dat Logic een speciale voorziening heeft om met Sounddiver te werken (Autolink)

Origineel geplaatst door bronswerk
Het zou ook kunnen dat je midi-interface niet multi-client is, maw meerdere applicaties tegelijk toegang kunnen krijgen tot de midi-interface. Dat de combinatie Logic-Sounddiver wel werkt is dat Logic een speciale voorziening heeft om met Sounddiver te werken (Autolink)

Goed punt....zou dit eerst even nachecken!

daar zeg je me wat..

ik zal het es ff bekijken..
het zou best kunnen dat de interface die ik nu gebruik (die op m'n hammerfall) idd niet multi client is.. .

ik heb ook nog een midisportje dus, misschien dat die het wel doet..

dank u!

Origineel geplaatst door gi_joe
daar zeg je me wat..

ik heb ook nog een midisportje dus, misschien dat die het wel doet..

dank u!

Een midisport is in ieder geval multiclient. Mocht dat ook niet werken, dan ligt het aan de software.

inderdaad!

het werkt nu gewoon wel dus, met 'n midisport.
opzich vreemd dat de midi interface van n onwijs dure kaart niet kan wat een plasticcen midi interface van 5 tientjes wel doet..
maargoed :)

dank voor de reacties in ieder geval!

Back