de grote 'Akai analoog' thread

Origineel geplaatst door divi
kan je in deze snijden? (hoop dat link werkt)
5 tot 7 €, wel even goedkoper dan de 25 van midi-rakete...

Ik heb een tijdje terug bij Conrad de witte EL-folie van 138 x 34 mm ( bestelnr. 184084-08 ) gekocht en in m'n Akai S-1100 geinstalleerd. Snijden was niet nodig, je plakt de nieuwe folie gewoon op de oude folie en zet dit zo weer terug in het apparaat. Je hoort in Akai's eigenlijk die blauw-groene folie te gebruiken, maar omdat er al een blauw kleurfilter voor het display zit, dacht ik dat het met witte folie ook goed of zelfs nog beter zou werken. In het begin was het licht een beetje te fel en ging dit ten koste van de contrast van het display, maar we zijn nu een paar maandjes verder en de lichtsterkte is nu precies goed, het contrast is gewoon stukken beter dan wat je krijgt bij zo'n blauw-groene folie. :) En het is inderdaad goedkoper dan bij midi-rakete.de of backlights.co.uk (hoewel de verzendkosten er natuurlijk nog bijkomen en als je minder dan zoveel euro besteld, dan komen er nog extra kosten bij). Maar die witte EL-folie van Conrad is dus zeker een aanrader. :okdan:

Als je trouwens last hebt van een irritante piep in je Akai VX-600 of sampler: dat is dus de EL-inverter die de spanning levert voor de EL-folie. Deze inverters zijn ook te koop bij Conrad, alleen piepen ze net zo hard als de originele inverters van Akai. Geen aanrader dus. Dan kun je beter de inverter van backlights.co.uk kopen, die zijn zo goed als pieploos. Het kost wat, maar dan hoor je ook niks. :)

Origineel geplaatst door falafelbiels
HEE! nog niemand met frisse ideeen omtrent het modden van aparte outputs bij bitimbraal gebruik? iemand?

Heb je schema's?

nee helaas, maar er zit een schuif op waarmee je de balans tussen de twee geluiden instelt en een stereo-uitgang. Ik ben zelf ook niet zo slim hoor, begrijp er bijna niks van. Ik zal eens gaan zoeken naar schemaatjes...

GODSDIENST.MP3?!?! :okdan: gezellige religie heb je zeg. Nog een redelijk punt voor gekregen of hebben ze je gestenigd?

schemaatjes nog niet gevonden overigens....

vandaag net een grijs/witte ax73 gaan ophalen (zowat dezelfde kleuren als het synthforum), wat is dat ding groot, zwaar, en bovenal, lekker om mee te spelen.

Hallo Akai vrienden,
Touched by sound heeft voor 15 E nog die speciale akai multipool kabels liggen om de audio out af te tappen en evt ergens anders in te voeren

touched-by-sound.com

Attachments

• 119.jpg
    119.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 145
Voor de DIY'ers: ik had er eentje gesoldeerd van een oude atari monitor plug. Jammer genoeg heeft de AX-80 geen externe input.

Nou een vriend van mij heeft een Akai VX600...

Die bak wordt echt zoooo ongelofelijk OVERschat !!
Het geluid is echt niet zo bijzonder...

Als ik zie wat voor prijzen ervoor gevraagd worden.....:stupid :stupid ....ik zie voor tegen de 600 Euro !!!
:duivels:

Back