ik zoek.. maar heb er geen kaas van gegeten

paul

Joe haj
Dag allen,

ik wil over een tijdje een nieuwe revb kast aanschaffen omdat ik niet echt super tevreden ben over de TC M300

waarom? omdat ik die revb vrij ssssshhhhhh nog vind klinken.. ik zoek dus meer ''echte'' revb dus met meer warmte en diepte...

het nadeel van die M-300 vind ik ook dat hij maar 5 sec revb geeft.. terwijl ik vaker wat langer wil.

mn buget is (over een tijdje) 500 euro's

2e hands/nieuw... alle suggestie's zijn welkom

bvd. Paul

Een lexicon mpx is een goeie inderdaad. Of misschien een TC M-one xl? De roland SRV 3030 schijnt ook goed te klinken.

misschien mensen die kunnen zeggen waar om geen M-one moet nemen en voor de MPX 550 moet gaan en/of omgekeerd..?

ik zoek dus gebruikers ervaring..

owja.. ik maak Hardcore misschien dat het baat heeft omdat erbij te zetten om 1 of andere reden.. who know..

nogmaals bedankt.

Ik gebruik zelf zowel de M-One als de MPX-550....allebei redelijk goede reverbs...ik vind de M-One iets dunner klinken,maar daardoor juist ook zeer bruikbaar,heb 'm eigenlijk altijd op dezelfde preset staan en wordt in elk nummer gebruikt....smeert de mix niet dicht en is goed te gebruiken op zowel drums als synths.....
De MPX gebruik ik of voor lange spacey reverbs,of meestal voor de delays....klinkt iets wolliger....

De MPX is meer een bak waar je fx uit haalt die je geluiden aandikken,wat extra's geven.....de M-One is meer een bak die je pas merkt als je 'm uitzet....maar das mijn mening....

Met beide bakken heb je wel het idee dat je een dure reverb in huis hebt,maar als ik ze vergelijk met m'n PCM-80 geven ze toch minder diepte en ruimte....maar dan zit je in een heel andere prijsklasse natuurlijk...

Back