Grote blunders thread

Origineel geplaatst door hansbakker
1. je studio compleet verbouwen
2. zorgen dat je niet achter je apparaten kan komen
3. alle kabels netjes wegwerken
4.computer opstarten
5. merken dat je midi in out kabels verkeerd om zitten en dat je dat alleen op je masterkeyboard kan omkeren
6. dat masterkeyboard kan natuurlijk niet gewoon even naar voren..dan moet je je hele studio weer openslopen!

:frons:

hijs leuk:D

Mijn grootste blunder tot nu toe is het kwijt raken van een backup cd met alle bestanden van "the land and the sea".

Snap er niks van. Het hoesje ligt waar ie al maanden ligt. Blijkt er niks in te zitten....
Weg nummer, weg remake...:(

Handig zo'n backup...werkt goed.

In 1991 mijn Roland TR808 inruilen voor een Alesis MMT8 omdat op de 808 geen MIDI zat..

=(

Origineel geplaatst door Unic
Mijn grootste blunder tot nu toe is het kwijt raken van een backup cd met alle bestanden van "the land and the sea".

Snap er niks van. Het hoesje ligt waar ie al maanden ligt. Blijkt er niks in te zitten....
Weg nummer, weg remake...:(

Handig zo'n backup...werkt goed.
`

balen! was een leuk project :)

Origineel geplaatst door Vizion
Zit zelf nog na te denken over een noemenswaardige blunder... maar dit.. :erm: :stupid :bekdicht:

;)

Ongeveer in dezelfde tijd heb ik mijn Korg MS20 geruild voor een Casio CZ3000....

:stupid

Er was eens een tijd dat ik nog met FT2 werkte. Ik was toen niet van het bestaan van copy-paste op de hoogte. Als ik dan een pattern gemaakt had, maakte ik een soort schema (schreef ik op een blaadje) waarop stond hoe de geluiden stonden genoteerd en dan begon ik dat op een volgend pattern weer in te typen.

Een nummer maken duurt dan best lang...

Mijn grote synth gerelateerde blunder staat vanaf begin hier

Grote opheft van mij naar aanleiding van het inbouwen van een expansion board in een Waldorf MicroQ. Kristal kapot? Voeding? DSP? (lees het maar). Bij Stadler Electro zal men er gek van zijn geworden.

Vandaag probeerde ik als laatste hopeloze poging 1 voor 1 de kabeltjes los te trekken die de printplaatjes met elkaar verbinden. Kabeltje 1 eruit en de MicroQ aan. Oef...het schaamrood op de kaken: hij doet 't.

Wat blijkt nu, ik had 1 van de kabeltjes geen nummer gegeven omdat ik dacht dat die maar in 1 connector paste. Maar niet dus. Ik heb al die tijd 1 van de kabeltjes verkeerd verbonden. =(

De kabel zat dus in het main board, i.p.v. van het boardje dat verantwoordelijk is voor de mod/pitch wheel.

Kabels...als er al 1 reden is waarom ik niet aan modulaire synths begin :D

(bij deze wil ik Stadler Electro een warme douche uitreiken voor de uistekende service...en de gratis soundset)

Het kwijtraken van een modulair systeem.

Hij moet nog ergens liggen (maar hij is al een jaar kwijt)

of iemand heeft hem per ongeluk weggegooid bij het grofvuil.

Naja.

bestolen worden van je laptop waar al je werk op staat, en geen 1 backup hebben

...dat is pas :stupid.... stupid ja!

mijn top-3

1. een apple computer helemaal schoongemaakt, dus alles helemaal uitelkaar gehaald de voeding ook helemaal uitelkaar gehaald. Daarna alles weer inelkaar gezet. Dan computer aanzetten, alles is goed maar ........wat is het stil? Koeler middenin de voeding vergeten weer aan te sluiten..................dus....alles weer uitelkaar halen....

2. Quasimid sirius helemaal uitelkaar gehaald. Bij het weer inelkaar zitten blijkt er een dubbel rij 12 pins aansluiter vrouwtje op een 8 pins enkel rij mannetje moet passen, maar hoe ook alweer?????. Weet je hoeveel mogelijkheden je dan hebt!!!!!!! Na links, rechts, middenin etc etc. telkens aan en uitzetten, eerst nee geen display, dan wel displaymaar geen geluid etc etc. totdat hij plotseling weer werkt. Zucht.....................

3. Met een analoge synth in je handen een ander omstoten van 1.5 m hoog naar de grond en wat doe je dan...........Ahhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Ik krijg het er nog warm van. Gelukkig is de omgevallen synth nauwelijks beschadigd.

Een goed nummer die je ook nog op wil sturen van je harde schijf afhalen plus het flp bestand, kan er soms nog om janken.

Na een jaar Fl te gebruiken er achterkomen dat er een cut it self op zit. Hier voor was het altijd bassdrum`s in piano roll`s neer zetten zo dat je het volume met edit event kon cutten zodat de bd niet steeds in melkaar overliep.

Al je kabels na lopen je apparaten nog eens natjekken en echt zeker weten dat ie vanaf de patchbay naar je tafel gaat nadat ie wel door een compressor gaat (die heftig aan het bewegen is dus er gaat wel geluid door heen) en dan nog maar een keer alles nalopen, andere kabels er bij en dan oja de akai-mfc vergeten aan te gooien.

Me de pleuris lopen zoeken naar hoe een bakkie werkt en ALLE switches, knopjes e.d. uitproberen, maar niks werkte..
totdat ik 'm aanzette.. 8o)

Je suftrappen op de kickstarter van je brommer, terwijl je contactsleuteltje nog een slagje gedraaid moest worden.. :(

En nog vele, vele andere dingen...

Maar hier is iets waar blijkbaar veel leden iets aan hebben :D :

Attachments

• keybrd2.gif
    keybrd2.gif
    8,2 KB · Bekeken: 131
geen studioblunder, maar wel een blunder...

Telemarketeers zijn irritant! Dat is iedereen bekend..Ze bellen als je aan het eten bent, als je je favoriete programma aan het kijken bent, als je de liefde aan het bedrijven bent etc. etc.

Ik ben sinds anderhalve week een telemarketeer. Ik ben er niet blij mee om het te doen, maar ja, de baantjes liggen niet voor het oprapen en ik dacht mijn principes wel even opzij te kunnen zetten. Vaak bel je ongelegen en dit krijg je dan ook wel even fijntjes te horen. Ach ja, no big deal denk je dan.
Helaas belde ik gisteren wel heel ongelegen...Ik kreeg een man aan de telefoon en stak heel vrolijk mijn verhaal af. De man onderbrak mij en zei:

"Meneer, u belt heel erg ongelegen. M'n vrouw is op dit moment aan het sterven, ze is net haar laatste levensfase ingegaan..."

Tja, wat moet je dan =( Snel excuses aangeboden en opgehangen, maar voel me er nog wel beroerd over...Kutwerk!

dat is niet leuk ;{

ben je echt gebonden aan een verhaal van 30 seconden voordat de andere kant kan antwoorden? ik kan me iets voorstellen als hele korte intro + schikt het u?
"nee want"
"o dan ga ik u niet langer lastig vallen"

maar goe geen idee of je aan formats gebonden bent :confused:
even relativerend: hoe kut ook, je kunt niet tevoren niet weten wie je aan de andere kant van de telefoon aantreft en hoe. als je dat wel wist:
1. zou je mensen in een lastige situatie niet bellen
2. hoefde je sowieso alleen de toekomstige kopers te bellen :) de rest wist je dan al

anyway succes met je baan en verder zoeken! lastig om iets te vinden nu, doe zelf ook iets anders dan waarvoor ik heb geleerd + een heel jaar lopen zoeken. overgekwalificeerd, ondergekwalificeerd, etc.

Back