Grote blunders thread

Laatst op 't werk: de telefoon gaat en m'n collega neemt 'hm op. Vervolgens loopt ze weg om degene te halen voor wie dat telefoontje bedoeld was.
Ondertussen zit ik lekker te werken, radio'tje aan, nummer van S-Express. Ik gezellig meedoen: "Drop that ghettoblaster!" en vervolgens mijn fameuze immitatie van - gokje - een 303. Wist ik veel dat mijn collega niet de ruggenspraaktoets had ingedruk en de dame aan de andere kant van de lijn gezellig kon meeluisteren?!

Nog één:
Synth aan... spelen... godver, ik hoor niks! Mijn man: "jeee, jij wordt echt doof! Ik hoor 'hm hier helemaal!" Wanhopig check ik alles op het apparaat wat het volume maar enigszins kan beïnvloeden, om er vervolgens achter te komen dat ik de verkeerde, niet aangesloten koptelefoon op had! :stupid

En hoe vaak gebeurt het me niet dat ik bepaalde muziek totaal afbrand, waarop de desbetreffende gesprekspartner zegt "Die cd heb ik gisteren gekocht!" Bijvoorbeeld Katie Meluhah, Menuhah? Dat mens van die 9 biljoen fietsen... (mocht ik nu iemand onverhoopt beledigd hebben: sorry!!)

En last but not least: het gratis weggeven van mijn Juno 60...=(

Origineel geplaatst door Nightstorm
Helaas belde ik gisteren wel heel ongelegen...Ik kreeg een man aan de telefoon en stak heel vrolijk mijn verhaal af. De man onderbrak mij en zei:

"Meneer, u belt heel erg ongelegen. M'n vrouw is op dit moment aan het sterven, ze is net haar laatste levensfase ingegaan..."
Die smoes werkt echt altijd het best bij die telemarketing gasten, ik gebruik m ook regelmatig!:halleluja

ik had vorig jaar een besloten party ergens in de buurt van harlingen; een dik uur rijden.
ik zou de geluidinstallatie regelen, en kon na m'n werk daar precies op tijd aanwezig zijn om de boel aan te sluiten.
toen ik daar aankwam bleek echter dat ik de versterker vergeten was.. :stupid :stupid
vervolgens met een rotvaart weer op- en neer naar groningen gereden om dat ding op te halen.
Met het schaamrood op m'n kaken kwam ik 2 uur later weer terug, en verwachtte een nogal chagarijnig ontvangstcomité, maar tot mijn grote verassing werd ik met luid gejuig onthaald door een superenthousiast publiek.
in één keer was alle stress weg, en heb één van de gezelligste feesten ooit gehad :)

pfffff..........

Ik heb nog eens gans mijn eindelijke stabiele pc ondersteboven gesmeten en alles opnieuw geïnstalleerd omdat ik echt geen geluid meer uit mijn korg emx naar mijn pc kreeg....om dan tot de constatatie te komen dat mijn audio-kabels niet in mijn korg zaten maar er naast lagen
:stupid :biertje:

We hebben wel eens met de band een optreden gehad, 2 uur rijden verderop. Eenmaal aan het uitladen kwam de drummer erachter dat we de snaredrum thuis hadden laten staan. :D

De meeste blunders die ik maak zijn te wijten aan mijn eigen ongeduld. iets werkt niet zoals ik het wil, vervolgens ga ik aan vanalles zitten, ik installeer dit, de-installeer iets anders, net zolang tot ik zelf ook niet meer weet wat het nog meer zou kunnen zijn. Meestal is het dan een ontzettend banaal iets, wat ik met een beetje meer geduld meteen wel had kunnen vinden.

Zoals toen ik nog met een soundblaster 5.1 opnam op mijn pc, op een gegeven moment kreeg hij geen inkomend signaal meer binnen van de mixer. Ik heb alles geprobeerd aan mijn mixer, en stond op het punt hem weg te brengen. Tot ik erachter kwam dat in de volumeregeling van de soundblaster de lijn-in uitgeschakeld stond. Foutje in de drivers. :stupid

Ik moest een aantal jaar geleden techniek doen op een Extrema party in Eindhoven. Sta ik daar naast het podium gezelig met iemand te praten... Heel gesprek, ik vragen, wat doe je?? hij zegt, ik ben DJ. Dus ik vragen of ie al lang draait, hij: ja, al een aantal jaar. Dus ik: is dit je eerste keer voor zo'n groot publiek? hij: nee, ik draai wel meer. Dus ik weer, ach, wat leuk. Nog een tijd door staan buurten. Moet hij gaat draaien, komt er iemand naast me staan, en die zegt: Goh, wat kan die Tiesto draaien he!!

DUSSSSSSS.....

3 weken geleden monitor`s staan qeu met een colega op zo`n T.C. ding die je op afstand kunt bedienen.
Nou hij klinkt wel dof, haal er maar wat laag uit. Hmm nog steeds niet jut van het, nou gooi er dan op die freq? wat bij. Ja nee nou klinkt ie wel, toch? Ja idd beter zo.
Vervolgens loop we door naar de volgende monitoor en komen we er achter dat we met een heel andere qstand van een totaal ander monitoor stonden de qeu en maar denken dat je wat hoord.

Origineel geplaatst door metatron
3 weken geleden monitor`s staan qeu met een colega op zo`n T.C. ding die je op afstand kunt bedienen.
Nou hij klinkt wel dof, haal er maar wat laag uit. Hmm nog steeds niet jut van het, nou gooi er dan op die freq? wat bij. Ja nee nou klinkt ie wel, toch? Ja idd beter zo.
Vervolgens loop we door naar de volgende monitoor en komen we er achter dat we met een heel andere qstand van een totaal ander monitoor stonden de qeu en maar denken dat je wat hoord.

Ghehe, dat ken ik... Al een paar keer meegemaakt dat ik met iemand muziek zit te maken, en dat die persoon vindt dat het nog niet helemaal goed klinkt (terwijl ik dus vind dat het waanzinnig klinkt!)... Waarop ik dus aan een compleet random knop draai (die op dat moment dus helemaal geen functie heeft, een compressor die niet aangesloten is ofzo), en ineens vinden ze allemaal dat het STUKKEN beter klinkt!

It's all in the mind 8)

Geen blunder van mezelf, niet muziek-related, maar deze is echt TE mooi om jullie te onthouden..

http://cgi.benl.ebay.be/tree-men-an...ryZ16665QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze persoon heeft denkik de titel niet helemaal goed gelezen, en is hoogstwaarschijnlijk niet zo goed in engels.. Krijgt zo'n film wel een iets andere lading van :D

*Slikt opmerking over dat de persoon uit België komt in aangezien er een hoop zuiderburen aanwezig zijn hier..*

;) :biertje:

Origineel geplaatst door Ethereal
Geen blunder van mezelf, niet muziek-related, maar deze is echt TE mooi om jullie te onthouden..

http://cgi.benl.ebay.be/tree-men-an...ryZ16665QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze persoon heeft denkik de titel niet helemaal goed gelezen, en is hoogstwaarschijnlijk niet zo goed in engels.. Krijgt zo'n film wel een iets andere lading van :D

*Slikt opmerking over dat de persoon uit België komt in aangezien er een hoop zuiderburen aanwezig zijn hier..*

;) :biertje:

Whahahahahaha!

:dubbel: lagge!

'k Zet een afbeeldinkje hier neer (ge-ZIP-ed dan, voor de verassing), voor 't geval dat de advertentie weg is..

Kennen we nog jaren om lachen dan....

Attachments

• typ-foutje.zip
    58,8 KB · Bekeken: 138
:dubbel:

Ik denk niet dat het een typfoutje is, als je de grote foto bekijkt zie je goed dat je van die "d" een "al" kan maken.

was vanmiddag een halfuur aan het zoeken naar een stereokanaal waarvan de linkse helft echt veel harder was dan de rechtse helft. aan de rechterkant moest ik het gainknopje echt bijna volopen gooien om beide kanalen even hard te krijgen.

mixer nagekeken, patchbay nagekeken, effectapparatuur nagekeken, alle kabels nagelopen, kabels gewisseld, softwareinstellingen gecontroleerd. het opgegeven...
tot je erachter komt dat je perongeluk het gainknopje van je geluidkaart een stukje hebt opengedraaid omdat je zo graag een opname van een gitaar wilde maken, op precies 1 helft van dat stereokanaal... t...

tja

Toen ik een jaar of 15 was heb ik naar mijn mening toen, een dik nummer gemaakt. Sampler, drumcomputer, atari 1040st en 10 uur werk. Ik laat het horen aan mijn ouders en laad daarna gelijk een ander nummer in om te laten horen wat ik had gemaakt. Kom ik er daarna achter dat ik het eerste nummer nooit heb opgeslagen, heb een paar minuten liggen huilen op bed, hehe.

Korg 707 masterkeyboard even met één hand vasthouden, rechtopstaand op de tafelrand, met in de andere hand de stofzuiger om de bergen stof weg te zuigen. Niet goed opletten en de gehele keyboardzijde langs de tafelrand laten ratelen, gevolg 2 afgebroken toetsen. De toetsen verplaatst naar de hoogste toetsen en doorverkocht aan forumlid Smash :D (hij wist ervan)
Datzelfde keyboard het batterijtje vervangen zonder er stroom op hebben staan. Alle geluiden weg en het os deed ook moeilijk daarna.

Een paar uur voor het optreden erachter komen dat je niet genoeg materiaal hebt om een half uur te vullen om vervolgens mij de blaren te programmeren totdat je daadwerkelijk opmoet. Wat je dan maakt is vaak wel het effectiefst op de dansvloer.

Tegenwoordig werk ik nog steeds met een P4 met W98se, terwijl ik al 2 jaar over wil schakelen naar winxp. Ik had soundfroge 8.0 al gekocht maar dat draait niet op winxp .... nu 1,5 jaar geleden inmiddels, staat nog steeds ingepakt in de kast.

Bij het modificeren van mijn TR 909 houtboortjes gebruiken voor het maken van de gaten ....

etc etc ....

Origineel geplaatst door Pimpampeter
Ik moest een aantal jaar geleden techniek doen op een Extrema party in Eindhoven. Sta ik daar naast het podium gezelig met iemand te praten... Heel gesprek, ik vragen, wat doe je?? hij zegt, ik ben DJ. Dus ik vragen of ie al lang draait, hij: ja, al een aantal jaar. Dus ik: is dit je eerste keer voor zo'n groot publiek? hij: nee, ik draai wel meer. Dus ik weer, ach, wat leuk. Nog een tijd door staan buurten. Moet hij gaat draaien, komt er iemand naast me staan, en die zegt: Goh, wat kan die Tiesto draaien he!!

DUSSSSSSS.....

Hehe, ik heb vaak mensen die vragen of ik ook muziek maak en hoeveel maanden ik al draai (net als zij) terwijl ze veel verzamel cd's hebben waar ik opsta, mijn nummers kennen en naar veel feesten zijn geweest waar ik heb gedraaid 8D Alleen weten hoe iemand eruit ziet is hetgene wat velen niet weten he. Voortaan maar met me neus op de hoezen gaan staan ?

Origineel geplaatst door Ethereal
Ghehe, dat ken ik... Al een paar keer meegemaakt dat ik met iemand muziek zit te maken, en dat die persoon vindt dat het nog niet helemaal goed klinkt (terwijl ik dus vind dat het waanzinnig klinkt!)... Waarop ik dus aan een compleet random knop draai (die op dat moment dus helemaal geen functie heeft, een compressor die niet aangesloten is ofzo), en ineens vinden ze allemaal dat het STUKKEN beter klinkt!

It's all in the mind 8)

Zooooo vaak meegemaakt :D

Origineel geplaatst door Niel
Korg 707 masterkeyboard even met één hand vasthouden, rechtopstaand op de tafelrand, met in de andere hand de stofzuiger om de bergen stof weg te zuigen. Niet goed opletten en de gehele keyboardzijde langs de tafelrand laten ratelen, gevolg 2 afgebroken toetsen. De toetsen verplaatst naar de hoogste toetsen en doorverkocht aan forumlid Smash :D (hij wist ervan)
Datzelfde keyboard het batterijtje vervangen zonder er stroom op hebben staan. Alle geluiden weg en het os deed ook moeilijk daarna.
Die heb ik dus overgekocht van smahs:stupid :frons:

Da's dan ook wel weer een blunder, vond 'm al zo vaag doen, dag geld!:doei:

Lekker genaaid dus...:(

Origineel geplaatst door Nightstorm
geen studioblunder, maar wel een blunder...

Telemarketeers zijn irritant! Dat is iedereen bekend..Ze bellen als je aan het eten bent, als je je favoriete programma aan het kijken bent, als je de liefde aan het bedrijven bent etc. etc.

Ik ben sinds anderhalve week een telemarketeer. Ik ben er niet blij mee om het te doen, maar ja, de baantjes liggen niet voor het oprapen en ik dacht mijn principes wel even opzij te kunnen zetten. Vaak bel je ongelegen en dit krijg je dan ook wel even fijntjes te horen. Ach ja, no big deal denk je dan.
Helaas belde ik gisteren wel heel ongelegen...Ik kreeg een man aan de telefoon en stak heel vrolijk mijn verhaal af. De man onderbrak mij en zei:

"Meneer, u belt heel erg ongelegen. M'n vrouw is op dit moment aan het sterven, ze is net haar laatste levensfase ingegaan..."

Tja, wat moet je dan =( Snel excuses aangeboden en opgehangen, maar voel me er nog wel beroerd over...Kutwerk!

Sja, wij hebben het ook meegemaakt. Aan het wachten op een telefoontje van het zkh met de hele familie bij ons thuis + oma, aangezien opa geopereerd werd. Pa was in het ziekenhuis, hij werkt daar ook, en had al de verwachting uitgesproken dat het wel eens snel afgelopen kon zijn. Telefoontje: een of andere verkoper..

Ach ja, stom toeval, daar kan verder niemand iets aan doen.

Origineel geplaatst door D-Ranged
Die heb ik dus overgekocht van smahs:stupid :frons:

Da's dan ook wel weer een blunder, vond 'm al zo vaag doen, dag geld!:doei:

Lekker genaaid dus...:(

Vind het wel genaaid. Snap ook niet dat iemand zo iets kan doen, je zegt er toch op z`n minst bij als iets niet goed werkt dat dat dat zo is.

Afmaken die hufter.

Back