Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door trigg
Bedoel je contracten die je gebruikt bij optreden?
Of contracten om je muziek uit te brengen?
Of contracten om sessie-muzikanten in te huren?
Zeg het maar...
Origineel geplaatst door Rainaldo
OKeee .........
Ben opzoek naar een muziekcontract waar alles instaat, zowel voor artiesten , muziek uitbrengen en optredens..
Het is voor een startende platenlabel en we willen graag wat artiesten aantrekken.
komende donderdag komt een zanger een track inzingen. Ik geef hem hiervoor een vergoeding. Nu wil ik een en ander zwart op wit hebben, zodat, mocht deze plaat nog ooit eens wat worden, hij juridisch verder geen aanspraak meer kan maken op extra betaling
dit is toch normale gang van zaken, dacht ik zo.
voor een bepaald gage/afkoopsom levert iemand zijn diensten en juridisch stel je vast dat deze opname eigendom wordt van in dit geval mijn bedrijf.
zo voorkom je gedoe. er staat een voorbeeldje over pink floyd, iets met een kinderkoortje, op synthforum. hier is dus ook niks vastgelegd en jarenlater werd gesteld dat men nooit toestemming had gegeven voor deze opnames te gebruiken en werd er een schadevergoeding geëist.
dus het is zeker verstandig zulke dingen op papier vast te leggen.
edit-
was het me nog eens aant bedenken. ik geloof idd niet dat zon contract betekent dat hij totaal geen rechten meer heeft mbt de opname. Tis meer een zaak van toestemming op papier om die opname te gebruiken. Als hij zich aanmeldt als artiest bij bv sena, zou hij alsnog in aanmerking kunnen komen voor vergeodingen op basis van zijn werk als sessieartiest.
Miss of iemand weet of zoiets contractueel afgekocht kan worden?