Akoestische drums (cd)

Mhika Ra

Slapende Songwriter
Ik ben al heel lang op zoek naar de juiste drums voor mijn eigen pop/rock projectje.
Het liefst zou ik een echte drummer opnemen want dat is het enige geluid wat ik zoek, en hoewel ik wel een drummer heb, heb ik geen goede opnameruimte, of de juiste mics... Ik zoek dus samples (liefste met meerdere mic opnamen)

Ik heb al geprobeerd;
Wizoo platinum acoustic drums (leuk maar net niet)
Groove agent (bah)
Diverse recycle songs van Wizoo.com (paar goede tracks gevonden, beetje dun)
Demotjes Drumkit from hell (is het niet)
Naturalstudio.co.uk dums, Yellow Tools Drums...

Nou kwam ik net Naked Drums tegen (http://www.multiloops.com/) , en dat klinkt wel vet.
Heel erg veel drumloops, verschillende mic posities, kick, snare, hat etc. apart, en losse hits...
Ik ben alleen bang dat ik straks weeer niet de juiste grooves ertussen heb zitten en dan ben ik weer 100 of 200 euro armer.. Veder kan je em alleen bestellen via hun site...geloof ik, en dat is dus U.S.

Weet iemand een soortgelijke sample cd, bij bestservice.de misschien ?
Iemand ervaring met sample cd's kopen in de US ?
Gebruikt iemand deze sample cd's (naked drums), en bevalt het ?

Alle alternatieven zijn welkom!

ps. Check ook even de pro-tools demo zip's van naked drums. Deze zips zitten vol met leuke loops en voorbeelden van de cd. Alles is 24 bit wav en gratis...

Is er dan niemand bezig met akoustische drums ?

Allemaal TR-909 freaks ?

nee hoor...ik gebruik daar drumkit from hell voor..ik weet niet wat er allemaal in de demo zit..maar de normale versie is toch aardig compleet...

ik gebruik daar drumkit from hell voor

Ik heb de demos op bestservice geluisterd, dat zijn wat drumloopjes maar ik kan daar niet wild van worden.
Is dat trouwens niet dezelfde kit als die van naturalstudio.co.uk ?? Alleen dan 24 bit en veel meer samples ?

nou het zijn lang niet alleen maar loopjes...das de eerste cd..de tweede cd staat ramvol met multisamples en de bijbehorende exs files, of wat voor sampler je ook gebruikt ;)

zelfs de dubbele bassdrum is gepanned en gemultisampled!

bij emulator x zaten zeeer leuke drumkits

Attachment is door ondergetekende gesequenced uit de drumkit met losse hits.

Attachments

• drumsolo.mp3
    283,5 KB · Bekeken: 154
@Hans:

Klopt het dat er 8 verschillende snares op staan ? Staat er een mooie ludwig op ?
En is van die snares ook de overhead, top en bottom mics gesampled ?

@Pjotr:

Klinkt helemaal niet gek... Uiteindelijk komt het toch neer op de juiste groove/sequence,
ook al heb je 100.000 samples..

klopt, maar met multisamples kun je veel dynamischere sound krijgen zodat je niet gelijk hoort dat t een midi moduletje is

Hey Pjotr G, klinkt eigenlijk best good. Hoe heb je dat gesequenced? Met een toetsenbord/muis/midi drumstel? Tell us!

Grtz,
Jeroen

Ik ben wel een drummer, maar dit is niet echt ingedrumd ( de sequence is fysiek ook onmogelijk zonder 6 armen overigens :D )

nee t is bij mij toch een kwestie van inklikken

Origineel geplaatst door Mhika Ra
@Hans:

Klopt het dat er 8 verschillende snares op staan ? Staat er een mooie ludwig op ?
En is van die snares ook de overhead, top en bottom mics gesampled ?

of het er acht zijn...zou goed kunnen ja, heb ze nooit geteld. Wat ik wel weet is dat de snares op verschillende manieren zijn opgenomen, close-miking en een stukje verder weg, werkt erg lekker!

Deze samples al eens geprobeerd?
natural kit

het zijn gratis, multi-samples van een akoestische drumkit met (als ik het goed heb) 16 velocity-zones per sample.

zelf gebruik ik ze in reason NNXT en ik ben er best tevreden van!
het zijn natuurlijk wel geen loops maar het is maar een kleintje om van single shot-samples zelf een drumloopje te programmeren.

op de site vind je info over de drumkit en de gebruikte gear.

Origineel geplaatst door Qubit
Deze samples al eens geprobeerd?
natural kit

het zijn gratis, multi-samples van een akoestische drumkit met (als ik het goed heb) 16 velocity-zones per sample.

zelf gebruik ik ze in reason NNXT en ik ben er best tevreden van!
het zijn natuurlijk wel geen loops maar het is maar een kleintje om van single shot-samples zelf een drumloopje te programmeren.

op de site vind je info over de drumkit en de gebruikte gear.

Ja, die samples ken ik al een tijdje, zijn best mooi, maar net niet.

Ik heb inmiddels Drumkit From Hell (1), geweldig ! En nog bedankt Hans Bakker.

Ik wil een deze dagen de DFH Superior versie aanschaffen, maar die is 35 GB, en dan heb ik een grotere harde schijf nodig en waarschijnlijk extra geheugen. Heeft iemand ervaring met de Superior Versie ?

bekijk hier die flash demo van dfhs maar eens

buiten dat het heel indrukwekkend is, zal je ook meer weten hoe dat nu juist zit met geheugengebruik.

Ja, die samples ken ik al een tijdje, zijn best mooi, maar net niet.

Ik heb inmiddels Drumkit From Hell (1), geweldig ! En nog bedankt Hans Bakker.

Ik wil een deze dagen de DFH Superior versie aanschaffen, maar die is 35 GB, en dan heb ik een grotere harde schijf nodig en waarschijnlijk extra geheugen. Heeft iemand ervaring met de Superior Versie ?

fijn dat ik kon helpen!

Origineel geplaatst door Dieter@be
bekijk hier die flash demo van dfhs maar eens

buiten dat het heel indrukwekkend is, zal je ook meer weten hoe dat nu juist zit met geheugengebruik.

Ja, dat is wel heel erg vet. Microphone leakage on all channels.. Enzo.
Dat geheugen gebruik valt dus wel mee (word alleen geladen bij een trigger), alleen heeft het programma 40 GB harde schijfruimte nodig. Ik heb maar 40 GB :(

Maar eeeeh heeft iemand er ook al echt mee gewerkt ? Ik las ergens dat de Drumkit From Hell versie 2 zuigt.

Mhika Ra

Een grote harddisk kost tegenwoordig niets meer. 200 gb haal je voor rond de 100 euro :)

Ik las ergens dat de Drumkit From Hell versie 2 zuigt.

Mhika Ra
geen idee, maar over dfh (1) heb ik toch goeie dingen gelezen, en dat is eigenlijk al heel primitief vergeleken met dfhs/dfh2, dus ik zou niet weten wat er mis zou kunnen zijn met dfh2.

Maar als je dfh2/dfhs wil kopen, neem dan direct de laatste, zit je direct goed, anders krijg je mss na een tijdje spijt als je dfh2 hebt (tenzij je echt helemaal zeker bent dat dfh2 _alles_heeft wat je wilt, maar dat betwijfel ik)

(heb je nu ook al naar SID of BFD gekeken zoals ik al eerder voorstelde?)

sample cd van bob clearmountain.....nog steeds de creme de la creme....de beroemdste snares, kicks,hats etc. met verschillende (beste) microfoons in verschillende ruimtes..allemaal stereo opgenomen door de beste technici......ik heb er een en lik nog steeds regelmatig m'n oren af als ik er samples van gebruik..al het andere valt -naar mijn mening- in het niets...sterker nog, de samples klinken beter/echter dan een echt drumstel(...)

Back