Onpregttig Frequentie gebied

Out of Memory

Ingeburgerd
Ik weet dat het hele frequentie spectrum met een gelijk volume niet even hard en prettig
klinkt. Maar waar kan ik een grafiekje bekijken (oid) met info wat onprettige frequenties
zijn zodat ik mijn softwarematige EQ er op af kan stellen. Een analyse proggie is ook een
optie.

Voorbeeldje van een recente track :
niet lekker in m'n oor

De pad die continu te horen is dringt vaak te ver door in het gehoor.
Het lijkt net alsof het oor vol wordt gestopt met geluid.
Zelf denk ik dat de phaser de boel verpest, maar aangezien deze pad een phaser nodig
heeft moet ik frequenties gaan filteren.

bvd

de drums klinken als kabouterscheten.

echt veel te slap en niet punchy.

doe daar wat aan en het klinkt in ieder geval een stuk beter.

Ik vraag toch naar EQ informatie en niet naar een mening over mijn percussie?
Voor jouw informatie... Dit wordt een chill out track, en geen hardstyle meuk.

De phaser maakt deze pad nog net ff wat dikker... De pad is daarvoor is al dik in dit geval (wat ik zo hoor)..ik ken dit probleem...

Vaak kan je er wat aan doen door de cuttof iets omhoog te doen en resonance iets lager, heet iets scherpere klank (mocht dit van toepassing zijn)...
je kent het wel.... hoge resonance met lage cutoff geeft altijd die erg diepe (pijn aan de oren) klank..

Maar deze pad (op koptelefoon) no prob hoor:)

IN mijn opinie maakt het niet gelijk uit op welke frequency je zit. het is vaak de brontoon die deze frequency opblaast of niet.
Het klopt wel dat het gehoor gevoeliger is voor bepaalde frequenties... volgens mij heb ik daar al wel eens iets op dit forum over gezien. Maar ik zou je zo geen zoek items aan kunnen dragen. helaas

ps: wordt een mooie track!

Erg bedankt Unic. Hier heb ik echt iets aan.
Ik had al forum toppics door gespit maar uiteraard is dat een speld in een hooiberg.
Vooral als je niet weet wat het probleem zou kunnen zijn. Ik ben wederom aan
het prutsen en ik moet zeggen dat je resonance / cut-off tips erg nuttig zijn.

Goed om eerste indrukken te horen. Thanks

Gewoon geen spectrum analyzers gebruiken tijdens het mixen maar je oren. Daar kun je veel nauwkeuriger mee mixen dan je ogen. En dat heeft iedereen hier moeten leren en d'r is geen andere weg.

Die strings valt nog wel mee maar die bas is veel irritanter. Die is gewoon te hard. Die zul je eerst met wat EQ moeten temmen. Of het volume naar beneden.

En dat van die drums is helemaal geen slechte opmerking. Als die wat steviger klinken (let op niet harder) dan krijg je meer contrast. Dan kun je je meer veroorloven met de nivo's van de rest.

En wat ook wel een handige is om die strings wat zachter te mixen en een stereo delay bij te doen zodat het geluid wat meer op de achtergrond komt te liggen. En evt je string filter op 12db ipv 24db zetten.

He grappig de bass staat om de paar noten helemaal uit fase.

Wat dacht je van scherp cutten bij 560 Hz ?

Hé wat jammer. Ik hoopte al dat het met een EQ settinkje te verhelpen was.

Hoewel de tip van Unic erg nuttig was verdraaide het wel de warmte en de klankkleur
van mijn padje. Het werdt ,net als de 12db optie een stukkie brighter en dat was net niet de
bedoeling. dus de hoge kraantjes van min EQ dicht draaien en voilá een mooie pad kwam
tevoorschijn die niet vervelend in het gehoor ligt. En inderdaad... de bastonen dempen hielp
ook.

Als ie klaar is horen jullie het wel. Erg bedankt so far.:biertje:

ik denk inderdaad dat je de drumpartij wat harder mag zetten, nu laat je vooral het midhoog naar voren komen(en da's altijd een erg agressief gebied), zet de drums wat harder en draai de scherpe tonen eruit. in de strijkpartij zit inderdaad een lage doordringende toon, die kun je er ook uit draaien(ik denk dat 'ie ergens tussen 50 en 100 hz zit) gewoon even een scherpe dip maken. hetzelfde bij dat melodietje; dat kun je wat rustiger maken door een dipje te maken tussen de 2000 en 10.000 hz.
althans in mijn oren

Wegens webspace gebrek is het trekje niet meer beschikbaar
Dank voor de antwoorden. Doe maar dicht admin:doei:

Back