VSTi --> live synth

misterCCC

Stamgast
Ik ben op dit moment aan het overwegen om tijdens live-optredens met onze coverband te werken met VSTi.

Is er iemand van jullie die hiermee ervaring heeft, hetzij positief hetzij negatief.

Welke softsynth gebruiken jullie live? Ik zou gebruik maken van de B4 en een de rhodes van emagic.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een bruikbare VSTi voor een realistische blazerssectie.

Alle opmerkingen zijn welkom

Origineel geplaatst door misterCCC
Is er misschien nog iemand die ooit gewerkt heeft met VSTi tijdens live optredens?

Ik heb deze vraag ook al eens gestelt omdat ik wel benieuwd was naar de ervaringen van anderen. Maar helaas...op dit forum zitten relatief weinig mensen die live spelen laat staan dat die soft synths gebruiken. Ik ken nog niemand die bv met een Muse Receptor speelt of een laptop met daarop 1 van de VST piano's en synths

We durven het zelf niet aan live te gaan met een laptop, hoewel het moet kunnen. We proppen nu onze softsynth samples in een hardware sampler (Yamaha SU-700) met harde schijf. Vier banken is vier sporen, en dan een track afbouwen met midi om een nieuw programma van de harde schijf te laden.

Ik weet wel dat Zuco 103 live werkt met Ableton live, maar volgens mij vooral met loops en niet met softsynths.

Back