Ok nu opnemen!

Fluppy

Nieuwkomer
Zoals sommige wel hebben gelezen heb ik nu dus een alpha juno2 hier staan :D
Meteen ook een midi interface gekocht en hup met cubase aan de slag...werkt allemaal leuk, is het niet dat mijn synthesizer op een ander kanaal op de versterker zit dus kan het geluid niet tegelijkertijd horen, zeg maar met een klapperende kick tegelijkertijd...
nou had ik bedacht trap me synth in me line in van me sb live! en probeer wat op te nemen, alleen krijg niet echt een signaal...hoe stel ik die line in, zodat ik me synth kan opnemen in wavelab...ik weet eigenlijk niet of er al een topic over loopt ben te lui om te zoeken...
Iemand suggesties, of moet ik een mixer aanschaffen ofzo *D

ja ik heb geen officiele soundblaster drivers, ik kijk wel uit....anders krijg ik nooit zo'n goeie latency...
Maar me line in moet toch gewoon werken! snap er de ballen van, nou ja neem niet aan dat mensen hier een sb live hebben dus zoek wel ff verder...thanks anyway

Doe dit: Start [knopje], Run/Uitvoeren [knopje], typ: sndvol32, check nu of je line-in niet op mute of gewoon op een laag volume staat. Om op te nemen heb je ook nog aparte mutes/select buttons, deze vindt je als je achtereenvolgens op [opties] => [eigenschappen] => [opnemen] => [ok] klikt, je krijgt nu en mixer voor het opnemen van apparaten

Maar me line in moet toch gewoon werken! snap er de ballen van, nou ja neem niet aan dat mensen hier een sb live hebben dus zoek wel ff verder...thanks anyway

geloof het of niet, maar de meeste mensen op dit forum hebben volgens mij een sblive!, ik ook:) Heb hem alleen niet meer in mijn computer, hehehe8>

ja de hint van technomauriesje kwam ook bij mij op.

Ik heb een iets andere mixer dan die van creative door die drivers...ik heb met die drivers alleen een recording level en geen line in e.d.

Ik heb nu de out van me synth in de line in van me moederbord zegmaar, dat werkt wel ik kan opnemen, maar ik kan niet horen wat ik opneem, om het te samplen kan het wel maar om dan aldoor dingen te gaan liggen switchen is beetje onhandig...

zonder asio heb ik een latency van 749 ms, niet echt ideaal om dan je softsynth te bespelen :D
ja zijn asio drivers en knappe ook komen uit rusland ofzo

Maar wat voor geluidskaart heb je nog...zomaar beetje interesse....

ik denk dat je ergens je rec. source in moet stellen, maar omdat je vage drivers gebruikt kan ik je niet vertellen hoe dat moet. Bij de normale drivers van de sblive kan je dat vrij gemakkelijk instellen in je mixer. Staat er niet iets over op de site van die knappe koppen uit Rusland?

Back