midi en audio

raydjenko

Ingeburgerd
Een goedeavond allemaal!!
ik heb een probleempje een vriend van ons heeft een terratec phase 22 kaart met nuendo + een behringer mx1804
oke stel ik wil nu een gitaar opnemen op een audio track dan pakt hij alle midi info en neemt dat alles ook op die audio track op!
wat moet ik doen??
ik heb maar 1 bus en 1 digitaal out!
is hier een oplossing voor!!

het zit gewoon zo!
Ik heb een audio track waar ik een gitaar op wil nemen!
maar heb ook nog midi tracks staan en die neemt hij ook op diezelfde audiotrack op!

greets alvast bedankt

de midi wordt wss omgezet door een VSTI (of een hardware synth) naar audio, en die audio wordt dus ook naar je input geroute.
Gewoon zorgen dat in hetgeen je opneemt (je line-in oid), alleen de gitaar komt. En in je mixers, zowel van de driver van je audiokaart, als in je software waarmee je opneemt zorgen dat alles goed staat ingesteld.

doen wat ik zeg 8o) (in m'n vorige post)
meer kan ik niet helpen zonder gedetailleerdere info (hoe alles is aangesloten, welke software, mixer settings e.d.)

instellingen ;) ...

bedoel je: zodra je gaat opnemen op een audiokanaal in je softwaresequencer,
dan neemt hij ook de (met vst instrumenten ofzo) ingespeelde midinootjes op in dat audio kanaal....

simpel gezegd hij merge alles wat hoorbaar is in dat audiokanaal. toch?

Helaas moet ik je dan zeggen dat ik weet dat het te maken heeft met een instelling in je software,maar kan je zo 123 niet zeggen waar je wat moet veranderen (omdat ik dat zelf nauwelijks gebruik!), maar misschien snapen de andere forumleden nu beter wat je bedoelt en weten zij wat je moet instellen. Succes

Ik snap wel wat hij bedoelt (denk ik). De audio weergave van de midi partijen (hetzij VSTi danwel harware synths) wordt opgenomen op het gitaar audio spoor. (terwijl je daar natuurlijk alleen de gitaar wilt opnemen).

Je moet even goed kijken bij de mixer van je geluidskaart. Wat Dieter@be al zegt, waarschijnlijk wordt het signaal van (naar ik aanneem) de VSTi's teruggestuurd naar de audioinput van Cubase, oftewel weer samengevoegd met de hardware ingang van de geluidskaart waar de gitaar op zit.

Oplossing: De uitgang van de soundcard aansluiten op een ingang van je Behringer. Ook de Gitaar aansluiten op de mixer. Neem een aux of groep uitgang van de mixer en sluit die aan op de ingang van de geluidskaart. Zorg ervoor dat ALLEEN de gitaar op deze aux of groep staat, zodat alleen dit signaal de computer ingaat. Ook eventuele hardwaresynth's niet op deze groep of aux zetten (tenzij je deze als audio in de computer wilt opnemen...)

Ik ken die terratec niet maar je moet op de mixer van dat ding ervoor zorgen dat er op de uitgang van de soundcard alleen het signaal van cubase staat, en (heel belangrijk!) dat de ingang van ALLEEN de hardware ingang van de kaart meeneemt. Hij mag niet de uitgang terugsturen naar de ingang. (waarschijnlijk zit er in die terratec mixer wel een soort routing. Kan iemand daar wellicht meer over vertellen???)

Gesnopen???

:okdan:

Ja zo zie ik het ook:
geluidskaart OUT naar mixer (omdat je toch de midi-kanalen wil horen als je de gitaar inspeelt)
op je mixer zorgen dat de gitaar naar 1 aparte subgroep gaat en die subgroep naar je geluidskaart IN.
+ de laatste alinea van vorige post in acht nemen.
Moet lukken toch?

Back