arp2600 vraagje

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lui,

Ik heb een leuke 2600 (tonus) gekregen en zag dat er allemaal extra jack inputs in zijn geboord. Op de achterkant heb ik bijvoorbeeld 2 jack inputs met de text output en swell en aan de linkerzijkant 4 jack in/outputs met een draaiknop. Nu heb ik vanmiddag geprobeerd om te kijken waar deze extra aansluitingen nou voor zijn maar ik kom er niet uit.

Is er iemand bekend met deze mods? weet iemand waarvoor het zou kunnen zijn? Zouden de paar 2600 bezitters die hier op het forum zitten een foto kunnen posten van de binnenkant van de kast en de printplaten?

Als deze modificaties weinig nuttigs toevoegen dan kan ik ze los solderen en kan ik het frontpaneel omdraaien zodat ik hem als desktop kan gebruiken:D

Als iemand iets weet of nog een goeie foto heeft van de binnenkant van een 2600 (tonus) hoor ik het graag:okdan:

rechtsboven tegen het hout aan zie je de 2 aansluitingen met output en swell. Aan de linkerzijkant onder zie je allemaal weerstandjes en een potmeter(dit zijn de 4 in/outputs)

Attachments

• 2600inside1.jpg
    2600inside1.jpg
    70,6 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door smackos
:D :D :D

Die heb je GEKREGEN?

Ik heb hem in bruikleen van iemand die hem al meer dan 20 jaar niet meer gebruikt heeft. Ik heb hem al een paar keer gevraagd of hij hem al terug wou hebben maar dat hoefde nog niet. Zoals het er uitziet staat hij hier nog wel een poos, en er komt binnenkort ook nog een mini bij:D

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik heb hem in bruikleen van iemand die hem al meer dan 20 jaar niet meer gebruikt heeft. Ik heb hem al een paar keer gevraagd of hij hem al terug wou hebben maar dat hoefde nog niet. Zoals het er uitziet staat hij hier nog wel een poos, en er komt binnenkort ook nog een mini bij:D

er zullen altijd mensen zijn en blijven die meer mazzel hebben dan de rest

MAZZELLAAR!!!!!!!

:D :D

gratis advies: NOOIT een modificatie "zomaar" verwijderen !!!

Wat je ziet hoeft niet het enige te zijn dat is veranderd en als je niet weet wat een mod precies doet en welke modules hij wel of niet beinvloed is het niet erg verstandig om de boel er zonder meer uit te slopen.

Overigens lijkt mij de Swelll poort een aansluiting voor een zwel- oftewel volumepedaal. Daarvoor geldt: alleen aansluiten als je WEET wat er in & uit gaat qua spanning enzo

Ik heb al een mailtje ontvangen van Kevin Lightner. Hij denkt dat het inputs zijn voor de pre-amplifier en de vca cv in. Een ander ding wat hem opviel waren de vco's. Deze types komen alleen voor bij de latere 2600's.Misschien is het één van de laatste tonus 2600's of zijn later alle vco's vervangen.

Ik blijf voorlopig nog even van de mods af:D

Origineel geplaatst door Catscan
Blijft gruwlijk mooi die print plaat.......

Veel plezier er mee.....zal wel lukken.....
Wat vind je er eigenlijk van?

Hij is gaaf:peukie: (niet zo gaaf als een ems maar toch heeel gaaf) :D

Back