[Roland] Jp8080 Voor Meer Als 1000 Euro!

Je bedoelt die synth die nog massaler gedumpt wordt dan de JP8080?
Er staat er maar liefst 1 op marktplaats. Persoonlijk vindt ik al dat gebash van roland VA's maar onzin. De sh201 is ontzettend makkelijk te bedienen, wat toch zeker een meerwaarde heeft. Aan het geluid kan wel wat verbeterd worden, maar met creatief mixen en externe effecten kom je ook al een heel eind.

ik vind m'n 8080 ook best wel goed,
maar o-wat is dat vervelend dat de vorige parameter
instelling niet te lezen valt zoals op m'n VirusC !!!
't Is mss copyright, maar dat geswitch met de scope knob
belet me om er veel zelf mee te maken!

Volgens mij is dit gewoon gelul.
Eerst als koper spelen om de prijs omhoog te jagen en daarna te laten uitschijnen dat dit toestel echt heel veel waard is.
Het is wel een goed toestel maar ook een zotte prijs !

Groeten,

Je bedoelt die synth die nog massaler gedumpt wordt dan de JP8080?:)

:D
Het ging er om dat de 8080 dus WEL een opvolger heeft. Bovendien vind ik de SH201 zeker een hele leuke synth: FUNFACTOR = HOOG !! En de engine heeft z'n kwaliteit bewezen... Ik zie er ook weinig gedumpt worden.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar met de tb-303 en acid maar denk dat de jp wel een machine kan zijn waarvan later gezegd zal worden dat ie het meeste heeft bijgedragen aan de totstandkoming van trance. Dit staat uiteraard los van het feit dat ie voor meer dingen ingezet kan worden, andere VA's hetzelfde kunnen en trance al langer bestaat dan de jp. Er zijn ook meer niet-303kloon machines waar je acid mee kunt maken en ik denk niet dat de eerste acid ontstond na de tb-303. Maar het blijft speculatie, de tb-303 was ook niet echt gewillig en lijkt bovendien meer op plastic speelgoed.
Al met al koop ik wel ooit weer een jp maar niet voor 1000 :D

Dat vind ik dus ook van de 909 808 en 303

Oef, dat zijn harde uitspraken t.o.v. de liefhebbers :P
Nee serieus, zelf zou ik overigens nooit een 303 808 of 909 willen hebben voor de prijs waarvoor ze worden aangeboden. Natuurlijk zijn er mensen die die dingen altijd onvervangbaar blijven vinden, maar ik kan mijn geld denk ik beter besteden dan 25 jaar later nog bijvoorbeeld 1200 euro, soms 1300 euro voor een TB te betalen. Ieder zijn ding hoor... :)

En natuurlijk is de prijs van 800 á 1000 euro voor een JP8080 tegenwoordig ook niet meer realistisch te noemen. Vergeet niet dat dit topic al 6 jaar oud is hé. ;)

ik heb jaren geleden een nieuwe jp8080 gekocht.
ruim een jaar later verkocht en, jawel, vorige week van diezelfde gast teruggekocht!

ik heb jaren geleden een nieuwe jp8080 gekocht.
ruim een jaar later verkocht en, jawel, vorige week van diezelfde gast teruggekocht!

Hahaha ja hoor!! Geweldig gewoon!! Waarom heb je hem dan ooit in eerste instantie verkocht? Jij ziet een comeback van de supersaw aankomen?:okdan:

ik vind m'n 8080 ook best wel goed,
maar o-wat is dat vervelend dat de vorige parameter
instelling niet te lezen valt zoals op m'n VirusC !!!
't Is mss copyright, maar dat geswitch met de scope knob
belet me om er veel zelf mee te maken!

Tja ik gebruik hem ook naast een virus en ook bij de virus zit ik niet altijd meer naar dat schermpje te gluren hoor. Ik kan wel begrijpen dat als je hem net in je bezit hebt dat het handig is te zien wat de instellingen zijn, zeker als je een switch maakt tussen de upper en lower patch. Ik stoor me er in ieder geval niet meer aan. Kan je eindelijk eens iets op gevoel doen.

Kan iemand A.U.B. de topicnaam veranderen in "[Roland] Jp8080 voor meer dan 1000 euro!"

Ik erger me dood aan de duizenden hoofdletters en die jeukende grammaticale fout.

Laatst gewijzigd:
Kan iemand A.U.B. de topicnaam veranderen in "[Roland] Jp8080 voor meer dan 1000 euro!"

Ik erger me dood aan de duizenden hoofdletters en die jeukende grammaticale fout.

Met zo'n dwangmatig karakter kan je snel doorschieten in een dwangneurose Koekebakker. Daar moet je wel een beetje voor waken...:D:D

Met zo'n dwangmatig karakter kan je snel doorschieten in een dwangneurose Koekebakker. Daar moet je wel een beetje voor waken...:D:D

I know, maar sommige zaken mogen best gecorrigeerd worden.
Is er dan totaal geen fatsoenlijk basis onderwijs meer te bespeuren bij
de jeugd? (ik word oud... 29) Zelfs Jamba staat al in de DvD ... bij wijze van spreken.

Meh, ik ga wel weer aan de slag op mijn blofeld. :biertje: :dj: :koffie:

Laatst gewijzigd:
I know, maar sommige zaken mogen best gecorrigeerd worden.
Is er dan totaal geen fatsoenlijk basis onderwijs meer te bespeuren bij
de jeugd? (ik wordt oud... 29) Zelfs Jamba staat al in de DvD ... bij wijze van spreken.

Meh, ik ga wel weer aan de slag op mijn blofeld. :biertje: :dj: :koffie:

Inderdaad, zorgwekkende ontwikkeling. Mensen die 'ik word' met dt schrijven enzo :geslaagd:

ik stoor me ook aan spellings- en grammaticafouten en aan te dure jp8080's.
zo. maar dat zei ik ca. 20 posts hierboven al.

Back