[Roland] Jp8080 Voor Meer Als 1000 Euro!

Het probleem is alleen dat goud over 10 jaar nix meer
waard is ;)

de ms2000 wordt wel goud waard maar de jp 8080 nie hoor, ben laatst bij een waarzegster geweest namelijk...

[miereneuk] Als de MS2000 veel geld waard wordt dan kost mijn Z1 :halleluja nog veel meer [/miereneuk]

Achja de JP8000 is een veel gebruikte nietzeldzame synth dus het zal nooit zo iets worden als de TB303 die het tegenovergestelde daarvan was, maar ik hou van de JP8000:
Aangezien ik alleen nog Clavia en Access op dit gebied synths zie maken terwijl Korg, Yamaha en Roland van die alles ineen halve keyboards ala karma, motif ,fantom zie maken. Ik wil niet overstappen op dat soort synths. Waar zijn ze nou mee bezig:confused:

Toch altijd net even iets ander.......

Ach joh, omdat nou net een paar sjakies met zo'n ding op de TV komen of een of andere DJ het een vet apparaat noemt moet opeens iedere jonge gast ook zo'n ding?
Terwijl hij hier op dit forum ongeveer een jaar geleden verketterd werd?

Beetje gekheid hoor. Het is een vette synth (of je moet een echt andere smaak hebben) maar om dat ding nou zo te hypen. Nee, dank je wel. Doe dan zo'n SH32. Ziet er nog geiler uit en klinkt volgens mij bijna hetzelfde misschien nog beter. (je mist wel wat multitimbrale zeut, maar da's bijzaak)

een vriend van me uit Engeland is behoorlijk succesvol met trance producties (oa remixen voor Madonna, veel nederlandse kaas-trensers etc.), en die gebruikt al heel lang Reaktor ensembles voor z'n lead sounds...ook al heeft ie daar ook een heleboel hardware staan, oa Virus B en vintage analoge bakken

Olaf

citaat:
Origineel geplaatst door mario

Toch altijd net even iets ander.......

hmmmmm nee niet echt, ik heb ze net ff vergeleken, en als je t nie gelooft dan mot je maar ff een adresje geven waat ik een bewijsje heen kan sturen.

Simpel toch, de vraag is groter dan het aanbod dus stijgt de prijs.

Als Roland opvolgers had gemaakt van de 8080 en de 8000 zou de prijs veel lager liggen tweedehands.

Als het bij de Nord 1 en eerste Virus was gebleven zou je daar nu ook grof geld voor betalen tweedehands.

groeten

basicsys

Origineel geplaatst door J-Run
Aangezien ik alleen nog Clavia en Access op dit gebied synths zie maken terwijl Korg, Yamaha en Roland van die alles ineen halve keyboards ala karma, motif ,fantom zie maken. Ik wil niet overstappen op dat soort synths. Waar zijn ze nou mee bezig:confused:

Volledig akkoord : Roland, Yamaha en Korg lijken wel fabrikanten van speelgoed geworden, ;{ een soort Lego en Playmobil die geluidjes maken.

Geef mij dan maar Clavia, Access en Waldorf. :halleluja

Ja hoor, gooi een zooi DSP in een een apparaat en maar er een VA van. Da's orgineel! In dat opzicht zijn alle VA's allemaal hetzelfde.

Dat soort dingen kun je net zo goed aan computers overlaten. Met een goede controller keyboard kun je altijd nog knoppen draaien.

En hoe kun je VA's vergelijken met workstations als Fantom,Triton etc? Is niet misschien je ding, maar ze zijn niet te vergelijken. Zeker niet als je bedenkt dat de uitbreidingen van die dingen ook VA's kunnen zijn.
Want wil je die Triton met MOSS board of die Z1?

Aan de andere kant die JP van Roland is wel een van de weinige VA's van Roland.

5 jaar later

5 jaar later

Ik kwam deze oude thread tegen en vind het wel leuk om hierop even te reageren:

Inmiddels 5 jaar verder en de prijs blijft maar zakken (momenteel 450-550 euro). Echter denk ik wel dat ie niet veel verder meer zal zakken in tegenstelling tot de Virus A/B en C. Dit omdat de JP-8080 geen opvolgers heeft en de Virus nog wel.

Ik ben benieuwd hoe de prijzen over 5 jaar zijn...

De trend die ik verwachte lijkt na een jaar al zichtbaar te zijn. De virus is t.o.v. vorig jaar namelijk al 20% in waarde (100 euro) gedaald terwijl de jp gelijk is gebleven. Dus mensen, koop nu een jp :D

Haha idd :D

Ik heb al 7.5 jaar een JP8080 (eerste eigenaar) en heb er toendertijd ongeveer 1200 euro voor betaald. Maar ik gebruik 'm nog steeds best vaak, en bijna nooit om z'n supersaws, want trance kan me echt niet bekoren... Jammer van dat stigma "trance bak", Je kan er veel meer uit halen. Met de feedback osc kan je bijvoorbeeld ook vette dingen uithalen :)
Ik doe 'm in ieder geval de komende 5 jaar ook echt niet weg. Ik gebruik 'm gewoon nog teveel...

Ik kwam deze oude thread tegen en vind het wel leuk om hierop even te reageren:

Inmiddels 5 jaar verder en de prijs blijft maar zakken (momenteel 450-550 euro). Echter denk ik wel dat ie niet veel verder meer zal zakken in tegenstelling tot de Virus A/B en C. Dit omdat de JP-8080 geen opvolgers heeft en de Virus nog wel.

Ik ben benieuwd hoe de prijzen over 5 jaar zijn...

JP80x0 geen opvolger? En de SH201 dan? ;)

Haha idd :D

Ik heb al 7.5 jaar een JP8080 (eerste eigenaar) en heb er toendertijd ongeveer 1200 euro voor betaald. Maar ik gebruik 'm nog steeds best vaak, en bijna nooit om z'n supersaws, want trance kan me echt niet bekoren... Jammer van dat stigma "trance bak", Je kan er veel meer uit halen. Met de feedback osc kan je bijvoorbeeld ook vette dingen uithalen :)
Ik doe 'm in ieder geval de komende 5 jaar ook echt niet weg. Ik gebruik 'm gewoon nog teveel...

Denk er precies hetzelfde over. Ik gebruik 'm meestal als controller, maar als ik de volumeknop opendraai, kom ik toch nog vaak een verrassend geluidje tegen. Ik hou 'm ook bij.

Back