Reaktor op Apple

Origineel geplaatst door BDeep
De Activity monitor (ik gebruik OS X in het engels, vraag me niet naar de nederlandse naam) vind je in een aparte directory (Utilities) in de directory waar al je programma's staan (Applications). /Applications/Utilities/Activity monitor Als je de nederlandse versie gebruikt zul je even moeten zoeken, maar ik denk dat je er zo wel uitkomt, het principe is hetzelfde.

klik op 'ga' in de finder, dan naar 'hulpprogramma's'. daar zou je hem ergens moeten vinden.

maar het is toch gewoon vreemd dat je Reaktor hebt voor Mac, ruim over de minimale systeem vereisten gaat en vervolgens te langzaam gaat om er redelijk mee uit de voeten te komen? Of misschien doe ik wel iets verschrikkelijk doms ofzo? Ik open door Cubase, Reaktor ensembles als VST plugins, en als ik er 3 aan heb staan, gaatie al zo langzaam dat normaal werken er niet echt meer in zit. Veel dingen gaan haperen, zoals bv. het tijdbalkje (klein detail)....geluid klopt misschien nog wel maar het programma zelf loopt gewoon niet strak meer. En dan heb ik het niet eens met meerdere plugins geprobeerd.
Gelukkig heb ik via via aan het programma kunnen komen, maar ze kunnnen het toch eigenlijk niet maken tegenover echte kopers van het programma?

Wie oh wie heeft Reaktor op zijn Apple en werkt het prima bij?!!?

ps. mocht het echt niet werken, wat zijn alternatieven voor Reaktor dan?

ook nog eens vreemd, kijk ik mijn CPU in Reaktor, is deze gemiddeld zo'n 10% lager dan de werkelijke CPU die in de activiteitenweergave...(soms zelfs zo'n 15%)

dit is toch ook vreemd??? kan het misschien aan het programma zelf liggen ofzo...?

heb ondertussen weer ff zitten pielen, en heb nu met de ensemble Metaphysical Function dus gewoon een verschil van 40 %!!!!!! en als ik in Reaktor me CPU uit zet, zie ik dat het in mijn activiteitsweergave alsnog op 45% CPU loopt......hoe in vredesfuck kan dit?!?!

Origineel geplaatst door stefspijk
Turtel: kan inderdaad op een optie zijn, maar ik vind je een vreemde gast als je een notebook hadre schijf in je G5 dualcore gooit (bij wijze van spreke dan....)
Maar ik heb dus een PB, met een ATA 80 gig. erin, dus misschien is een externe schijf wel een oplossing?

en hoe bedoel je onstuimig met PC power? bedoel je hiermee je instabiliteit die PC heeft vergeleken met een Mac?

Bdeep: waar kan ik in apple die activity monitor vinden? En geef me eens een reden waarom ik logic zou gebruiken ipv cubase (hiermee bedoel ik, praat me om ;-) )

thanx mannen! lekker bezig!

Hay

ja je geeft later aan dat reactor vreemde invloed op de cpu hebt

ik heb geen ervaring met mac , maar ze zijn top

dus als jij je systeem geoptimaliseerd hebt , alle goede drivers en de nieuwste versie van reactor

dan kan je niks anders meer doen , alleen mac cers kunnen je helpen bij optimaliseren van je mac

en systeemeisen zijn meestal vrij laag voor de verkoop, maar je moet er een flink stuk boven zitten

zeg maar 2 keer , dan houtje nog power over om de mac/pc te bedienen

je systeem is net zo snel als de langzaamste schakel, zoek die schakel en zorg dat een andere schakel de zwakste is

tot je systeem optimaal is , in dit geval audiobewerking , macs zijn meestal top voor audio

als ik wat meer geld heb koop ik zon powerbeest met dubbelle moterola (toch)

greetz turtel
8D 8D

Back