micromodular/probleem

willvandervliet

Ouwe rot
Hoi ,

Ik probeer op het moment mijn micromodular van een nieuw OS te voorzien, maar telkens als deze voor 99procent geladen is geeft hij een errormelding.

Is er misschien iemand die weet hoe dit komt?

Bij voorbaat dank,

Wiil

Misschien is het file niet geheel gedownload? Probeer het eens opnieuw van de Clavia site af te halen.
Ben dit probleem nog nooit tegengekomen, maar alles moet de eerste keer zijn.

Wout

Hoi, geprobeerd en weer het zelfde gedoe. Dit terwijl hij het op 2.1 gewoon doet.

Nog suggesties?

Gr. Will

Te gek apparaat trouwens.

Weet niet of de update via midi of sysex gaat. Maar zou het zo kunnen zijn dat de transmissie snelheid te hoog is, en daardoor een buffertje volloopt?

Zou kunnen, wat dat buffertje aangaat, want ook als ik een hele soundbank wil verzenden kom ik in de problemen.
Maar heb je ook een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen.

Vr. gr. Will

Ik heb nog eens een tijdje rondgevraagd en dit probleem komt zelden voor, erger zelfs, je bent de eerste met dit probleem.

Het file is niet corrupt, dat is zeker?

Heb je al je Patches op de computer gesaved?
Soms zit in dit deel juist het probleem. De lijst van patches heeft dan een lege plek en de heleboel stopt.

Een aantal tips:

Some things I would try :

* Discconnect all other MIDI equipment, USB equipment, and try again.

* Try different MIDI cables.

* Try it using another MIDI interface.

* Try it on another PC.

* Try to install OS version 3.01 before trying 3.03 - when needed I've got a copy available.
J.Punter@iaf.nl [WB]

* try to save all patches to the PC and then delete them from the micro, then try all of the above again (and then restore patches, or better : make nice new ones using all the wonderfull and brandnew 3.03 features :-).

* send help request to Clavia - there might be a secret key combination or something.

Jan.

Jan,

Nog bedankt voor je hulp.

Het is me uiteindelijk gelukt de OS-update te installeren door gebruik te maken van een oude computer die ik nog had staan. Deze werkt onder windows 98 en heeft een midiaansluiting via de Gamepoort.

Wel vind ik het vreemd dat ik OS 3,03 heb gedownload en de micro bij het opstarten 3.0 aangeeft.

Tevens heb ik de volgende vraag; het schijnt mogelijk te zijn geluiden die uit de 2.1 versie komen te converteren naar een anderen versie. Weet jij misschien hoe dit moet.

Vr. gr. Will

Jan zit niet op dit forum, dus heb ik zijn antwoord hier geplaatst.
Jan en andere NordModular liefhebbers zitten op http://www.electro-music.com

V2.10 Patches openen gewoon in de V3.03 Editor, alwaar je ze gewoon kunt saven.

Op
http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/index.htm
vind je veel software, door Jan geschreven, waaronder PatCon, een conversieprogramma om ale Patches lager dan V2.10 naar V2.10 te converteren, die je dan als 'bulk' kunt laden in de V3.03 Editor en als 'bulk' kunst saven. De V3.01 knop werkt niet.

Wout
(namens Jan)

PS 3.0 is normaal, want de Micro heeft maar twee digits.

Wout,

Lochisch wat die aanduiding op de micro aangaat.

Dus als ik het goed begrijp kan ik geluiden vanaf 2.1 gewoon in de 3.03 laden en in de micro gebruiken.

Op het moment gebruik ik het apparaat vooral als module voor het spelen van solo's, maar daar voldoet ie dan ook volkomen voor, echt een ongelooflijk vette sounds. Ik vermoed dat ik op korte termijn voor een modular ga met meer polyfonie, maar op het moment is dit zeker niet het probleem.

Gr. Will

Ps. weet je misschien nog een plek waar veel geluiden voor de micro te vinden zijn?

Back