drums naar midi

Origineel geplaatst door cirkelzaag
want zo'n snare staat op het podium continu mee-te-resoneren. ik neem aan dat de gevoeligheid van zo'n trigger wel te regelen is?

de gevoeligheid van een trigger kan je natuurlijk aanpassen, maar ook de resonantie van de snare is wel te dempen hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken

oke ik wordt al wijzer,thnx. maar hoe zit dat live dan want zo'n snare staat op het podium continu mee-te-resoneren. ik neem aan dat de gevoeligheid van zo'n trigger wel te regelen is? en heb je misschien links naar specificaties van die converters die je noemde?

de sencitivity van de trigger is uiteraard te regelen

Roland TMC-6 trigger to midi converter
Triggers (rt5s = snare, rt7k = kick, RT3t = tom)

Clavia triggers, onderaan pagina

Laatst gewijzigd:
Ik zou op Google gewoon effe "Trigger to Midi" intikken. Die Roland TMC6 is ook erg ok lijkt me :http://www.roland.co.uk/prodcatdetail.asp?id=TMC-6

Het is een kwestie van goed je triggers inregelen om ervoor te zorgen dat ze niet gaan "dubbeltriggeren". Op zich is resoneren nog niet eens zo erg. Lastiger is om ervoor te zorgen dat er niets getriggerd wordt wanneer je op een andere trommel dan je snare slaat. Kwestie van de sensitivity en treshold goed inregelen.

Je kunt een mic in je Bassdrum plaatsen en dat signaal samenmixen met je triggersignaal. In de praktijk levert dit echter (naar mijn mening) nooit echt mooie resultaten op. (ik heb veel rock en metalfestivals gemixt voor cd/radio opnames waarbij ook combinaties werden gebruikt maar dat was nooit echt bruikbaar. Ik moest altijd òf het triggersignaal òf het mic signaal gebruiken, nooit tegelijk).

Enneh.... Roland D-Drum triggers????? :confused:

Roland heeft RT-5s (snare) en RT-7k (kick) triggers: http://www.roland.co.uk/drums.htm
:okdan:

Origineel geplaatst door meesha74

Enneh.... Roland D-Drum triggers????? :confused:

Roland heeft RT-5s (snare) en RT-7k (kick) triggers: http://www.roland.co.uk/drums.htm

waar zie jij dat?:confused:

Roland heeft de rt5s, voor snare. de rt3T, voor toms. en de rt7k, voor kick...

ddrum is van clavia...

De Alesis dm drummodules hebben ook allemaal trigger ingangen. Kom je voor 100€ tegen.

...of kun je er ook zo'n roland d-drumtrigger opschroeven. of van die plaktriggers hmmm, die vind ik denk ik niet zo betrouwbaar.

GEEN Plaktriggers nemen!! Die gaan net los op het moment dat jij met je drumsolo bezig bent!!:stupid Zeker wanneer je veel in warme vochtige kroegen speelt en je kit na afloop vanuit de warmte naar de koude buitenlucht wordt verplaatst. Neem van die mooie stevige klemtriggers zoals (inderdaad) die roland RT-serie of iets van D-drum (clavia). In combinatie met de TMC6 ben je dan helemaal klaar voor een redelijke prijs.

Origineel geplaatst door Toon
De Alesis dm drummodules hebben ook allemaal trigger ingangen. Kom je voor 100€ tegen.
damn, laat ik die van mij nou een paar maanden geleden verkocht hebben....als u mij excuseert ga ik even m'n ballen erafbijten.

Origineel geplaatst door Dieter@be
ontsmettingsmiddel, zalf en verband :L
en de roland tmc 6, maargoed 't is niet voor mezelf, de drummer gaat 'm aanschaffen en ik ga 'm(+sampler) bedienen/mixen. en dan heb ik toch liever een nieuw degelijk apparaat.
maar beste mensen, bedankt voor al jullie tipzz

Idd die Alesis apparaten, Ik gebruik (voor ongeveer hetzelfde doel) een D-4 met een defecte display. Thuis programmeren vai MIDI en rammen maar. Lijkt me vooral een kwestie van proberen of het werkt voor je.

Origineel geplaatst door Tommy Z.®
Idd die Alesis apparaten, Ik gebruik (voor ongeveer hetzelfde doel) een D-4 met een defecte display. Thuis programmeren vai MIDI en rammen maar. Lijkt me vooral een kwestie van proberen of het werkt voor je.
oke thnx, ik zal de aanschaf van de roland ff uitstellen en eens bij m'n collega's zo'n alesis uit gaan proberen.

Origineel geplaatst door Dieter@be
jep, zo'n DM5 heb je 2ehands voor 200-250€ :)

da's de nieuwprijs van een TMC6... dus het gaat gelijk op... moet je zelf kiezen wat je doet

Back