Remixen?

misschien helemaal de energie niet in copieren steken en gewoon iets nieuws maken

je hebt ook nog iets als auteursrecht. Als je een bepaalde hoeveelheid noten achter elkaar naspeelt

Als je het niet uitbrengt niet. :)

Gewoon doen, is toch lachuh!

nederland is het ENIGE land ter wereld waar je ongestraft covers of kopieen van nummers kunt maken. in alle andere landen is het zo dat als de originele auteur bezwaar maakt, het feest niet door gaat.
als je dan die cover gaat uitbrengen moet je natuurlijk wel netjes de auteurs vermelden en dan krijgen zij gewoon hun buma/stemra inkomsten.

voorbeeld: een tijd geleden was er een nederlandstalige bewerking van 'stan' van eminem feat. dido.

dido was in nederland, hoorde deze versie en werd ontzettend kwaad.
ze wilde dat het nummer direct uit de handel genomen zou worden. helaas voor haar, in nederland is dit soort bewerkingen zonder toestemming van de componist/tekstdichter toegestaan...
toen wilde men deze nederlandse 'stan' in belgie uitbrengen..helaas, dat mocht niet, want dido had bezwaar gemaakt en de belgische auteurswet (en alle andere auteurswetten ter wereld) beschermt in zo'n geval de originele auteur...

ja klopt zo is die van Kooten (wilem of kees ?) nog rijk geworden met zijn 'stars on 45'

:)

ik weet dat bijvoorbeeld abba hier altijd erg strikt in is...er zijn niet veel mensen die een cover van abba hebben mogen uitbrengen (waarom a-teens dat vervolgens wel mocht is mij een raadsel)

zo hebben laatst 2 knapen uit trinidad een nummer van ons gesampled en daar met hun zoetgevooisde stemmen een nieuw werkje van gemaakt (ja ik weet het, sampling is weer iets heel anders als coveren)
hebben ze netjes toestemming voor gevraagd...heb ik geen moeite mee hoor. ik neem die hele muziektoestanden niet zo serieus..als een nummer af is en op plaat staat ben ik toch alweer lang en breed met nieuwe dingen bezig...mensen vinden het leuk, onze schoorsteen rookt weer...iedereen blij..

precies...alhoewel toen frans bauer vroeg of hij een plaat van ons mocht sampelen we toch volmondig nee hebben gezegd...hehehe

Origineel geplaatst door Dobre
precies...alhoewel toen frans bauer vroeg of hij een plaat van ons mocht sampelen we toch volmondig nee hebben gezegd...hehehe

wat??? :confused:

Frans is goed... ik zou wel een keer een remix voor hem willen maken..

beng beng.. ggg gg... pieeppp sceeeck... mijn lieve pjooooepp.. peep boem ppps boem pss.. trrrrrrrrrrr mama.. pom pom.. o,lieve gggg iiii pssjjj pssst :z

maar inderdaad, dingen jatten is leuk soms, vooral als het herkenbaar is maar je eigenlijk bij god niet weet wat het is.
Origineel gebruik vind ik heerlijk.

hou de electronica's in de gaten

Back