Arp de thread

Heb niet eens gezien dat het inderdaad gewoon tulp is :stupid
Maar goed, ze (s)tulpen ook wel heel erg uit, anders dan bij hi-fi apparatuur. Waarschijnlijk dat ik het daarom niet herkende.

De odyssey mkII's met de laagste serienummers (met de moogfilter-copy) klinken het bruutst. Gelukkig heb ik nog m'n White-face (klinkt voor mij nog origineler) en m'n Avatar die ik modulair aan't maken ben.

De mijne is ook een MK II, met serienummer 0024. Dus dat zou wel goed zitten zou je denken. Maar volgens St. Eric zitten er whiteface boards in en dat snap ik niet helemaal. Houdt dat dan in dat deze het Moog-filter heeft?

Ik vind zelf de resonantie nogal aan de sterke kant, dat ding fluit zo'n beetje het behang van de muren. Volgens mij is dat nu niet direct karakteristiek voor een Moog filter.

Heb die tulp zelf vervangen voor een jack.....ik vind die toch robuuster dan een tulp.
Heb ém ook laten modden door Eric..........hij is nou super bruut pecies wat ik wil.
Zit tegenwoordig ook in een band (voor 't eerst van m'n leven) ultra-doom met noise&drones....ik dus.....en ik ga ém een keer voor gebruiken denk ik.

De mijne is ook een MK II, met serienummer 0024. Dus dat zou wel goed zitten zou je denken. Maar volgens St. Eric zitten er whiteface boards in en dat snap ik niet helemaal. Houdt dat dan in dat deze het Moog-filter heeft.

Ik heb een MK II (model 2811, serie nr 0012) met een moog filter en inderdaad een 2800 osc board erin.
Denk dat ARP zijn oude boards wou recyclen.
groet,
Maarten

vandaag mijn 2de oddy opgehaald, met moog filter en met ins/outs, vette bak.

Ik vind allebei de filters even vet, dat arp filter is ook geweldig kwa klank zijn praktish gelijk, ik vind die oddy de vetste 2 oscilator bak die er is.

Attachments

• P1010157.JPG
    P1010157.JPG
    141,8 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
bij nader inzien is die arp met moog filter toch vetter nog agressiever,

Hoe zit dat met de sub kun je die na een modificatie nog vetter krijgen?
heeft die avatar dat ook niet zoiets?

ik heb er een pearl eq pedaaltje achter, en dan alleen de bas naar bovenhalen, nu wordt je wel zwaar weggeblazen. errug vet

Laatst gewijzigd:
bij nader inzien is die arp met moog filter toch vetter nog agressiever,

als ik het filter van de pro soloist ( met oud mogachtig filter ? ) vergelijk met de omni ( met nieuwer arp filter ) , dan gaat het moog filter een stuk hoger in zijn freqenties door , hij blijft een stuk gedetaileerder bovenin.
arp filter vindt ik onderin wel erg vet

oud stukie over de oddy , er staat ook iets over de fout die gemaakt met ontwerpen van het filter

lol die prijzen erbij:verkoght:

http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/dec97/arpodyssey.html

hier is een stukie over een mod in de omni , dan wordt de output een input , echt zinvol lijkt het me niet:engel:

http://www.youtube.com/watch?v=94Ik6Q4DVWk

Eergisteren mijn Arp avatar binnnen gekregen , de man had hem verzonden met fed-ex,

Met een week had ik hem al thuis, en hoefde geen vat te betalen ,hij had hem verzonden as gift, echt toffe gozer.
Ik kreeg er een etui bij met minijacks, deze is gemod door cms.
ik zal morgen even een foto plaatsen,

Hij klinkt lekker dik, dikker als de ody's er zit meer sub in.

Hey Rombraz, ben je een ARP museum aan het oprichten? :D

re

re

even een paar weken afwachten, duimen maar...

waarop?

@ hooihuis, 1 ody is alweer weg, die andre staat bij maatje van me , de avatar en de m5 ook, we zijn nu bezig een m5n te kopen ,al het goed is wordt die vandaag verstuurd,

Laatst gewijzigd:
Zo, lekker bezig zeg :okdan:

Ergens zit ik met het idee te spelen om mijn Odyssey te verkopen, maar ben toch bang dat ik er spijt van ga krijgen....ik ga daar nog maar eens goed over nadenken dus :)

Ik had hem gewoon lekker gehouden,wat heb je een Mk1? of Mk2 met moogfilter?

zo nu naar Zwolle, ff bevrijdingsdag vieren.

waarop?

@ hooihuis, 1 ody is alweer weg, die andre staat bij maatje van me , de avatar en de m5 ook, we zijn nu bezig een m5n te kopen ,al het goed is wordt die vandaag verstuurd,

Fedex duurt de inklaring altijd een maand extra. Ik krijg netjes rekeningen na een maand iig.

inderdaad, met die rekening meot je even rekening houden.
wel goed geregeld trouwens, fedex is er vaak binnen een dag of 5, dan gaat de tnt eens kijken of er nog wat valt in te klaren na de koffie. daar gaat dan weer een dag of 10-14 overheen.

Een Avatar heeft niet meer sub dan een Oddy volgens mij.
De vco's zijn gewoon het zelfde als een laatste oranje/zwarte Oddy.
Wel zou een andere vcf je ook wel kunnen bedriegen.

Als het goed is komt er binnenkort een ARP Pro Soloist deze kant op.
Ben benieuwd.
En voornamelijk naar de aftertouch.
Want dat vind ik te gek :)

Er is een heel handig iemand op het forum bezig met een midi kit voor de pro-solist als het goed is.

Inderdaad, ik kan niet wachten tot ie ze klaar heeft, met zo'n kit is het helemaal een superbak.

Nou heb ik de mijne wel kapot gekocht dus ik moet er nog wel wat tijd in steken voordat ik ermee kan gaan spelen.

Back