Arp de thread

maar nu op 9 volt.

hij is 18 volt....... foto volgt

Modular ARP?

Modular ARP?

Terwijl ik op zoek was naar de filter verschillen van de Odyssey kwam ik op de Electro-music.com site terecht, waar een gast een Mki filter probeert na te bouwen.
Zo kwam ik via deze site terecht bij de till.com site waar een andere gast de verschillende versies van het filter gecombineerd had.
Op de electro-music.com site is er ook een draad met het schema en al voor de bouw van een Odyssey oscillator.

Ik dacht, ik meld dit hier maar even, voor degenen die graag een modulaire ARP zouden willen bouwen. Deze info had ook in de modular draad gekund.
Ik hoop dat de knutselaars onder ons hier wat aan heeft.

Een filmpje van Jarre in zijn studio:
http://www.youtube.com/watch?v=z_E8aGx777Q&feature=related
Rond de 3.40 min. laat ie een kastje met een knop zien waarmee je het filter van een 2600 kunt bedienen.
Wat heb je nodig om dat met een voetpedaal te kunnen?
In de gebruiksaanwijzing staat iets over een pedaal met een batterij van 3 volt ofzo.
Ik heb nog een filterpedaal (zonder batterij of interne spanning) liggen van een Crumar. Heb ik daar iets aan?
Wie weet wat ik nodig heb en kan ik zoiets nog ergens kopen?

Ik sluit wel eens een moog1120 voltage pedal aan op de filter-input van de 2600. Enige nadeel is dat het (actieve) moog-pedaal een voltage levert van 0 tot 5V, terwijl de ARP voor een volle sweep 0 tot 10V nodig heeft.
Ik heb me gisteren laten vertellen dat als ik 2 9V batterijen in serie in het pedaal plaats in plaats van 1, ik er ook 10V uit kan krijgen. Misschien is dat wel zo. Moet ik wel opletten dat ik 'm niet meer in een moog prik...

Het draaiknopje van Jarre had ik ook gezien en volgens mij is het gewoon een potmeter die z'n spanning krijgt vanaf een voltage-processor van de 2600 en waarvan de uitgang in het filter geprikt is.
Op zich is dat ook wel een handig ding. Saint Eric kan ons misschien vertellen hoe groot de weerstand van deze potmeter moet zijn om deze functie te vervullen. Ik vermoed 100kOhm.

Maar een voetpedaal werkt natuurlijk comfortabeler

Zie je wel, van de voltage-processor naar de key-cv input.

Attachments

• 2600 keycv.jpg
    2600 keycv.jpg
    152,5 KB · Bekeken: 163
domme vraag misschien....

ik probeer een arp odyssey aan te sturen met de gate van een regelwerk.

gate uit naar gate in. de regelwerk triggert de envelope ritmisch, maar ik moet wel een toets van de arp ingedrukt houden.
doe ik iets verkeerd of is het een 10v verhaal, of nog iets anders?

wie wijst de weg?

domme vraag misschien....

ik probeer een arp odyssey aan te sturen met de gate van een regelwerk.

gate uit naar gate in. de regelwerk triggert de envelope ritmisch, maar ik moet wel een toets van de arp ingedrukt houden.
doe ik iets verkeerd of is het een 10v verhaal, of nog iets anders?

wie wijst de weg?

10V verhaal.

Ik had de vraag gemist..

Inderdaad 100K is prima en een standaardwaarde voor Arp.
Het werkt ook met andere waardes zoals 50K of zo.

Succes.
Eric.

Ik sluit wel eens een moog1120 voltage pedal aan op de filter-input van de 2600. Enige nadeel is dat het (actieve) moog-pedaal een voltage levert van 0 tot 5V, terwijl de ARP voor een volle sweep 0 tot 10V nodig heeft.
Ik heb me gisteren laten vertellen dat als ik 2 9V batterijen in serie in het pedaal plaats in plaats van 1, ik er ook 10V uit kan krijgen. Misschien is dat wel zo. Moet ik wel opletten dat ik 'm niet meer in een moog prik...

Het draaiknopje van Jarre had ik ook gezien en volgens mij is het gewoon een potmeter die z'n spanning krijgt vanaf een voltage-processor van de 2600 en waarvan de uitgang in het filter geprikt is.
Op zich is dat ook wel een handig ding. Saint Eric kan ons misschien vertellen hoe groot de weerstand van deze potmeter moet zijn om deze functie te vervullen. Ik vermoed 100kOhm.

Maar een voetpedaal werkt natuurlijk comfortabeler

10V verhaal.

(nu lijkt het net of ik er ook wat van weet;))
Maar nee zonder gekkigheid: ik heb ook urenlang lopen worstelen met hetzelfde probleem....

10V verhaal.

(nu lijkt het net of ik er ook wat van weet;))
Maar nee zonder gekkigheid: ik heb ook urenlang lopen worstelen met hetzelfde probleem....

;)

ik maar een paar minuten; ik gokte erop dat Eric zou meelezen ;)

Eric, hij speelt als nieuw, echt geweldig, en ik vind de odyssey een heerlijke synth.
is het een idee om een simpele aanpassing van de gate naar de gangbare (toch?) en minder veeleisende 5v op te nemen in de standaard st eric beurt voor een arp odyssey? of stuit je dan weer op andere bezwaren?

wat ik eigenlijk ook mis (met al die gaten had ik eigenlijk gedacht dat die er wel tussen zou zitten) is een cv ingang voor het filter.
is die eenvoudig te realiseren, bv als het filter toch wordt ge-upgrade?

en nu we toch bezig zijn..... de pedal ingang, is dat voor een footswitch of cv-pedaal? en wat is de functie dan ?

bedankt trouwens voor de opheldering! ik weet nu wat er moet gebeuren.

;)

ik maar een paar minuten; ik gokte erop dat Eric zou meelezen ;)

Eric, hij speelt als nieuw, echt geweldig, en ik vind de odyssey een heerlijke synth.
is het een idee om een simpele aanpassing van de gate naar de gangbare (toch?) en minder veeleisende 5v op te nemen in de standaard st eric beurt voor een arp odyssey? of stuit je dan weer op andere bezwaren?

wat ik eigenlijk ook mis (met al die gaten had ik eigenlijk gedacht dat die er wel tussen zou zitten) is een cv ingang voor het filter.
is die eenvoudig te realiseren, bv als het filter toch wordt ge-upgrade?

en nu we toch bezig zijn..... de pedal ingang, is dat voor een footswitch of cv-pedaal? en wat is de functie dan ?

bedankt trouwens voor de opheldering! ik weet nu wat er moet gebeuren.

Standaard 5volt? Nee hier is alles standaard 10V.. Maar wat ik wel eens doe, is er een comparator inzetten, dan loopt'ie op alles.

Jouw filter is al ge-upgraded. Maar een extra cv filter inpput is geen probleem. Meeste werk is het boren.

En nu we toch bezig zijn...
Het pedaal, Dat is er een met uitsluitend een 100K potmetr.
Het terugkerende signaal, komt'ie, stuurt, mits aangeschakeld, de filter cv en een cv naar vco2.

Maar ja, je bent dan je s&h mixer kwijt als je die input gebruikt en de filtertracking staat dan ook uit.
Persoonlijk ben ik een voorstander van een extra inputje.

Maar wat ik wel eens doe, is er een comparator inzetten, dan loopt'ie op alles.

Maar een extra cv filter input is geen probleem. Meeste werk is het boren.

Persoonlijk ben ik een voorstander van een extra inputje.

ik ook.

ik wacht nog even de aankomst van de whiteface af. :yamaha:

Zo gebeurt niet veel meer in deze thread.
Maar heb sinds 2 dagen een 2600(o yeah!:halleluja )
Wat een bak had niet verwacht dat een synth mij nog zo kon boeien. Zelfs zonder te patchen heeft deze synth al zo veel mogelijkheden.
Tot zover mijn pleidooi over de ARP 2600. Nu een vraag:
Ik heb het monofone keyboard erbij. Wanneer je deze bespeelt en je slaat en volgende noot aan, maar je heb je vinger nog op een andere toets. Dan klinkt die toets nog een keer. En dus niet de nieuwe toets/toon.
Wat ik eigenlijk wil is wat zoveel monosynths hebben. Dat altijd de laatst aangeslagen toets klinkt.

Is dit op een bepaalde manier mogelijk? Of moet ik dit gewoon accepteren en verder gaan met mijn leven:erm:

vaak heb je bij oudere toetsenborden/synth's : monotrig, soms multitrig ( iedere toets triggert opnieuw de envelops bijvoorbeeld , i.t.t. monotrig waarbij alleen de eerste toets triggert en je pas een nieuwe trigger krijgt als je de vorige toets hebt losgelaten )
daarnaast voor de cv / osc tracking heb je keuze tussen low/high/ latest.
op zich denk ik dat eea wel te modificeren is naar wens, echter daarvoor zou je in dit specifieke geval even contact op moeten nemen met een van de geroemde techneuten / reparateurs vanop dit forum. ( effen zoekfunctie )

Laatst gewijzigd:
Ik hoopte eigenlijk meer op een knop of een patch mogelijkheid. Zonder alles gelijk te gaan modificeren.

Kenton pro 2000 kopen en je kunt instellen wat je wilt,last, low, high note priority ook mono en multi trigger.

Nee helaas zonder mod gaat dat niet lukken.
Low note / high note priority is nog wel te doen met een niet zo ingrijpende mod.
Last note priority is beduidend minder eenvoudig.

Mee leren leven zou ik zeggen of een ander cv/ gate keyboard.

veel plezier...

Mee leren leven zou ik zeggen of een ander cv/ gate keyboard.

veel plezier...
Wat denk je hiervan, masterkey met midi-------> Kenton pro 2000-------> ARP 2600, eventueel ook nog een faderbox voor de Kenton aaansluiten en je kunt zo'n beetje alles besturen op heel veel manieren.
3604P leg je aan de kant of zet je op ebay

Back