http://www.propellerheads.se/news/articles/index.cfm?fuseaction=get_article&article=prodigyOrigineel geplaatst door nwgmirage
Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. (Ben best fan van the prodigy, heb alle singles/cd's)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.propellerheads.se/news/articles/index.cfm?fuseaction=get_article&article=prodigyOrigineel geplaatst door nwgmirage
Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. (Ben best fan van the prodigy, heb alle singles/cd's)

Origineel geplaatst door Solid_Snake
En vooral veel luisteren naar de muziek waar je van houdt (en ook naar muziek van anderen die je zelf wilt maken).
Persoonlijk krijg ik daar altijd erg veel inspiratie van. Een bijkomend voordeel is dat je ook weet wat er speelt qua muziek, dat je dus geen hedendaagse muziek probeert te maken met achterhaalde ideeen.

Origineel geplaatst door bocf
teveel luisteren naar mijn favoriete muziek veroorzaakt bij mij juist een "bewonderings-writer'sblock".![]()
Origineel geplaatst door Furious5
hah! dat is de echte gouden tip!!
Internet op zich is zo aandacht opslokkend... net als de tv. Eenmaal aangezet zit je er langer achter dan je zou willen. bah
![]()
Origineel geplaatst door demian
Bij mij werkt het toch echt anders.
Bij mij is het probleem dat ik me er toe moet zetten om een nummer in elkaar te gaan zetten.
Als ik nou gewoon dat cubase icoontje aanklik en begin gaat alles goed.
Maar ik begin gewoon er meestal niet aan.
Mijn beste nummers maak ik als ik een maandje of 2 niets aan muziek heb gedaan.
Cubase starten, een willekeurige plugin openen met een willekeurig geluidje, beetje tweaken,
pattern in proggen en dan hop maak ik er een nummer van.
Het is ook een kwestie van niet te veel pielen maar doorwerken aan de compositie.
De sound is een ding, het arrangement het andere.
En voor het arrangement heb je eigenlijk geen gear nodig, wel voor de sound.
Ik krijg juist inspiratie van nieuwe vreemde combinaties van geluiden en effecten.
Vaak weet ik half niet waar ik mee bezig ben, maar goed klinken doet het meestal wel.
Gewoon omdat ik me door mijn gehoor laat leiden.
Van theorie heb ik geen kaas gegeten. Alles op het gehoor. Dat gaat me het best af.
Maakt niet uit wat ik voor spullen of pluggies heb, overal kan je muziek mee maken.
Maar da's misschien mijn geluk, mijn luiheid is mijn pech weer.
Ik zou meer kunnen maken dan ik nu doe, maar goed, er is ook meer onder de zon dan muzieken alleen.
Maar goed, dit is voor mij van toepassing, voor anderen misschien niet.
oja, mijn tip dus :
Focus niet te veel op de sound, maar bouw je arrangement uit.
Klinkt het nergens naar, niet te lang blijven hangen en iets nieuws proberen.

In de Sound on Sound stond er een paar maanden geleden een groot stuk over Liam en de totstandkoming van zijn nieuwste album. Als basis gebruikte hij inderdaad Reason maar daarna ging hij wel de studio in.Origineel geplaatst door nwgmirage
Origineel geplaatst door Prophet
Instant idee's on the fly +zang neurie, herrie all in the AIR, lachwekkend maar zo primitief doeltreffend:
http://www.p4c.philips.com/files/d/d6280/d6280_dfu_nld.pdf
\-_Laat je internet afsluiten thuis!
Origineel geplaatst door ><i
Laat je internet afsluiten thuis! echt, sinds ik het niet meer heb ben ik factor 4 productiever![]()

Origineel geplaatst door ><i
Laat je internet afsluiten thuis! echt, sinds ik het niet meer heb ben ik factor 4 productiever![]()
Origineel geplaatst door nick nova
De boutade 'less is more' is nog steeds fundamenteel. Kijk naar The Prodigy: beginperiode met weinig materiaal, fenomenale drive in de nummers, terecht succes en veel geld gekregen, de studio bulkte van de gear tijdens Fat of The Land (daarvoor ook al probably maar dit terzijde). Liam kreeg na die CD een writer's block van hier tot in Tokio. En wat was zijn eindbeslissing? Alles vanop zijn laptopje in zijn bed te doen met Reason en zelfgemaakte sampels van zijn favoriete gear. Enkel zijn favoriete bakjes hield hij over, en dat waren er echt ni veel.
Origineel geplaatst door mindscan
Het verhaal sluit bijna volledig bij mijn situatie aan.
Ik had, naar mijn begrippen, een aardig setupje met diverse apparatuur.
Op een gegeven moment was ik meer bezig met het eigen maken van de apparatuur dan muziek maken.
Origineel geplaatst door yoozer
en, belangrijk: - niet 50% van de dag rondhangen op Synthforum .
(zie het productiviteitsprobleem van ondergetekende)..
Origineel geplaatst door bombario
En nog eentje waar ik heel veel moeite mee heb: maak nummers af. Ideetjes klooien is hardstikke leuk, maar ik heb er nu nog een stuk of dertig liggen Als ik nummers echt ga arrangeren en ik sleutel er een dikke break uit dan geeft me dat zoveel energie dat ik er weer helemaal zin in heb.