[techno] Pjotr G - Kohlensaure!

Pjotr G

funky lid
Beetje rustig nummer wel.
Zat zelf te denken dat als de drums na de break helemaal anders was na dan voor dat je wel een leuk effect zou krijgen.

Of af en toe een halve maat verspringen of zo.

Origineel geplaatst door fuse

.....dat als de drums na de break helemaal anders was na dan voor dat...
.
wat jij allemaal zeggen fuse?

@pjotr G: ik vind 'm wel leuk, loopt wel lekker door, hoe maak je dat effect zo rond 1.25?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
hoe maak je dat effect zo rond 1.25?
Ik gok een flanger.
De track komt een beetje traag op gang moet ik zeggen. De synthlijnen gaan wel lekker diep, met lekker veel gefreak e.d. :) Maar 't is soms nog wat te saai. En een lekker zware bassline zou ook niet misstaan denk ik.
Wat de mix betreft: ik mis was laag in de bassdrum. En de lead mag wat mij betreft wel wat meer op de voorgrond.

minimal techno? vindt het een beetje saaie track dit keer

tnx voor comments. Ik heb hem nog even opnieuw uitgemixt, de kick net wat lekkerder, snaretje wat zachter, rides wat harder. Aan de stuctuur heb ik niet gefokt. Nieuwe versie staat nu achter de link.

Dit soort tracks hoorde je rond 98 veel. Goed dat jij er wel breakjes bij gooit, toch mist de track wat stuwing. Tempo ligt niet echt hoog dus genoeg ruimte tuseen de kicks.

Origineel geplaatst door manvsmachine
minimal techno? vindt het een beetje saaie track dit keer

Vinnik nie. Typische Pjotr techno track. Vroeger was ik hevig fan dit genre en ik vind steeds dat een aantal van jouw producten zo op vinyl kunnen maar nu kan ik het absoluut niet meer horen of ik moet eerst n doosje Actifit slikken. Dan zou het misschien nog lukken.
Ik vrees dat de donkere dagen van de technobeuk geteld zijn...;{
Het is een te "arme" muziekstijl en die kennen meestal hun tijd. Ik denk dat we het na 10 jaar wel hebben gehad.
Dat merk ik al 2 jaar aan een evenement dat ik organiseer. Techno is een beetje op de achtergrond aan het raken.
Toch een leuke "standaard" techno track. Zoals er al ontelbaar veel zijn gemaakt.

ik vind het nog altijd een machtig genre. En t leuke is dat je rustig platen van 8 jaar oud kan inmixen :D

Niet schokkend, ik heb wel beter dingen van je gehoord. t is ook niet echt mijn ding...

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik vind het nog altijd een machtig genre. En t leuke is dat je rustig platen van 8 jaar oud kan inmixen :D
ik ben 't met je eens, ik denk dat de loopin' techno weer steeds meer(weer) de underground in gaat. 't zal nooit echt verloren gaan en de echte experimenten qua vernieuwende geluiden zullen blijven komen. d'r zal alleen wat meer op 't gebied van ritme moeten gaan gebeuren, weg met de 4/4 kick en standaard open hihats. ik denk dat techno als genre juist een vernieuwing staat te wachten, 't is tijd voor een frisse wind in technoland.
maarja, dat denk ik maar...

begin is goed, typische strekking in techno maar er ontrbreekt een speciaal elementje
De synth is het nét niet wat het moet zijn
ik weet ook niet welk soundje het moet zijn, maar als ge james rusking, oliver ho etc. kent dan weet je misschien beter wat ik bedoel :)

good job anyways

cirkelzaag, volgens mij zijt ge fout
Het gaat meestal niet om wat je gebruikt aan elementen, maar hoe, en vooral - er moet iets speciaal zijn in de sound
als een 4-4 beat verwerkt zit in geniale synthlijntjes, dan is dat perfect
als ge het ritme gaat veranderen, dan beland ge zeer waarschijnlijk gewoon in een ander genre (trouwens werk à la surgeon en regis is toch vernieuwend of niet soms)

heh
echte ouwe ''bloktechno''
probeer es een vervanging te vinden voor de rides :)
verder lekker monotoom, zoals het hoort :D

Origineel geplaatst door Rozegeur
cirkelzaag, volgens mij zijt ge fout
Het gaat meestal niet om wat je gebruikt aan elementen, maar hoe, en vooral - er moet iets speciaal zijn in de sound
als een 4-4 beat verwerkt zit in geniale synthlijntjes, dan is dat perfect
als ge het ritme gaat veranderen, dan beland ge zeer waarschijnlijk gewoon in een ander genre (trouwens werk à la surgeon en regis is toch vernieuwend of niet soms)
ja oke, 't is bij mij trouwens wel de 4/4 techno-kick die uitdaagd tot experimenteren met sounds, maar per ongeluk in een ander genre belanden is toch juist wel geinig? ik heb ooit onder een standaard techno-hak-track een 145 bpm dancehal-beat gezet, heel verassend maar 't mist wel gewoon 't doorstoom-karakter van techno.....ja misschien heb je wel gelijk...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zoals er al ontelbaar veel zijn gemaakt.

Doe mij nog zo'n portie... :koffie:

:dj:

lekkere track....rolt lekker door...

Oeh die clap is geil :D.

En voor de rest is ie ook niet verkeerd. Maar wel de standaard pjotrG intro he!? GEEN gewoon meteen rammen :D.
Maarrrr. ik meen dat je dat flangertruukje een keer eerder in een track hebt gebruikt?
Voor de rest wel prettig :D

MONOTOON = GOED

:D

-C-

Monotoon heerscht.

In sommige genres.

Zoals dit.

Geen thuisluistermuziek voor mij dus, maar wel goede stapmuziek en dus heerschend wat dat betreft wat mij betreft. 8)

ja, wel een lekkere track... goeie techno-vibes, lekkere loopjes
de eindmix kan nog wel wat krachtiger denk ik, iets meer power in het mid ofzo...

verder vind ik hem een beetje aan de langzame kant voor stamp-techno,
maar...... je hebt natuurlijk altijd nog een pitch-knop op je draaitafel :D

Ik wil graag nog iets toevoegen aan wat er al gezegd is...
Persoonlijk vindt ik de manier waarop je met die ride speelt een beetje raar .... Zo ineens laat je m verdwijnen naar heel vaagjes op de achtergrond en dit geintje hoor ik de hele tijd weer maar op 4:15 vindt ik het toch wel erg lelijk.... en daarna nog een paar keer. Misschien is het inderdaad toch beter (naar mijn persoonlijke smaak en zoals iemand hierboven al gezegd had) om een vervanger voor die ride te zoeken :)

Back