Welke softsynth komt het dichts in de buurt van een Juno ?

Die Junox was een emulatie van een Alpha Juno....
Maar je zult altijd die typische Chorus missen uit een Juno...Kijk anders eens naar NI Reaktor die kan ook in de buurt komen (en nog veel meer)

k**plugin....

Je moet gewoon een echte 106 kopen, want dat is niet uit een plugin te halen. Ik werk ook veel met plugins, en ik heb een Juno 106, maar de sound van een 106 en de vette chorus evenaar je never nooit niet met een plugin. Het lijkt er hoogstens in de verte een beetje op. Waarom zou je een plugin willen die als de 106 klinkt als ie toch niet zo klinkt als een echte en er zat softsynths zijn die veeeeeeeeeeeeeeel meer kunnen dan een 106, en met een beetje substractieve (soft)synth kun je ook wel 106-achtige sounds maken of sounds die je ook op een 106 kan maken, als mis je dan wel de chorus. Als je de 106 sound wilt, koop dan een 106.;)

Origineel geplaatst door RezonatoR
k**plugin....

Je moet gewoon een echte 106 kopen, want dat is niet uit een plugin te halen. Ik werk ook veel met plugins, en ik heb een Juno 106, maar de sound van een 106 en de vette chorus evenaar je never nooit niet met een plugin. Het lijkt er hoogstens in de verte een beetje op. Waarom zou je een plugin willen die als de 106 klinkt als ie toch niet zo klinkt als een echte en er zat softsynths zijn die veeeeeeeeeeeeeeel meer kunnen dan een 106, en met een beetje substractieve (soft)synth kun je ook wel 106-achtige sounds maken of sounds die je ook op een 106 kan maken, als mis je dan wel de chorus. Als je de 106 sound wilt, koop dan een 106.;)

Mee eens hoor, ik heb de 106 gehad, de 60 gehad, de Alpha 1 gehad , de MKS50 gehad en de MKS 50 nog een keer gehad. Maar ik heb nu wat ruimtegebrek dus geen plaats voor een 106.

Overigens klinkt de Oberon aardig (voor een softsynth dan he :) )

ik heb de oddity plugin, en een harde juno6, en ook vaak op een echte harde Arp gespeeld....die dingen lijken niet eens in de verste verte op mekaar, een juno en een Arp dus.....

ik heb mijn juno6 wel eens vergeleken met een reaktor ensemble (geloof die juno-6), en ik moet zeggen: het verschil was miniem, serieus....

Ik heb zelf ook een 106, en ben sinds kort hardware en software gaan combineren....hiervoor werkte ik met me atari 1040st....

Met welke effecten haal ik de vetste geluiden uit die 106...want is me nog nooit gelukt om er iets mooi's en bruikbaars uit te krijgen....

Origineel geplaatst door BasicSystem
En weet iemand waar die te vinden is ?

Ik ben wel op de Junox gestuit maar die is "no longer available"

Dat is spijtig want ik gebruik die gratis plugin. Klinkt bijzonder goed.

Misschien als je bij kvraudio.com een site search doet dat je wat aantreft.

Maar ik vrees dat je niet heel dichtbij komt.

Al zou je een plug-in vinden (waarschijnlijk nieteens met de naam juno erin) die kan klinken als een juno, dan heeft-ie misschien niet dezelfde modulatie/tweak-mogelijkheden als een juno106.

Al zou je een plug-in vinden met overeenkomstige modulatie/tweak-mogelijkheden, dan klinkt-ie hoogstwaarschijnlijk nieteens in de buurt van een echte

't is moeilijk, misschien dat je met een combinatie van 2 plug-ins zoals bijv deze hier met een aparte vette chorus-plugin beter af bent

Ik denk dat als je echt de Juno sound wilt, je gewoon voor 'the real deal' moet gaan.

Een goede Juno 106 kost je misschien 300 euro. Een AlfaJuno koop je al voor bijna de helft.

Er zijn genoeg goede softsynths die veel meer kunnen. Misschien (subjectief) beter klinken, maar die kosten het zelfde.
Maar klinken nooit 100% als een Juno 106.

Makkelijk kiezen toch? ;)

wat een poep praten jullie toch!! hebben jullie de boel wel eens *echt* vergeleken? zoals gezegd, ik heb mijn juno6 naast een juno-reaktor ensemble gezet, en gewoon mijn oren gebruikt, die dingen zijn serieus bijna niet van mekaar te onderscheiden, ook niet in extreme filter settings en sweeps enzo....en er zitten precies dezelfde parameters op, plus dat je natuurlijk met software totalrecall enzo hebt.....

tuurlijk, iedereen hep z'n eigenste voorkeur, maar je moet ook wel eerlijk durven zijn en gewoon eens echt goed te vergelijken....

laat Nolet maar niet gaan vertellen over software vs de oberheim m1000, waldorf pulse, macbeth m3x etc ;)

Back