Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik denk dat je iets in de track zoekt dat je niet zult vinden.. smaken verschillen dus..
Zoals ik al aangaf, het heeft niets met mijn smaak te maken. Ik ben naar niets op zoek. De track is zoals hij is.
Net daarom.
Als ik puur op mijn eigen smaak moet afgaan hoef ik hier zelfs niets anders te typen dan : het nummer is een beetje kut, het gaat nergens heen, het is een te mager verhaal, 13 in een dozijn en dat soort zaken.
Beter zo dan ?
Origineel geplaatst door trash
Waarom moet hij daar naar toe?
Isnie zot is Isniezot en Aphex Aphex.
Voor de rest,wat naton al zegt.
Voor mij hoeft hij nergens naartoe. Hij hoeft zeker geen kopij van Aphex te maken.
Aphex is maar één voorbeeld en als je voldoende oor hebt om s'mans werk te ontleden
begrijp je waar ik op doel. Vraag jezelf gewoon af waarom Aphex succesvol is.
Verder kan ik niet naast het feit kijken dat 90% van de geposte tracks op SF
voor 75% niet af zijn en dat mensen die tracks posten te snel tevreden zijn en te weinig zelf-kritisch.
Misschien moet je maar eens op een aantal andere websites muziek gaan luisteren, sites in de UK bijvoorbeeld.
Soma FM misschien ?
Daar hoor ik vaak dingen waar ikzelf bleekjes van wordt, en dat zijn ook "maar" demootjes...
Zoals ik in een reply op een nieuw nummer van Arv (dat ik ten andere wel goed vond, maar ook niet 'af' ) aangaf :
Muziek maken is jezelf steeds weer in vraag stellen tot je na jaren van creëren op dat punt komt waar je 98% van je creaties trashed ! Het voordeel hieraan is dat de overige 2% van je tracks dan wél mogen gehoord worden en op algemeen enthousiasme zullen onthaald worden. Daar kon Arv zich blijkbaar in vinden.
Dat is ook de één van de reden waarom ikzelf bitter weinig post. 97% van hetgeen ik maak - en ik maak veel - gaat gewoon in de trashcan.
Maar als ik dan al iets post (2 tracks op 3 jaar...) krijg ik best wel veel aangename reacties, waarbij ik graag akkoord ga met gefundeerde kritiek.
Er zijn zelfs replies in de zin van : totaal niet mijn stijl...maar wel goed gedaan !
Een nummer is trouwens nooit af, maar je moet wel weten wanneer je moet stoppen alvorens het over-geproduced wordt, want dat is ook mogelijk en geen goede zaak.
Ik heb niet gezegd dat het een slechte track is. Wie ben ik om dat te oordelen. Maar hij kan niet voor de volle 100% bekoren omdat zoals ik zei, de intentie wel goed is, maar de afwerking het laat afweten. Daardoor klinkt hij als 13 in een dozijn, en da's spijtig.
Muziek maken is meer dan : hier gooi ik een FX'je overheen, en daar pleur ik er nog een fill in...
En verder hoeft niemand akkoord te gaan met mijn opmerkingen.
En hey, doe me een lol, stuur de handel naar Warp !
Ik durf sinds 5 jaar zeggen dat ik muziek kan maken en qua muziek productie veel weet. Maar ik ben ook tot op dat punt geraakt door steeds mijn oren te spitsen voor alle mogelijke kritiek die ik nooit als een persoolijke aanval heb ervaren.
Doe dus gerust verder, ik heb niks gezegd.