[track] Als we ons haasten kunnen we die toverbal inhalen.

Origineel geplaatst door isnieZot
nee kheb nog niets gestuurd. maar ik was wel van plan om naar planet-µ te sturen binnekort.
warp en rephlex zal ik ook nog wel een demo sturen. maar ik weet niet of het echt de moeite is om te sturen naar hen omdat zij zoveel demos krijgen. ik denk dat ze de demos eerder gebruiken om onder een wankelende tafel te schuiven dan om naar te luisteren. :D

Gaaf, gaaf dit. Als ik labelbaas was dan wist ik het wel :D Heb je al iets naar Unschooled gestuurd? Dat is een relatief nieuw label www.unschooled.com
grz M.

Origineel geplaatst door tragmadat
Ik vind het lekker beginnen inderdaad maar daarna ontstaat er een soort oor- moeheid, het kan ook aan mij en nu liggen hoor!

Het ligt absoluut niet aan jou.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat Synthmann al zei: een soort basistrack.

Er is dus nog heel veel werk aan de winkel.
Met alle respect voor het werk, maar ik vind het saai en het gaat daardoor al snel vervelen. Sorry.

Je luisterd toch wel naar Aphex ?

Hey!

Kan deze track echt wel waarderen!

:z

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Er is dus nog heel veel werk aan de winkel.
Met alle respect voor het werk, maar ik vind het saai en het gaat daardoor al snel vervelen. Sorry.

die "saaie" en "basistrack" commentaar van verscheidene mensen kan ik maar moeilijk vatten om eerlijk te zijn. ik heb 3 themas, introductie van nieuwe geluiden en melodiëen, veranderingen in breaks en FX. en dat allemaal in een korte 3 minuten. en toch kunnen er zich vervelen bij het beluisteren van zo'n korte track. misschien ligt het gewoon aan de stijl? Niet iedereen kan zich vinden in mijn super happy nintendo melodietjes :D

maar waarom klinkt het "arm" volgens jou? klinkt het te dun? te raar? te digitaal? te blij?
zo wil ik dat het klinkt :D (niet dat ik daar heel veel moeite voor moet doen)

Je luisterd toch wel naar Aphex ?

wie? ;)
eigelijk vrij weinig. maar vroeger heel veel. nu meer naar Takagi Masakatsu, Minikon, Blockhead, Team Doyobi, Plaid, Dabrye,Bonobo, Ulrich schnauss, kettel, kid spatula, o9, Twerk ...

die "saaie" en "basistrack" commentaar van verscheidene mensen kan ik maar moeilijk vatten om eerlijk te zijn. ik heb 3 themas, introductie van nieuwe geluiden en melodiëen, veranderingen in breaks en FX. en dat allemaal in een korte 3 minuten. en toch kunnen er zich vervelen bij het beluisteren van zo'n korte track. misschien ligt het gewoon aan de stijl?

Het heeft hoegenaamd niets met stijl te maken. Ik beloof je dat ik de meest weirde en obscure muziek op CD heb staan.
Ik kan heus wel wat hebben als je weet dat ik een groot fan van Krzysztof Penderecki ben.

Je zegt : " ik heb 3 themas, introductie van nieuwe geluiden en melodiëen, veranderingen in breaks en FX. en dat allemaal in een korte 3 minuten."
Is dat een garantie om het spannend te houden ? En dat bedoel ik. I don't care about stijl, I do care about inhoud.
Het is toch niet omdat je een flitsende beeldmontage maakt dat je een goed verhaal hebt ?

Ik begrijp wel waar je heen wil met deze track, maar daar ben je nog lang niet. Daarom haal ik ook Aphex aan. Hij is de groot meester in dit soort werk en al wat hij doet is zeer doordacht én functioneel.
En daar moet je ook naartoe. Laat het me het anders zeggen : De intentie is er helemaal - en dat is goed - nu nog de invulling en de afwerking.

, maar daar ben je nog lang niet. Daarom haal ik ook Aphex aan. Hij is de groot meester in dit soort werk en al wat hij doet is zeer doordacht én functioneel.
En daar moet je ook naartoe. Laat het me het anders zeggen : De intentie is er helemaal - en dat is goed - nu nog de invulling en de afwerking.

Waarom moet hij daar naar toe?
Isnie zot is Isniezot en Aphex Aphex.

Voor de rest,wat naton al zegt.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik denk dat je iets in de track zoekt dat je niet zult vinden.. smaken verschillen dus..

Zoals ik al aangaf, het heeft niets met mijn smaak te maken. Ik ben naar niets op zoek. De track is zoals hij is.
Net daarom.
Als ik puur op mijn eigen smaak moet afgaan hoef ik hier zelfs niets anders te typen dan : het nummer is een beetje kut, het gaat nergens heen, het is een te mager verhaal, 13 in een dozijn en dat soort zaken.
Beter zo dan ?

Origineel geplaatst door trash
Waarom moet hij daar naar toe?
Isnie zot is Isniezot en Aphex Aphex.
Voor de rest,wat naton al zegt.

Voor mij hoeft hij nergens naartoe. Hij hoeft zeker geen kopij van Aphex te maken.
Aphex is maar één voorbeeld en als je voldoende oor hebt om s'mans werk te ontleden
begrijp je waar ik op doel. Vraag jezelf gewoon af waarom Aphex succesvol is.
Verder kan ik niet naast het feit kijken dat 90% van de geposte tracks op SF
voor 75% niet af zijn en dat mensen die tracks posten te snel tevreden zijn en te weinig zelf-kritisch.
Misschien moet je maar eens op een aantal andere websites muziek gaan luisteren, sites in de UK bijvoorbeeld.
Soma FM misschien ?
Daar hoor ik vaak dingen waar ikzelf bleekjes van wordt, en dat zijn ook "maar" demootjes...

Zoals ik in een reply op een nieuw nummer van Arv (dat ik ten andere wel goed vond, maar ook niet 'af' ) aangaf :
Muziek maken is jezelf steeds weer in vraag stellen tot je na jaren van creëren op dat punt komt waar je 98% van je creaties trashed ! Het voordeel hieraan is dat de overige 2% van je tracks dan wél mogen gehoord worden en op algemeen enthousiasme zullen onthaald worden. Daar kon Arv zich blijkbaar in vinden.
Dat is ook de één van de reden waarom ikzelf bitter weinig post. 97% van hetgeen ik maak - en ik maak veel - gaat gewoon in de trashcan.
Maar als ik dan al iets post (2 tracks op 3 jaar...) krijg ik best wel veel aangename reacties, waarbij ik graag akkoord ga met gefundeerde kritiek.
Er zijn zelfs replies in de zin van : totaal niet mijn stijl...maar wel goed gedaan !
Een nummer is trouwens nooit af, maar je moet wel weten wanneer je moet stoppen alvorens het over-geproduced wordt, want dat is ook mogelijk en geen goede zaak.
Ik heb niet gezegd dat het een slechte track is. Wie ben ik om dat te oordelen. Maar hij kan niet voor de volle 100% bekoren omdat zoals ik zei, de intentie wel goed is, maar de afwerking het laat afweten. Daardoor klinkt hij als 13 in een dozijn, en da's spijtig.
Muziek maken is meer dan : hier gooi ik een FX'je overheen, en daar pleur ik er nog een fill in...
En verder hoeft niemand akkoord te gaan met mijn opmerkingen.
En hey, doe me een lol, stuur de handel naar Warp !

Ik durf sinds 5 jaar zeggen dat ik muziek kan maken en qua muziek productie veel weet. Maar ik ben ook tot op dat punt geraakt door steeds mijn oren te spitsen voor alle mogelijke kritiek die ik nooit als een persoolijke aanval heb ervaren.

Doe dus gerust verder, ik heb niks gezegd. :D

Laatst gewijzigd:

Ik durf sinds 5 jaar zeggen dat ik muziek kan maken en qua muziek productie veel weet. Maar ik ben ook tot op dat punt geraakt door steeds mijn oren te spitsen voor alle mogelijke kritiek die ik nooit als een persoolijke aanval heb ervaren.

ja ik beschouw dit ook niet als een persoonlijke aanval. een dosis negatieve kritiek is altijd goed om je wakker te schudden zodat je tot het besef komt dat je er nog helemaal niet bent .Maar ik wou nu gewoon eens weten waarom het saai was aangezien ik toch wel geprobeerd hem NIET saai te maken.
Maar ik ben wel tevreden met mijn track. :D

Vraag jezelf gewoon af waarom Aphex succesvol is.

Deze is echt goed. Ik denk dat Aphex zich dat zelf niet eens afvraagt.

I don't care about stijl, I do care about inhoud.

Da's ondertussen duidelijk. Alles wat aanslaat bij tienermeisjes heeft inhoud en alles daarbuiten niet ... ja daag. :doei:

er mag meer variatie in de track en hij beukt ni echt.. Kick? bass? Track heeft geen balle.
Wel leuk gevonden melodietje. De sound doet me beetje denken aan µ-ziq. :okdan:

Hay

he isnieZot , das een apart soundje
maar ik stuiter meer dan die bal:peukie:

je hebt het mooi opgenomen,

TOPIE hoor

Greetz Turtel8D

ja ik beschouw dit ook niet als een persoonlijke aanval. een dosis negatieve kritiek is altijd goed om je wakker te schudden zodat je tot het besef komt dat je er nog helemaal niet bent .Maar ik wou nu gewoon eens weten waarom het saai was aangezien ik toch wel geprobeerd hem NIET saai te maken.
Maar ik ben wel tevreden met mijn track. :D

Hey isnie, ik denk dat het gezond is als je kritiek nooit als een persoonlijke aanval ervaart. Weet je, mensen denken vaak dat ik een omhooggevallen idioot ben met veel noten op z'n zang. Ik neem dan ook geen blad voor de mond en hoop ook dat mensen dat niet met mijn tracks doen, want ik heb niets aan kritiek die zegt dat het goed is (omdat ik zulk een mooie jongen ben bijvoorbeeld) als het misschien alleen maar kut is.
Natuurlijk heb ik enorme waardering voor het feit dat je creatief en dus waardevol je tijd besteed.
Maar je moet ook inzien dat het niet is omdat je je tijd waardevol investeert, het produckt ook automatisch waardevol is.
Nogmaals, wie ben ik om te oordelen ? Ik ga hier puur af op soortgelijke genre's en stijlen waarbij ik werkelijk heel sterke dingen op verzamel cd heb staan. (vraag me nu niet direkt naar namen)
Maar wat ik wel opmerkte bij je track is dus dat ik het gevoel krijg dat je ergens naartoe wil met je composities maar dat je daar nog niet helemaal bent. En ik durf te veronderstellen dat ik het daar wel juist heb.
Laat me besluiten met een positieve noot : je bent heel goed bezig en als je aandachtig luistert naar gefundeerde kritiek durf ik te zeggen dat als je nog vaak oefend, ik binnenkort wel ga zeggen : "Hey Isnie : TOP man !"
Daar ben je zelfs niet zo ver vandaan !
Just do it over & over & over again !
Oefening baart nog steeds kunst.
Tot slot moet ik ook wel zeggen dat ik al veel slechtere tracks heb gehoord op SF, zelfs zo slecht dat ik niet anders zou kunnen reageren dan : "Jeezes man, ga nou koekjes bakken"
Maar dat doe ik niet en ik reageer dan ook totaal niet op zulke tracks.
Je kan er dus van op aan dat als ik al reageer, dat enkel is omdat ik dat ook nuttig en de moeite vind en omdat de compositie op zich daar ook om vraagt en dat waard is.
Dus : blijven gaan met die banaan Isnie want 'het' zit er aan te komen. Dat hoor ik ook wel.

Wat ik ook nog wil zeggen is dat als je demo's gaat rondsturen : You better be good !
Er is namelijk ontzettend veel concurrentie, ook door mensen die steengoeie dingen maken.
En bovendien loop je het risico dat als je minder geslaagde dingen opstuurd, je naam is gemaakt.
Zelfs als je daarna iets rondstuurt dat wel echt af is en waardevol, ben je d'r aan voor de moeite.
Succes.

Laatst gewijzigd:
@ sKeLeTvM

afgezien van de manier waarop je post (wat vrij arrogant over komt vind ik) geloof ik wel in je goede bedoelingen. Ik denk alleen dat mensen er meer aan hebben als je daadwerkelijk aangeeft wat je niet goed vindt aan een track en wat iemand volgens jou er aan kan verbeteren, in al je posts blijf je namelijk vrij op de oppervlakte met wat vaagheden als bijvoorbeeld de afwerking is niet af of het nummer is saai. Ik denk dat een hoop mensen daar niets mee kunnen en best willen weten wat ze zouden moeten aanpassen om net een stapje hoger te bereiken. Daarvoor zul je toch wat meer de diepte in moeten gaan. Bijvoorbeeld geef eens wat tips aan hun hoe ze die saaiheid kunnen doorbreken in jouw ogen of de afwerking kunnen verbeteren. Daar hebben ze veel meer aan denk ik

Hmmm... ik denk dat de iznie-tracks voor mij interessanter kunnen worden door de variatie te zoeken door halverwege een volledig andere swing aan het nummer te geven. Dus niet nog een extra druk melodietje erbij of nog extra fx-geluidjes, zoals je nu vaak doet, maar bv. in één keer de beat op half-tempo gooien en de grondnoot veranderen, een paar leuke accoordenwisselingen inbrengen en dan toewerken naar een soort climax.

Of misschien eens proberen een paar tracks die je hebt (want je hebt er genoeg) met elkaar te mergen,
dat kan (mits goed gedaan) hele interessante resultaten opleveren.

Doe dus gerust verder, ik heb niks gezegd. :D

Ik ben hier nog niet zo lang (op dit forum) maar steeds duik je op met hele lange verhalen die me er van overtuigen dat je niet eens tijd moet hebben om muziek te maken. Al je tijd verspil je aan iedereen vertellen dat je al lang bezig bent en zo goed luistert naar alles. Ik vind het allemaal inhoudloos gewauwel. geef eens tips als je het zo goed weet...

Eerder zeg je ook al, een nummer is nooit af. Heb je wel eens het album manchild van herbie hancock gehoord? Zo onwaarschijnlijk fenomenaal af! Je kan niet alles in 1 nummer stoppen en muziek is geen wetenschap maar een gevoel.
Ik denk dat je in AAll die jaren vooral geleerd hebt om mensen het idee te geven dat je weet waar je over praat.
Inderdaad, dit is een vrij persoonlijke aanval.

Over de track:
Ik denk dat hij wat vetter zou kunnen worden als je de beat harder hebt in de mix. Ook kan het geheel meer funken als je wat accenten verlegt en hier en daar geluiden weghaalt die eigenlijk geen funktie hebben. Ik vind persoonlijk dat de soort beat niet echt bij de rest past, maar da's meer smaak. melodietjes zijn er genoeg, maar ik mis een beetje het harmonische verhaal. Nog over de beat: Bij het ontbreken van de 2 en de 4 moet je ze wel voelen

Origineel geplaatst door DJ Fuse
Heb je wel eens het album manchild van herbie hancock gehoord? Zo onwaarschijnlijk fenomenaal af! Je kan niet alles in 1 nummer stoppen en muziek is geen wetenschap maar een gevoel.
Herbie Hancock is me wel bekend ja. Je hebt de 80ties ontdekt ?
Ik hoop dat je toch al van 'Muzikologie' hebt gehoord ? Dat is een licentie op de universiteit. Een wetenschap overigens.In België toch.
Nooit muzikanten horen zeggen dat ze steeds nog iets willen veranderen aan het eindresultaat en het gevoel hebben dat ze het anders hadden willen doen ?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
Ik ben hier nog niet zo lang (op dit forum) maar steeds duik je op met hele lange verhalen die me er van overtuigen dat je niet eens tijd moet hebben om muziek te maken. Al je tijd verspil je aan iedereen vertellen dat je al lang bezig bent en zo goed luistert naar alles. Ik vind het allemaal inhoudloos gewauwel. geef eens tips als je het zo goed weet...

Als je interesse hebt in m'n agenda : Ik sta zeer vroeg op en werk vrij laat. Zit dagelijks te werken in m'n studio om produkties af te krijgen en het wordt steeds drukker.
In de voormiddag neem ik meestal uitgebreid tijd om op SF te posten.
Jij hebt dan blijkbaar ook de tijd om al mijn lange verhalen vol gewauwel te lezen ?
Maar je hebt gelijk, misschien moet ik hier maar eens wat minder tijd gaan doorbrengen. ;)

En als ik dan toch een aantal tips mag geven, want ik heb hier even over moeten nadenken en dus dikwijls het trakje opnieuw geluisterd :

-tracht de repetitieve basis ( bijna alle nootjes zijn 16de) te doorbreken, niet aleen door dingen toe te voegen, maar ook door ze een keertje volledig weg te laten. Zo wordt het repetitieve karakter alleen maar benadrukt. Er zijn naast 16' echter ook nog 8' en 4', tijden.
- ik mis een aangenaam luchtig melodietje. Er is wel een poging tot, maar die klopt niet helemaal en klinkt een beetje doelloos, niet trefzeker en daardoor zakt het hele niveau een beetje.

-het beatje kan iets verknipter, het is nu iets teveel hetzelfde. Breakbeatjes lenen zich uitstekend voor gefriemel.
- de wasp-achtige klank vind ik ook niet echt werken. Niet de sound is fout maar ik mis ook daar trefzekerheid.
Ach, ik wauwel maar wat.
:z

Laatst gewijzigd:
Verder kan ik niet naast het feit kijken dat 90% van de geposte tracks op SF
voor 75% niet af zijn en dat mensen die tracks posten te snel tevreden zijn en te weinig zelf-kritisch.

Hoe kom je in godsnaam erbij om te zeggen dat dit een feit is? Het is gewoon jouw mening. Zeker nog nooit van wetenschapsfilosofie gehoord? Men kan nooit objectief spreken of een track af is of niet. Dat is een artistieke definitie waar iedereen een eigen betekenis aan geeft. Wat voor de één af is, is voor de ander nog maar een blauwdruk. Als Isnie die plaat af vindt, dan is ie ook af (aangezien hij de maker is).

Back