Origineel geplaatst door doggo
De grap is dat de duurste bakken heel erg in de buurt komen van de 'perfectie' van digitaal summen. Hoe hoger de prijs, hoe zuiverder de sumbak.
Als je met losse kanalen je computer uitgaat dan heb je tijdelijk nog wel het voordeel dat elk kanaal op volle resolutie de mixer in gaat. Maar je hebt dan ook gelijk per kanaal de D-A vervorming spontaan in het leven geroepen.
Je hebt in de mixer dan natuurlijk wel de sound van je eq en dergelijke, die kunnen iets toevoegen. Een analoge mixer kan je ook oversturen voor een sound, maar daar betalen mensen dat geld niet voor.(al vind ik vervorming de beste feature die analoog summen bied)
Maar vervolgens moet het gesumde geluid weer ergens een computer in om het op cd te krijgen. Juist ja, een extra A-D stap.
Wellicht bij een reeks producten zou het geen toegevoegde waarde zijn en dat een efficiente setup al erg duur gaat worden maar dat is het punt denk ik niet. Hetgeen je aan verlies leidt op de d-a en a-d...ehm, daar dok je toch een degelijke converter voor...lijkt me toch... Neem een Aurora16 met aes16 met een Tubetech SSA of die nieuwe Neve summing amp, over wat voor verlies praat je hier nou nog over ?
Uit het zinnetje over digitaal analoog mag je uit kunnen concluderen dat er niks lelijker klinkt dan digitaal clippen of oversturen wat waarschijnlijk ook al ettelijke malen gezegd. Ongeacht het budget zullen mensen ook wel dokken voor analoge oversturing als het de intentie is, zelfs als het niet de intentie is...waar ze niet voor zullen dokken is digitale oversturing.
Wat ik me trouwens ook afvroeg is bij welke mixer interpolaties je FL hebt getest.