Fruityloops profesioneel genoeg?

Origineel geplaatst door dixxy
Ik gebruik sinds kort nu de nieuwe flstudio
Versie 6 al weer.
En er zijn weer verbeteringen bij gekomen en extra plugins.
Maar hoe kan je nou nog een mixer kanaal doorlinken naar een ander mixer kanaal?

Bijvoorbeeld fx10,11,12,13 gebruik je voor de beat en die allemaal linken naar fx 9
Met fl5 ging hetmakkelijk maar nu kan ik het niet meer vinden hoe het moet

als je 10,11,12,13 wil linken naar 9 dan moet je kanaal 10 selecteren en vervolgens het pijltje aanklikken dat onderaan op kanaal 9 staat, er verschijnt dan een draaiknopje waarmee je kunt aangeven hoeveel er van het signaal doorgestuurd moet worden naar kanaal 9, zo'n zelfde knopje zie je ook bij de sends en bij de master, als je nou niet wil dat 10 ook naar de master gaat dan zet je dat knopje bij de master uit of helemaal omlaag.
Vervolgens selecteer je het volgende kanaal wat je wil doorsturen en doe je hetzelfde...

nee dit gaat nou echt veel makkelijker,

1. selecteer een strip, een die je wilt routen.
2. onder de fader zie je een oranje pijl die naar beneden wijst, klik met linkermuisknop op dezelfde plek maar op een ander kanaal ( waar je dus naartoe wil routen ).

Selecteer het originele kanaal (10 dus) en klik bij kanaal 9 op het knopje onder de schuif (pijltje) (boven de FX knop).

fruityloops is voor mij persoonlijk het beste op pc gebied wat ik ben tegen gekomen.

ik gebruik het nu met volle tevredenheid en ik kan niet anders zeggen dat dit programma ass kicked.

ik maak al jaren platen met fruity en ik heb geen probleem ermee.

mixage is bijna perfect nu met het vernieuwde mengpaneel.
de maker van fruity moet een fanatiek cubase 5.0 fan geweest zijn omdat de werking ervan bijna er oplijkt ( gelukkig niet op sx :r )

1 van mijn produkties is geweest : coldfusion vs bountyhunter - Tempo --- main mix...

als ik dit liet horen en dan vertelde dat het fruity was dan viel iedereen van zijn stoel.
blijkbaar leeft er ergens nog zoiets van dat je alleen met een dikke studio goed kan werken.

de persoon achter het programma bepaalt altijd nog hoe het produkt tot stand komt.

Het grootste probleem mat Fruity Loops is dat het pattern based is. Als je muziek maakt met veel variaties stikt het op een bepaald moment van de patterns, waar nauwelijks meer uit te komen is. Ook is audio-recording binnen FL nu niet om over naar huis te schrijven, wat lastig is omdat ik veel echte instrumenten gebruik (m.n. bas). Al met al duurde het niet lang voordat ik overstapte op een echte sequencer.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Al met al duurde het niet lang voordat ik overstapte op een andere sequencer.

fixed.

Maar im snap wel dat t voor combinatie met grote audio tracks weer niet de bom is. Dat van die variaties vind ik wel meevallen, je kan in de playlist patterns inserten zodat je altijd ruimte hebt voor meer variaties, en je kan eventueel met kleurtjes orde brengen.

de onderkant van je playlist is toch net protools.....dus dat opnemen van echte instumenten hoeft geen enkel probleem te zijn.

Fruity is de shizl op delay compenstion na, dat moet je elke keer zelf doen. en dat van die fixed size buffers vind ik ook maf. en de wrapper is niet al te cpu vriendelijk .voor de rest is het een goed programma

Origineel geplaatst door Pjotr G
fixed.

Maar im snap wel dat t voor combinatie met grote audio tracks weer niet de bom is. Dat van die variaties vind ik wel meevallen, je kan in de playlist patterns inserten zodat je altijd ruimte hebt voor meer variaties, en je kan eventueel met kleurtjes orde brengen.

Niet fixed, want Fruity Loops is geen echte sequencer, maar een pattern-speler. In een echte sequencer kun je MIDI-tracks gewoon als een geheel van events behandelen i.p.v. te moeten rommelen met losse patterns.

Niet fixed, want Fruity Loops is geen echte sequencer, maar een pattern-speler. In een echte sequencer kun je MIDI-tracks gewoon als een geheel van events behandelen i.p.v. te moeten rommelen met losse patterns.

Dit snap ik niet helemaal...
Als jij het leip vindt om je hele track in 1 pattern te maken dan doe je dat toch?
dan heb je toch wat jij bedoelt?
Of snap ik je niet?

Origineel geplaatst door Kikker
Dit snap ik niet helemaal...
Als jij het leip vindt om je hele track in 1 pattern te maken dan doe je dat toch?
dan heb je toch wat jij bedoelt?
Of snap ik je niet?

Heb je dat wel eens geprobeerd in FL? Een absolute nachtmerrie...

Heb je dat wel eens geprobeerd in FL? Een absolute nachtmerrie...

Heb het zeker wel eens geprobeerd en ik zou het inderdaad niemand aanraden, maar daarom vind ik patterns weer handig...

ik vond vroeger fruity speelgoed, maar dat is dan wel heel lang geleden.
Heb nu in bruikleen een 6.03 XXLStudio versie
en naar wat mijn oortjes zeggen klinkt dat beestig goed tegen vroeger.
Misschien zelfs beter dan de audio of het totaal output in Reason?? Durf dit niet helemaal hard te maken...Maar ik denk wel dat ik er een Pro track mee kan maken, zelfs zonder hardware. ( op enkel goede geluidskaart en studiomonitors na dan)
Ik weet niet of jullie er ook zo over denken?

:koffie:

Origineel geplaatst door Coady
Vanaf versie6 kun je per mixer-kanaal de delaycompensation instellen. Werkt prima.

ja maar je moet het handmatig doen....met je muis dus. das dus niet prima!!! andere hosts doen het vanzelf!
maar je kan er dus echt wel een pro track mee maken. ik vindt het maken van paterns relaxster dan de hele tijd copy paste, wat ik gebruikte in cakewalk back in tha days.

Origineel geplaatst door olafmol
het gaat om de kok, niet om de keuken....dus de echte vraag is: ben jij professioneel genoeg?

Het enige goede antwoord(naar mijn mening:P )

Fl studio kan je zelf een pro verzie van, als je het zelf wat tweakt.
Je kan het naar jou smaak tweaken.

Origineel geplaatst door Mozt-Hard
Het enige goede antwoord(naar mijn mening:P )

denk dat ze in een 4 sterren restaurant een andere keuken hebben dan in de macdonalds

Origineel geplaatst door turtel
denk dat ze in een 4 sterren restaurant een andere keuken hebben dan in de macdonalds

Deze opmerking schreeuwt om een toelichting.

Back