Hallo mensen.
Ik als fl gebruiker vraag me nu eens af wat de mening van de gemiddelde trance/dance maker is?
Ik maak zelf voornamenlijk trance muziek en gebruik daar fl voor
een paar jaar geleden hoorde je alleen maar dat het een sequencer voor hobyisten was.
En dat je alleen met cubase of logic etc. echte muziek kon maken.
maar wat maken die programmas nou zoveel beter dan fl.
je kan met fl tog ook alle parameters gebruiken die er zijn voor bijv. een of meerdere synths en modules.
je kan sampels en effecten gebruiken en ondersteunt ook asio en vst.
het enige wat anders is is dat het met loops en patterns werkt.
maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn of wat je gewend bent.
Wel kan ik me voorstellen dat als je een bentje een jingle of vocals wilt opnemen dat logic beter geschikt is.
maar ik kan bijv met fl echt dezelfde dance nummers maken als wat je op de radio hoort(als ik het zelf zou kunnen)
Maar aan de sequencer zou het niet liggen
DUS is Fruityloops nou een soortvan magix?of is het een volwaardige sequencer die alles heeft wat je van een sequencer mag verwachten
Ik ben benieuwd naar reacties
Ik als fl gebruiker vraag me nu eens af wat de mening van de gemiddelde trance/dance maker is?
Ik maak zelf voornamenlijk trance muziek en gebruik daar fl voor
een paar jaar geleden hoorde je alleen maar dat het een sequencer voor hobyisten was.
En dat je alleen met cubase of logic etc. echte muziek kon maken.
maar wat maken die programmas nou zoveel beter dan fl.
je kan met fl tog ook alle parameters gebruiken die er zijn voor bijv. een of meerdere synths en modules.
je kan sampels en effecten gebruiken en ondersteunt ook asio en vst.
het enige wat anders is is dat het met loops en patterns werkt.
maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn of wat je gewend bent.
Wel kan ik me voorstellen dat als je een bentje een jingle of vocals wilt opnemen dat logic beter geschikt is.
maar ik kan bijv met fl echt dezelfde dance nummers maken als wat je op de radio hoort(als ik het zelf zou kunnen)
Maar aan de sequencer zou het niet liggen
DUS is Fruityloops nou een soortvan magix?of is het een volwaardige sequencer die alles heeft wat je van een sequencer mag verwachten
Ik ben benieuwd naar reacties