Fruityloops profesioneel genoeg?

dixxy

There are keys to be play
Hallo mensen.
Ik als fl gebruiker vraag me nu eens af wat de mening van de gemiddelde trance/dance maker is?

Ik maak zelf voornamenlijk trance muziek en gebruik daar fl voor
een paar jaar geleden hoorde je alleen maar dat het een sequencer voor hobyisten was.
En dat je alleen met cubase of logic etc. echte muziek kon maken.
maar wat maken die programmas nou zoveel beter dan fl.
je kan met fl tog ook alle parameters gebruiken die er zijn voor bijv. een of meerdere synths en modules.
je kan sampels en effecten gebruiken en ondersteunt ook asio en vst.
het enige wat anders is is dat het met loops en patterns werkt.
maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn of wat je gewend bent.
Wel kan ik me voorstellen dat als je een bentje een jingle of vocals wilt opnemen dat logic beter geschikt is.
maar ik kan bijv met fl echt dezelfde dance nummers maken als wat je op de radio hoort(als ik het zelf zou kunnen)
Maar aan de sequencer zou het niet liggen

DUS is Fruityloops nou een soortvan magix?of is het een volwaardige sequencer die alles heeft wat je van een sequencer mag verwachten

Ik ben benieuwd naar reacties

Re: Fruityloops profesioneel genoeg?

Origineel geplaatst door dixxy
is het een volwaardige sequencer die alles heeft wat je van een sequencer mag verwachten?

ja

FL is goed en als je er blij mee bent heb je cubase nergens voor nodig. if it sounds right, it is right. en niemand die 't hoort of het met softsynths in cubase of in FL gemaakt is. als ik 't tegenwoordig niet met hardware deed gebruikte ik nog FL. (heb trouwens cubase snel laten varen voor live...)

Zoals al ZO vaak is aangehaald: 't is maar wat je ermee doet.

Doet me een beetje denken aan: de directeur gebruikt een Bentley om naar kantoor te gaan; ik heb maar een Opel, dus ik kan niet naar 't werk..

en vlak magix niet uit he ...

ja fl heeft meer dan genoeg mogelijkheden om er een mooi stuk compositie mee te schrijven

nee fl heeft niet dezelfde geluidskwaliteit als cubase / logic / sonar

my 2 cents...

als je midi aanstuurt maakt dat weinig uit :)

De enige relevante afweging IMO is vind je het fijn om lineair te werken, ga dan voor een "conventionele" sequencer, vind je het fijn om met patterns te werken, ga dan voor FL of een tracker achtige sequencer.

Ben zelf ook n happy FL gebruiker btw

ja alleen als die opweg is als schetsblok ;)

Origineel geplaatst door divi
een jaar of 2 geleden was het niet handig en ben toen geswitcht. hoe 't nu zit weet ik niet

Dat hebben ze toch wel aardig verbeterd. Mid out opties zijn uitgebreider (met veel toewijsbare knoppen) en met Fruity Dashboard kun je zelfs je hardware interface nabouwen (Of die gewoon downloaden). Automatiseren van je hw synth was nog nooit zo makkelijk ;)

Attachments

• plugin_gen_dash.gif
    plugin_gen_dash.gif
    16,5 KB · Bekeken: 121
WOW relax dat mike oldfield FL gebruikt joh wist ik helemaal niet!
en die maakt toch echt HELE instrumentale muziek..
al heeft hij wel allemaal eigen instrumenten ,

Ik denk dat je tools als fruityloops niet moet onderschatten.

Het is niet de tool maar de persoon die ermee werkt.

Zie je het al voor je op timmermanforum.nl een thread Welke hamer om spijkers niet krom mee te slaan?
Of op schildersforum.nl Welke kwast schildert netjes op de kozijnen?
Okay.. de laatste... Brommerforum: Welk stuur voor beter bochtenwerk?

Fruityloops is leuk :D

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik denk dat je tools als fruityloops niet moet onderschatten.

Het is niet de tool maar de persoon die ermee werkt.

Zie je het al voor je op timmermanforum.nl een thread Welke hamer om spijkers niet krom mee te slaan?
Of op schildersforum.nl Welke kwast schildert netjes op de kozijnen?
Okay.. de laatste... Brommerforum: Welk stuur voor beter bochtenwerk?

Fruityloops is leuk :D

-C-
deels waar, maar een goeie tool kan wel een groot veschil maken hé

btw: er zijn heel wat verschillende soorten hamers, kwasten, en zeker sturen (booster vs R1...) !

het gaat om de kok, niet om de keuken....dus de echte vraag is: ben jij professioneel genoeg?

Back