Yamaha SY-85 hulp

Anton

liefhebber
Weet iemand nog een website met bruikbare informatie over de Yamaha SY-85 ?
Een site waar bijvoorbeeld manuals, sounds, tips en trucks en een shareware editor is te vinden.

Google

Google

Bedankt voor het aanbod, deze heb ik ook alllemaal al gehad. Een avondje googlen kan veel opleveren, maar ook heel weining helaas...
Toch bedankt voor je hulp.

Re: Yamaha SY-85 hulp

Origineel geplaatst door Anton
Weet iemand nog een website met bruikbare informatie over de Yamaha SY-85 ?
Een site waar bijvoorbeeld
manuals, sounds, tips en trucks en een shareware editor is te vinden.

Zoals deze twee manuals? Of begrijp ik je helemaal verkeerd?
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/SY85E1.PDF
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/SY85E2.pdf
(als ze niet openen in Explorer, dan kun je ze in ieder geval downloaden en vanaf je hd bekijken)

Gefeliciteerd met je Sy-85 het is een gave bak, ik heb er ook één met 8 MB werkgeheugen...
Mocht je de Manual lezen ik wil alvast één ding zeggen...

De Shift-knop is belangrijk!!

om bijv van track 9 t/m 16 te komen in de "song" mode
of om bijv in het Wave gebeuren te komen (shift + utilities)
Of om een midi-kanaal geen geluid te geven (Shift + de grote Dial-knop) in de"song"mode
de Song mode is het multi-timbrale verhaal van deze bak
de F1 tot F8 zijn om de midi-tracks te selecteren en fungeren in o.a. de voice en de performance mode real time te editen (filters en zo
en de a-d-s-r )

je kunt waves naar de sy-85 sturen via midi of via een convertor-programaatje
Maar als je hem uitzet ben je ze kwijt ..dat is minder, hiervoor heb je non-velotile memory nodig wat uiterst zeldzaam is
en duur!Ik zoek er ook naar
de high-low filter van deze machine zijn erg krachtig
De effecten toewijzing en de individual outputs toewijzen duurt wel een tijdje eer je dat onder de knie hebt

Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt

Frank-t

Bedankt voor de reacties en tips. De manuals heb ik al gedownload.
Heb ik eindelijk wat leesvoer! Blijft alleen een geode software editor nog over.
Enig idee wat te gebruiken?

Hey, ik had eindelijk een keer een nuttige link! Cool! (ik begon me al vrij nutteloos te voelen... ;) ) Meteen verder proberen voor die editor dan! 8~

Hier iets aan?
http://www.ampfea.org/pipermail/sy85-list/2004-April/000730.html

Anders moet het vast wel lukken met Sounddiver. Op die site staat alleen support, omdat Sounddiver geen freeware is (toch?), maar je kunt er in ieder geval vast wel achter komen wat het is en hoe het werkt (in het kort: een software-editor voor weetikveelhoeveel synths, inclusief de SY85) (wat een rommel, die pagina :confused: ). Ah, kijk, zie ook hier, da's een betere link (begrijp ik nou goed dat Sounddiver niet meer nieuw verkocht wordt of niet meer doorontwikkeld wordt?).

Sounddiver is inderdaad HET editor programma bij uitstek.
Wellicht ook handig voor je DX-en...

Ik gebruik het zelf i.c.m. m'n MAC.
Hier wordt nog aan een nieuwere versie gewerkt (op een laag pitje...)
Voor PC zijn ze gestopt bij versie 3.0.
2de hands vast nog wel ergens te krijgen of de importeur mailen (www.mopro.nl) ??

Goed!!

Goed!!

Kijk. daar heb ik wat aan! Goede links. Ik heb zelf de DX-manager van dezelfde website.
Wist niet dat daar ook een SY manager te downloaden was.
Lijkt me een goede oplossing. Sounddiver is een mooi alternatief. Heb ik alles in 1 software.
Maar ja, gratis is voorlopig nog even de moeite van het proberen waard.:okdan:
Bedankt!

Ik heb het 'broertje' van deze synth de TG500 met iets meer ROM maar zonder de keys en de floppy....heerlijke geluiden....(moby pianos anyone?)...ik ben vooral onder de indruk van de piano's en de strings en pads.....heel mooi.

Je merkt dat toen ze nog maar 6 of 8 meg aan samples in een bak mochten gooien ze *veel* secuurder omgingen met hun samples en hun geheugen.

Hij klinkt een heeeel stuk beter dan mijn Cs2x bijvoorbeeld.

SY-85

SY-85

Ik ben de boel nog aan het verkennen, maar het is zeker een synth met potentie!
Klinkt best wel goed. Is de SY-85 voor of na de EX-5/EX-7 uitgekomen?
Zit hier dezelfde AWM2 synth engine in of het een totaal andere synth?

Hoe zit dat eigenlijk met Yamaha? Wat is de volgorde van 'uitgave' :
1 - DX-7
2 - DX7II
3 - EX5/EX7
3 - SY-77/99
4 - SY-85
5 - Motif
6 - Motif ES
En waar horen die CX-en ergens in het rijtje thuis?
Iemand een idee / correctie?:confused:

Tussen de SY en de EX komt nog de W serie :) (W5 en 7)

(2 centen van een tevreden SY85 en TG500 bezitter)

(ooh en volgens mij kwamen de SY85 en SY99 ong tegelijkertijd uit. De SY77 was er eerder)

L56 Out...

Overigens zou ik graag mijn TG500 omruilen voor een TG77...de toevoeging van FM lijkt me heerlijk om mee te kutten, dan maar wat minder goede awm en effecten (die zijn dan weer beter in de tg500/sy85)...

Wat jij dus nodig hebt is de module versie van de SY99 ennuh....euh....hehe....erm....

Waar is de deur?

L56 out...

De SY 85 is 1 van de meest creatieve sensaties op synthesizer gebied.
De toepassing van 8 schuifjes direkt onder de display was uniek.
Ik vind hem zelf beter klinken dan de SY 99 en de W serie. De filters zijn echt subliem van het ding.
Het is en blijft mijn hart van de studio. Ik ben er nog steeds (sinds 1992) verliefd op. :luv:

Origineel geplaatst door Catalunya
De SY 85 is 1 van de meest creatieve sensaties op synthesizer gebied.
De toepassing van 8 schuifjes direkt onder de display was uniek.
Ik vind hem zelf beter klinken dan de SY 99 en de W serie. De filters zijn echt subliem van het ding.
Het is en blijft mijn hart van de studio. Ik ben er nog steeds (sinds 1992) verliefd op. :luv:

Ik heb gisteravond maar weer eens wat Petsen zitten bouwen op mijn TG500 (gewoon op het schermpje, niks geen editor nie...) man oh man, d'r zitten echt lekker pad achtige geluiden in dat bakkie...en de effecten zijn echt mooi.

Jammer dat je alleen op de LP resonantie hebt en niet op de andere filters.

Weet iemand trouwens of die kaartjes met samples / waves erop nog ergens te krijgen zijn? Zijn ze ueberhaupt wel de moeite waard? Op zich zou ik wel een paar extra golfvormen willen hebben.

Back