Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sta je ergens te mixen, komt er iemand kijken met een glas bier in zijn hand, (veel koppen ja zon mengtafel!) (weet je ook wat alles doet etc.), zegt ie "als er bier over heen gaat he doet ie het zeker niet meer en dat vind jij vast niet leuk he!"
ik kijk hem aan en zeg, "Dan zal ik nu vast een ambulance bellen, want dat kun jij straks niet meer".
Loopt ie verontwaardigd weg, hehe.

Laatst gewijzigd:
Waargebeurd:

'Ja ik ben DJ, je kunt me inhuren. Maar ik heb zelf geen draaitafels en mengtafel etc.' :dubbel:

is dit nou hetzelfde als:

'Ja wij zijn een band, we zijn in te huren, maar we hebben zelf geen instrumenten.' :confused:

Groet,
CJ

Origineel geplaatst door CJ75
Waargebeurd:

'Ja ik ben DJ, je kunt me inhuren. Maar ik heb zelf geen draaitafels en mengtafel etc.' :dubbel:

is dit nou hetzelfde als:

'Ja wij zijn een band, we zijn in te huren, maar we hebben zelf geen instrumenten.' :confused:

Groet,
CJ

Al wel eens vaker meegemaakt op avonden waarop meerdere bands spelen..
Tegen mij: "Jij bent toch drummer he? Mag ik misschien jouw stokken lenen?"
Njah, kan gebeuren dat je je stokken vergeet, tuurlijk mag je ze even lenen.. Maar meneer ging vrolijk verder met vragen of dat mijn twinpedaal was, of dat mijn bekkens waren en of dat niet toevallig mijn snaredrum was, en of ie het hele zootje niet even kon lenen.. :bekdicht: :stupid

Toen ik vandaag aan een vriendin van me vertelde dat ik een nieuwe en betere geluidskaart gekocht had:
-"Wat is een geluidskaart?"

Ja...:D

Origineel geplaatst door metatron
"Iemand vroeg mij een keer wat mjin grootste hobby is, ik zeg natuurlijk ' muziek maken'. Zegt ze ' oohhh ben je DJ !?'
Nou jaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh"

Die opmerking krijg ik ook vaak.
jij bent toch DJ? 8o)

wat was er eerder.............?

De Kip........................?

Of het ei.....................?

8o)

van een synthforum lid:
wie wil zijn synth verkopen?
ik zeg: wat voor 1 zoek je
hij weer: gewoon een synth, zit daar verschil in dan?
en even later over een dx7
maar als ie half kapot is 7/2=3,5

Laat ik vol trots een nieuwe synthesizer zien aan bezoekende familieleden, vragen ze waarom ik wéér een heb aangeschaft.

Tja, sommige dingen zijn niet uit te leggen. :walker:

Origineel geplaatst door Bartology
Laat ik vol trots een nieuwe synthesizer zien aan bezoekende familieleden, vragen ze waarom ik wéér een heb aangeschaft.

Haha, die heeft iedereen hier denkik al wel eens voor zijn kiezen gehad.. "ja maar je hebt toch al een synthesizer?" :erm:

Eigenlijk is daar een bron van waarheid in. als je echt je synth goed gebruikt en leert kennen kan je er veel meer mee dan op het eerste gezicht lijkt voor gemaakt te zijn. Langs de andere kant experimenteren kan je ook zonde van tijd noemen als het veel te veel tijd in beslag neemt en je tot niks of steeds dezelfde soort sounds komt.

Origineel geplaatst door Bartology

de meeste mensen denken dat je met 1 synth alles kan maken... het E-35 syndroom dus...

Origineel geplaatst door 6 trak
de meeste mensen denken dat je met 1 synth alles kan maken... het E-35 syndroom dus...
Waarschijnlijk weten die mensen niet wat het verschil is tussen een begeleidingskeyboard en een VA of een Analoge Synth of een modulaire synth of... vul hier maar wat he.

Sommige van mijn vrienden: ja als ik een vette beat wil maken, dan moet ik toch zo'n groovebox hebben, daar begint toch alles mee? tja wat zeg je daar dan op? beter niets kopen dan zoiets? das in ieder geval mijn mening.

Sommigen denken dat muziek maken begint met een allround goedkoop keytboard he of dat je met twee octaven alle muziek in de hele wereld kunt spelen.

Of zo: Als mijn zoon dat koopt, gaat hij dan goed kunnen spelen?

of nog: Zitten daar alle maten in?

of nog: Kan je er salsa mee maken?

of nog beter: Ik vind de kleur niet mooi, is die ook goed?

Noem je dat een monitor?

Nu kan ie zo de recording studio in!

Direct mee op het podium met dat ding?

Ah bij deze zitten geen luidsprekers in. Is dat dan zo duur, goede luidsprekers? Ze maken tegenwoordig toch echt alleen maar rommel.

Daar heeft Vangelis nog mee gespeeld, he?

Daar komt helemaal geen geluid uit? Goh wat een roestbak.

Die geluiden klinken helemaal niet als een echt orkest he?

Waar zit de begeleiding?

Zit er een leermodus op?

Ben je op je kop gevallen, dat is 30 keer meer, en die heeft maar 64 klanken, terwijl die andere er iets meer dan honderd heeft en ritmes erin?

Waarom zijn al die knopjes, er is toch maar een volume dat er uit komt?

Ah, is dat om op mijn oude radio aan te sluiten? Hoezo neen, dat is toch een DIN stekker? ik heb nog elektronica op school gehad hoor. Ik weet die wet van Ohm nog....

Toen ik klein was he, hadden ze prachtige orgels, daar kon je hele mooie muziek mee maken op trouwfeesten en zo.

Hoe bedoel je moet je die klanken zelf maken, moet je die opnemen of zo? Waar gaat het cassetje dan? Niet opnemen?

Je moet niet de wiskundige toer opgaan hoor, substractive... Ik kan al heel lang rekenen.

En zit dat aan de binnenkant met een cassettebandje wat afspeelt als je de toets aanslaat?

-C-

Ach, mijn triton wordt sinds ik zijn dual arpeggiator demonstreerde voor de band sindsdien liefdevol de 'Nintendo' genoemd. =(

Ik ben eens ooit via ICQ aangesproken door een vrouw die maar geen geluid uit haar computer kreeg. Na online heel haar computer ondersteboven gehaald te hebben, vroeg ik op een gegeven moment; "Misschien een flauwe vraag, maar staan je boxen wel aan, en zijn ze aangesloten op de computer?" waarop zij antwoordt: "boxen?!?" :koffie:

iemand die een tracktorfeeding printer had die het papier er schuin uitgooide... werd er door iemand anders geclaimed dat dat zou komen omdat de printer niet waterpas zou hebben gestaan! :confused: 8o) :stupid

gloednieuwe monitor word geinstaleerd op een afdeling met dullige 40 jarige vrouwen...
vraagt er 1 "is deze nu ook sneller dan mijn oude?"

meest verschrikkelijke opmerking van een toehoorder over een eigen danceproductie met een RS7000: "Ja, dat komt gewoon uit dat ding, zo kan ik het ook".

Of: " Da's gewoon een sample van een plaat, housbeatje eronder en je hebt zo een hit".

Laatmaar...........
=(

Origineel geplaatst door D-Ranged
jij bent toch DJ? 8o)

Erg he? mensen blijven graag denken dat je met twee vynieltjes tegelijk afspelend en al mixend een Tiestohit tevoorschijn kan toveren.

Origineel geplaatst door spookkoops
Ikzelf een hele lange tijd geleden op een hardcorefeessie, toen iemand ook vroeg of ik pillen verkocht (waarom weet ik niet maar iedereen kwam altijd naar mij):"Nee, ik niet maar er was net een gozer waarvan ik weet dat ie ze wel had: hij had een kale kop, een aussie aan en en en...........oh ja, daar zij er nogal veel van of niet soms????":o:

T kan erger hoor. Op een reggaesoundsystem avond in A'dam, een R'dammer op je af zien komen die aan je vraag"he joh, moet jij pilluh?. :(

Mensen die je aanzien voor een DJ? Het kan erger...
Op een goede dag werd mijn Eminent 310 middels boedelbak bezorgd door een echtpaar ergens uit de bible belt.
Ding naar de studio gesjouwd... alwaar je de ogen meteen groter zag worden...
En ja hoor, daar kwam de vraag!

"Bent u soms orgel leraar?" :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back