Origineel geplaatst door 6 trak
de meeste mensen denken dat je met 1 synth alles kan maken... het E-35 syndroom dus...
Waarschijnlijk weten die mensen niet wat het verschil is tussen een begeleidingskeyboard en een VA of een Analoge Synth of een modulaire synth of... vul hier maar wat he.
Sommige van mijn vrienden: ja als ik een vette beat wil maken, dan moet ik toch zo'n groovebox hebben, daar begint toch alles mee? tja wat zeg je daar dan op? beter niets kopen dan zoiets? das in ieder geval mijn mening.
Sommigen denken dat muziek maken begint met een allround goedkoop keytboard he of dat je met twee octaven alle muziek in de hele wereld kunt spelen.
Of zo: Als mijn zoon dat koopt, gaat hij dan goed kunnen spelen?
of nog: Zitten daar alle maten in?
of nog: Kan je er salsa mee maken?
of nog beter: Ik vind de kleur niet mooi, is die ook goed?
Noem je dat een monitor?
Nu kan ie zo de recording studio in!
Direct mee op het podium met dat ding?
Ah bij deze zitten geen luidsprekers in. Is dat dan zo duur, goede luidsprekers? Ze maken tegenwoordig toch echt alleen maar rommel.
Daar heeft Vangelis nog mee gespeeld, he?
Daar komt helemaal geen geluid uit? Goh wat een roestbak.
Die geluiden klinken helemaal niet als een echt orkest he?
Waar zit de begeleiding?
Zit er een leermodus op?
Ben je op je kop gevallen, dat is 30 keer meer, en die heeft maar 64 klanken, terwijl die andere er iets meer dan honderd heeft en ritmes erin?
Waarom zijn al die knopjes, er is toch maar een volume dat er uit komt?
Ah, is dat om op mijn oude radio aan te sluiten? Hoezo neen, dat is toch een DIN stekker? ik heb nog elektronica op school gehad hoor. Ik weet die wet van Ohm nog....
Toen ik klein was he, hadden ze prachtige orgels, daar kon je hele mooie muziek mee maken op trouwfeesten en zo.
Hoe bedoel je moet je die klanken zelf maken, moet je die opnemen of zo? Waar gaat het cassetje dan? Niet opnemen?
Je moet niet de wiskundige toer opgaan hoor, substractive... Ik kan al heel lang rekenen.