Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een paar weken geleden op een vrijdag (tijdens lunch pauze) had ik een Virus TI desktop bij Feedback opgehaald, en meteen ff showen aan mijn collega's natuurlijk. Die wisten niet precies wat het was, kan ik op inkomen, dus ik leg uit dat het een synthesizer is.

Kom ik maandag op mijn werk, krijg ik gewoon van een stuk of 4 collega's de (goed bedoelde) vraag hoe het met mijn mixer gaat!?

of:

Sta ik te draaien in een Kraak kroeg in Leiden. Vraagt een vent aan mij of 'ie ff aan een knoppie mag draaien. Hij wou altijd al weten hoe het was om dj te zijn. ;) Goed, hij vroeg het vriendelijk en tijdens een break mocht hij even aan de EQ zitten. Die vent was helemaal blij! Toen hij een half uur later terugkwam met hetzelfde verzoek, heb ik 'm maar duidelijk gemaakt dat hij dat maar aan de volgende dj moest vragen... ;)

of:

Mensen die je tijdens je set aantikken, of ze wat mogen vragen. Tuurlijk! En vervolgens een heel verhaal ophangen over weet ik veel wat allemaal. (Shit, ik had die grote pupillen niet gezien) Dit gebeurd mij op een of andere manier wel vaker. Het ergst is als je er vervolgens zelf niet meer tussen kan komen (ik maar denken dat ze een vraag hadden) maar wel een nieuwe plaat in moet mixen. Pfff, en dan verontwaardigd kijken als je je koptelefoon maar weer op je hoofd zet om te mixen. Tssss! :o:

"Dat is toch een volautomatische speler he?"

Over een Technics SL-150 mkII loopwerk.

Ik probeer me nog steeds voor te stellen hoe ingenieurs het voor elkaar zouden krijgen om een draaitafel die armloos verkocht wordt, volautomatisch te maken :).

Origineel geplaatst door CJ75
Gesprek met een familielid.

'Jij hebt zelfs twee 'keyboards' thuis he '

Ik zeg:' Nee 5'

Antwoord:' Wat !!!??? 5 ? Wat moet je met zoveel !!!???' :stupid:
:dubbel: :dubbel: Heel bekende.
Familielid: Waarom heb je 5 'piano's'? Een 'piano' is toch genoeg?
Antwoord: Het zijn geen piano's, het zijn synthesizers en ze zijn verschillend.
Familielid: Maar waarom staan die 'piano's' allemaal aan? En waarom moet die versterker ook aan?
Antwoord: Omdat het electronische instrumenten zijn die aan moeten staan om geluid te produceren. :(

Origineel geplaatst door CJ75

Anders gesprek met een buurman:

'Hey wat leuk dat jij muziek maakt, jij doet dus beetje DJ-dingen enzo toch ?' ......... :confused:
Ook bekende.
Familielid: Je hebt wel eens opgetreden met een band. Kun je ook DJen?
Antwoord: Ik kan wel plaatjes achter elkaar draaien.

:doei:
Yoonchi

Het doet me steeds aan mijn eeuwige gesprekken met kennissen en familie

"ik ben ingenieur lucht- en ruimtevaart"

Oh dus je wordt astronaut?

Neenee hoor, ingenieur.

Oh. Kan je daar piloot mee worden?

Niet rechtstreeks, het gaat om het ontwerp.

Maar wat doe je dan in een vliegtuig?

Geen vliegtuig, gewoon een kantoor.

Maar dan heeft het dus niks met vliegtuigen te maken?

Toch wel.

Hoezo dan?

etc ad infinitum

*--------

Zelf heb ik geen armada aan synths, dus bovenstaande vragen heb ik niet gekregen. Maar wel:

Een gitaar gekocht? Je hebt toch al een keyboard?
Nou en, ik zag bij jou ook een fiets naast de auto staan.

Een gitaar gekocht? Daar kan jij toch niet op spelen?
Zolang als ik er geen heb zal dat zeker niet gaan.

He een draaitafel! Mag ik eens scratchen? :dj:
Tuurlijk! Heb je toevallig een kleine duizend euro op zak?
Euhm nee, waarom?
Nou, je vraagt net om eens mijn ferrari als monstertruck te mogen gebruiken. Dat mag, maar dan wil ik nadien wel een nieuwe. Vandaar.
Niet elke draaitafel is een DJ tafel, en eentje met superfijn armpje en flinterdun naaldje al helemaal niet. Blijf er dus met je poten af. :( Het ergste is dat men dit vraagt terwijl ze al enthousiast richting de draaitafel stappen. Ze kopen me een nieuwe, en dat meen ik. Blijf toch eventjes met je handen uit de buurt van andermans dure spullen waar je niet veel van kent.

FUN:De domste SF- vragen thread

FUN:De domste SF- vragen thread

Regelmatig zie ik veel frustratie bij diverse leden wanneer iemand(meestal nieuw) een hele domme vraag stelt en geloof mij maar: ze bestaan wel degelijk.

Bij deze de mogelijkheid om van je frustratie een deugd te maken :

Thread: Stel met opzet een hele domme vraag over synths etc...

Kan ik op jullie rekenen? Ik verheug mij namelijk nu al! Verwijzen mag ook maar eigen inventiviteit wordt natuurlijk enorm gewaardeerd!

Ik begin:

Ik heb een toetsenbord gekocht in New York. Is deze nu meer aanslaggevoelig?

Ik heb een synthesizer gekocht (een Yamaha psr-630) en nu wil ik muziek gaan opnemen met de pc.
Waar kan ik een MIDI naar tulp of kleine jack kabel halen?

Ik heb een Novation Remote 25 gekocht.
Alle lampjes doen het, maar wat ik ook doe, ik krijg er maar geen geluid uit.

:D Ach, nog maar eentje:

Ik wil met de zwarte toetsen van m'n masterkeyboard de MS2000r aansturen en met de witte de Nova.
Op welke MIDI-kanalen moeten ze dan staan?

:D eigenlijk best een leuke thread..!!

Ik woon op de begaande grond, dan hoef ik de vloer toch niet te isoleren voor zware bassen? Da's toch alleen voor als je in een flat zit?

WOW, veel reacties ineens!

Zie je wel dat 't een leuke thread is?! 8o)

Gister nog op de radio gehoord dat een Veronica DJ de synthesizer muziek van Depeche Mode als casio orgelmuziek afschilderde. Want d'r werden synthesizers gebruikt. :(

Ga achter de geraniums zitten gek!

Laat me raden. Hij is gek van gitaarmuziek, want op gitaren moet je spelen en synthjes (casio orgeltjes) daar komt het bliebje vanzelf uit en moet je niks doen.

Veronica kennende is hij dus bv grote fan van Child in Time. Dat nummer bouwt op een orgel.
Een gouwe ouwe Baker Street gaat er bij hem ook altijd in. Minimoog! Solina String Ensemble!
Paradise by the dashboard light o-wat-is-ie-mooi. Zitten synths in!

Ik wil niet zeggen dat gitaarmuziek slecht of minderwaardig is, integendeel! Maar dat domme idee dat synthjes als blieb klinken, en dat alles wat blieb doet kinderachtig simpel te bespelen is. Waarom hoor ik dat nooit van een piano die ping doet? Ik zilt net zo goed met open mond naar Bruce Hornsby als de synthgoden te luisteren, als naar gitaarhelden. Of het nu blieb, ping of jank zegt, zonder talent komt er niks noemenswaardig uit.

Waarom kan je niet alle smilies in 1 bericht plaatsen?

:) :( :o: :D ;) 8o) }:| =) 8) =( ...

Waarom worden er antwoorden gegeven in een "stomme vragen"-topic?

:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back