CaptFuture
Nieuwkomer
Hoi,
Sinds deze week een JP8000 toegevoegd aan mijn materiële bezittingen en ben er hartstikke blij mee (gisteren 5 uur lang zitten knob-twiddlen en bier drinken)
Ik ben echter aangelopen tegen het opnemen van de MIDI output van de arpeggiator. Ik ben al lang blij dat de arpeggiator zijn individuele noten uitstuurt via MIDI, alleen ik heb een probleempje met het syncen ervan.
Ik probeer de MIDI output een van de patronen op te nemen met Cubase SX en heb problemen met de sync. De manual bood niet veel duidelijkheid, maar na wat gegoogle kwam ik erachter dat de arpeggiator helaas niet te syncen is met een sequencer. Ik heb wel een tip gevonden om het exacte tempo te achterhalen en vervolgens de sequencer (Cubase SX in dit geval) op datzelfde tempo in te stellen en op record te drukken.
De eerste poging was niet echt een succes omdat Cubase's auto-quantization aan stond en de individuele noten soms de verkeerde kant opgetrokken werden in het stramien. De tweede poging leverde een iets beter resultaat op, maar toen nog klonk het terug afspelen van deze MIDI messages naar de JP8000 nogal a-ritmisch. Blijkbaar is 126 BPM op Cubase SX niet 100% hetzelfde als 126 BPM op mijn JP8000 (heb geen idee wat Cubase gebruikt als clock. Intern iets van mijn Mac of op de soundkaart).
Hoe dan ook, het lukt niet echt. Heeft iemand een betere methode om de arpeggio partij in MIDI op te nemen zodat ik m naar hartelust kan bijwerken of voor andere synths kan gebruiken? Alvast bedankt!!!
Sinds deze week een JP8000 toegevoegd aan mijn materiële bezittingen en ben er hartstikke blij mee (gisteren 5 uur lang zitten knob-twiddlen en bier drinken)
Ik ben echter aangelopen tegen het opnemen van de MIDI output van de arpeggiator. Ik ben al lang blij dat de arpeggiator zijn individuele noten uitstuurt via MIDI, alleen ik heb een probleempje met het syncen ervan.Ik probeer de MIDI output een van de patronen op te nemen met Cubase SX en heb problemen met de sync. De manual bood niet veel duidelijkheid, maar na wat gegoogle kwam ik erachter dat de arpeggiator helaas niet te syncen is met een sequencer. Ik heb wel een tip gevonden om het exacte tempo te achterhalen en vervolgens de sequencer (Cubase SX in dit geval) op datzelfde tempo in te stellen en op record te drukken.
De eerste poging was niet echt een succes omdat Cubase's auto-quantization aan stond en de individuele noten soms de verkeerde kant opgetrokken werden in het stramien. De tweede poging leverde een iets beter resultaat op, maar toen nog klonk het terug afspelen van deze MIDI messages naar de JP8000 nogal a-ritmisch. Blijkbaar is 126 BPM op Cubase SX niet 100% hetzelfde als 126 BPM op mijn JP8000 (heb geen idee wat Cubase gebruikt als clock. Intern iets van mijn Mac of op de soundkaart).
Hoe dan ook, het lukt niet echt. Heeft iemand een betere methode om de arpeggio partij in MIDI op te nemen zodat ik m naar hartelust kan bijwerken of voor andere synths kan gebruiken? Alvast bedankt!!!