T-Pulse v1.0.0 VSTi announced

Misschien een ander goed voorbeeld: in oudere sequencerpakketen op de PC had je vaak alleen een 'score' (dus noten zoals op papier), soms een lijst met midi commando's....als je dat naast step edit of grid edit legt dan zie je dat daar echt een stap is gemaakt...of kijk voor mijn part eens naar hoe Ableton weer een stap verder is gegaan op het gebied van sequencen en de manier waarop de interface is gebouwd.

Ik denk dat er juist voor softsynths een groot gat, nee grote kansen liggen op dat gebied.

Ik denk dat RedTitan doelt op SynthEdit of niet.
Aan je antwoord te zien is ie met SynthEdit gemaakt... heb ik gelijk? ;)

PJ

Nee absoluut niet. Ik maakte gewoon een geintje.

Niet liegen heh... :smeris: ;-)

Maakt mij niet uit of je het met SynthEdit gemaakt hebt hoor... maar ik kan gewoon het zien.
Ik bouw er ook meerendeel van m'n plugins mee... zoals Drumatic, Invader, SoloString, enz.
Tis alleen wel netjes om dat er bij te vertellen als je het verkoopt.

Op het eerste gezicht lijkt het me een flexibele synth met een bende mogelijkheden.
Ik zal hem vannavond eens ff goed uit proberen als ik thuis ben.

Greetz PJ

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Ik heb er al even mee gespeeld op de laptop. de presets zijn wel heel interessant maar zal vanavond ff in m'n crib klooien met het ding :P

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
OOooh, gaan we weer met die discussie beginnen ?

Nee,maar had liever een antwoord,van hem zelf of van pie,die mensen kunnen coden.
Het is gewoon iets wat me echt intereseert.

@Trash

Ik denk dat je met software de kwaliteit van hardware absoluut kan evenaren.
Er zijn op het moment ook zeker wel VSTi's die hardware evenaren.

Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar de Novation V-Station klinkt toch echt zoals de hardware versie.
De K-Station (hardware versie) draait in eigenlijk ook op software dat het geluid op wekt.
Het verschil is hier alleen dat het draait op een ingebouwde CPU (of meerdere), in plaats van op je computer processor.
Dus wat noem je hardware, en wat software?
Digitale of virtueel analoge synths zijn vaak juist niets anders dan software op een interne CPU.
Zelfs deze synths hebben te maken met 'aliasing' en andere de gevolgen van het hebben van een sample rate.
Maar kijk maar eens naar de meeste VSTi's... deze zijn meestal alias-free.

Technisch gezien is er niets wat een digitale of virtueel analoge synth kan, dat je niet met software kan berijken.

Ik kan je aanraden een van de volgende synths eens te checken op geluidskwaliteit.
Het hebben van een goede geluidskaart is natuulijk wel een must als je zo kritisch bent op je VSTi's.

- GMedia ImpOscar
- Korg PolySix
- Anti ASynth
- FabFilter One

Dit zijn naar mijn mening VST plugins die niet onder doen voor hardware.

Origineel geplaatst door PIE
@Trash

Er zijn op het moment ook zeker wel VSTi's die hardware evenaren

Technisch gezien is er niets wat een digitale of virtueel analoge synth kan, dat je niet met software kan berijken.

Hay

het is niet leuk dat alle hardware op een hoop wordt gegooid

en een softsynth kan niet alle synths nadoen

Greetz Turtel8D

> en een softsynth kan niet alle synths nadoen

Met nieuwe technieken als component modeling zou ik dit maar niet al te hard roepen. ;-)

Ik denk dat hardware eerder niet in staat is sommige software na te doen.

Nee, Arturia ben ik helemaal niet zo van onder de indruk.
Groot, log en matig als je het mij vraagt.

Ok, zullen we weer ontopic? :engel:

Origineel geplaatst door PIE
@Trash

Er zijn op het moment ook zeker wel VSTi's die hardware evenaren.

Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar de Novation V-Station klinkt toch echt zoals de hardware versie.
De K-Station (hardware versie) draait in eigenlijk ook op software dat het geluid op wekt.
Het verschil is hier alleen dat het draait op een ingebouwde CPU (of meerdere), in plaats van op je computer processor.
Dus wat noem je hardware, en wat software?
Digitale of virtueel analoge synths zijn vaak juist niets anders dan software op een interne CPU.
Zelfs deze synths hebben te maken met 'aliasing' en andere de gevolgen van het hebben van een sample rate.
Maar kijk maar eens naar de meeste VSTi's... deze zijn meestal alias-free.

Ik kan je aanraden een van de volgende synths eens te checken op geluidskwaliteit.
Het hebben van een goede geluidskaart is natuulijk wel een must als je zo kritisch bent op je VSTi's.

- GMedia ImpOscar
- Korg PolySix
- Anti ASynth
- FabFilter One

Dit zijn naar mijn mening VST plugins die niet onder doen voor hardware.

Ik heb beide gehad, vstation en k-station. ik vond de kstation (met maybe meer aliasing) beter klinken dan de vstation, de vstation vond ik te tam/zoet... maarja... das mijn mening.

de polysix en asynth en fabfilter one vind ik wel werelds

Ziet er leuk uit, ik vraag me alleen af of je er ook maar 1 verkoopt.

Het was me al snel duidelijk dat het met synthedit gemaakt is (geen apple support), en dat betekent voor mij dat 34,99 wel veel is voor iets wat met het gratis Synthedit is gemaakt. Ik neem aan dat de VSTi wel een stuk of honderd presets heeft want als je met 15 presets komt aanzetten, voor 34,99..hmm

Ik wens je wel succes want het is natuurlijk leuk project.

Origineel geplaatst door Tommy Pulse
Conclusies trekken kan iedereen, trek alleen wel de juiste. [Das logisch.. ;) ]

hay

mr pulse veel succes met uw nieuwe bedrijf ,dat er maar een hoop verkocht gaan worden

wat ze ook zeggen gewoon doorgaan , en inoveren, desnoods er bij leren

Greetz Turtel8D

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ziet er leuk uit, ik vraag me alleen af of je er ook maar 1 verkoopt.

Het was me al snel duidelijk dat het met synthedit gemaakt is (geen apple support)
Dat slaat nergens op :)

Omdat het niet op de mac draait is het gelijk synthedit?
Ik ben wel benieuwd hoe je het gemaakt het Tommy, geprogrammeerd met de SDK?

Back