Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

Ik heb 'm ook, sinds zondag. De Ion van Wiseguy, gekocht via VL1. Over een forumdeal gesproken...:)
Eerste indruk: klinkt erg overtuigend. Beter dan m'n virus en mQ. De druktoetsjes zijn echt r*k. Waarom hebben de lfo's geen instelbare shape? Alleen sinus? Hallo Alesis?!?! :confused:

Over een week een genuanceerde impressie..:)
Jasper

Origineel geplaatst door binaural
Waarom hebben de lfo's geen instelbare shape? Alleen sinus? Hallo Alesis?!?! :confused:

De shape van de LFO kies je in de mod. matrix. Is nog beter zelfs, want nu kun je van dezelfde LFO meerdere golfvormen tegelijk gebruiken als je wilt.

Origineel geplaatst door Hooihuis
De shape van de LFO kies je in de mod. matrix. Is nog beter zelfs, want nu kun je van dezelfde LFO meerdere golfvormen tegelijk gebruiken als je wilt.

Sjemig, dat is vet! Ik ga het gelijk proberen. Ik was dus idd te ongenuanceerd...:stupid

Hier dan een stukje Ion met een wat minder normaal geluid. Nog steeds niet echt extreem of zo, maar je hoort mooi het filter open en dicht gedaan en noise en LFO's, dus misschien toch wel leuk.

Wel even goed luisteren: het is van onze banddemo, dus geen optimale geluidskwaliteit. Verder hoor je naast de Ion een S90 (voor de drone), XP-30 (orgel helemaal aan het einde), cello en drums. Kaal opnemen was natuurlijk leuker, maar dat zit er nu even niet in... 8)

Attachments

• distance - stormvloed (snippet).mp3
    936 KB · Bekeken: 87
jammer dat er (nog) geen rack versie van de ion bestaat. Als dat bestond, had ik al direct 1 gekocht.
Heb geen plaats om nog een extra toetsensynth bij te zetten. En de micron vind ik weer te klein, ik wil gemakkelijk patches veranderen, en dat gaat niet zo snel/simpel via de micron.

Iemand een idee ofdat er een rack versie gaat komen ?

Origineel geplaatst door kurt
jammer dat er (nog) geen rack versie van de ion bestaat. Als dat bestond, had ik al direct 1 gekocht.
Heb geen plaats om nog een extra toetsensynth bij te zetten. En de micron vind ik weer te klein, ik wil gemakkelijk patches veranderen, en dat gaat niet zo snel/simpel via de micron.

Er is al een rackversie geweest!! Dit jaar, rond 1 april!!! :dubbel:

Origineel geplaatst door kurt
Komt er niet. Niemand zou de Micron of de Ion zelf dan nog kopen, want voor de toetsen hoef je het niet te doen. Ook doet een rackversie af aan het originele idee van een synthesizer naar het performance model - je moet het ding zonder fratsen mee kunnen nemen en kunnen gebruiken. Die 3 modulatiewielen dragen daar aan bij; op een rack kom je ze niet tegen (op de Micron ook niet, maar da's eerder een kwestie van plaats).

ion

ion

wel ik heb hem en ik vind hem goed alleen toch nog wel wat gewroet in menuus.
het geluid is echt wel zuurkool met vette juu en speklappen.

von haulshoven

ik begrijp je niet helemaa?!

je osc's gaan door het filter en door de amplifier. die kan je regelen met je adsr.

je zou wel modulatie ops je osc d.m.v. van een env lope kunnen doen. maar of een JP dat kan?

b.v. attack van je amp env. op je pitch. Ik denk niet dat een jp dat kan.

Maar met envelopes (gehele adsr = envelope) afstellingen opzich kan je al veel klanken genereren hoor....

Ow oke, wist niet dat het zo werkte.

De P8 supersaw pluging heeft namelijk voor beide oscilators een apart filter en amplifier.. Maar de JP en KS dus niet..

Is die KS trouwens een beetje leuk voor eerste hardware synth? Ik wil dr melodieuze trance mee gaan maken, met warme pads

Ik zou zeggen dat ie wel geschikt is.

Dit is het rijtje Bob

JP8080/8000
Novation Supernova (misschien wel leuker dan die ks)
Virus B
An1x misschien ook wel....

Probeer ze ergen te beluisteren....

Origineel geplaatst door DJBob
Is die KS trouwens een beetje leuk voor eerste hardware synth? Ik wil dr melodieuze trance mee gaan maken, met warme pads

Zelf vind ik de K-Station nogal dunnetjes klinken, vergeleken met bijvoorbeeld een Virus.
Voordeel is wel dat de interface zeer prettig werkt. :)

Ik zou gewoon kijken voor een JP-8080 als je toch die typische trancesound wilt maken. Ik bedoel, das toch dé supersawbak, net zoals een TB-303 dé acidmachine is.

Tja.. JP 8080 is idd gewoon het beste voor supersaws. Voordeel van de KS is dat hij 4x multimembraal is, en je dus 4 geluiden tegelijk kunt gebruiken

Kwam op vengeance synth een aantal presets voor de v-station tegen, zelfde geluidsengine (Alleen KS heeft veel meer mogelijkheden). De saws klonken al redelijk goed, waren al een soort supersaws:)

Maar ik zag dus dat Ferry Corsten ook een KS gebruikt.

Maar ik denk dat ik toch een KS neem, wegens het gebruiksgemak, mogelijkheden, en hij 200 euro goedkoper is dan de JP.

Als ik echt goede supersaws wil, kan ik later altijd nog naar een JP kijken

Wat ik alleen nog wil weten, is of de KS een beetje pads kan maken die zoals dit klinken (Jupiter-6, de JP kan het, KS wil ik weten):

http://www.gtaparadise.nl/muziek/jupiterpad.mp3 (Stond ook ergens op t forum)

Als ex-k-station, ex ks-5, ex-ks-rack, ex-nova en huidig supernova2 gebruiker ( :erm: ), kan ik je alleen maar aanraden ook te kijken naar de blauwe broer van de KS serie. De novaatjes dus. Is natuurlijk smaak, maar ik vind deze lekkerder klinken. Sowieso als je het hebt over pads en melodieuze trance. Bassen met punch zijn ook geen probleem. :)

De Nova heeft bijvoorbeeld ook een double saw (wat echter niet te vergelijken is met de saw uit de JP8000) net als de KS. Bij de KS kost het je echter een van de al schaarse modulatie functies. Bij de Nova is het een waveform.

MCKwok:

Als ze nou niet zoveel van prijs verschilden had ik denk ik ook wel voor een supernova gekozen jah.. Maar de Supernova 1 rack is al rond de €500-600, en meestal kom je de Supernova 2 tegen, voor een prijs van rond de €800.. En de KS is maar 300, dus daarom lijkt t me een goede instapper

Edit: Kzie da tje t over de nova hebt, even info daarover opzoeken }:|

Back