Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

Ok, ik denk dat dit het goede moment is om mijn prangende vraag te herhalen: Kan die ION lekker scheuren? Alle demo's die ik hoor zijn in mijn oren een beetje braaf met slagroom en aardbeiensaus. Ik sta op het punt om een neue synth zu kaufen, en de ION trekt wel mijn belangstelling maar heeft me kwa klankspectrum nog niet weten te overtuigen. Dus bring it on! waar blijven de smerige knauwende ragklanken?

Mau

Origineel geplaatst door technomauriesje
Alle demo's die ik hoor zijn in mijn oren een beetje braaf met slagroom en aardbeiensaus.

kijk dat vind ik nou ook. toen ik zelf in de winkel met een ion zat te spelen kreeg ik er toch meer rauwere geluiden uit. ik hoop dat de mijne snel binnen is, dan zal ik eens een paar demo's maken.

Origineel geplaatst door Exzit
Laat maar weet het al.

De filters reageren alleenop midi dus de midi van het andere aparaat even aangesluiten op de midi in van de ION.

Huh? Je hoeft toch niets met midi te doen om een extern signaal door de Ion te kieperen? Punt is alleen dat Ext. In standaard door filter 2 gaat, niet via 1, terwijl filter 2 standaard uit staat. En je moet een toets op de Ion ingedrukt houden om iets te horen (vca release op oneindig is dan wel handig). Maar als je dat 'verhelpt', dan snap ik niet waar je die midi voor nodig hebt. :confused: (misschien heb ik je probleem verkeerd begrepen?)

Ok, ik denk dat dit het goede moment is om mijn prangende vraag te herhalen: Kan die ION lekker scheuren?Dus bring it on! waar blijven de smerige knauwende ragklanken?

Maurisje,

Het geheim van de ION zit em o.a. in de 'drive' functie als je wil gaan scheuren.
Voor het weinige geld dat een ION kost heb je ook geen alternatieven, zo éénvoudig is dat.
Veel klanken in de ION zijn idd een beetje suf (dat is bij vele synths zo...) maar mits wat getweak en gedraai
komt dat goed.
Voor het geld dat een tweede hands Virus C kost, koop je dan beter een ION en een Micron. Immers, het is intussen wel duidelijk dat de ION de best (analoog) klinkende VA op de markt is.

Ok, ik denk dat dit het goede moment is om mijn prangende vraag te herhalen: Kan die ION lekker scheuren? Alle demo's die ik hoor zijn in mijn oren een beetje braaf met slagroom en aardbeiensaus. Ik sta op het punt om een neue synth zu kaufen, en de ION trekt wel mijn belangstelling maar heeft me kwa klankspectrum nog niet weten te overtuigen. Dus bring it on! waar blijven de smerige knauwende ragklanken?

Mau

Check deze thread eens, veel sounds in de track komen uit de Ion. De Ion is gewoon super goed in te zetten en heerlijk te moduleren met die vlotte matrix die er in zit 8~

wat voor muziek bedoel je eigenlijk precies? met kan die scheuren? hardcore / hardstyle / techno ?

misschien dat de ion engine het meest analoog klinkt (en daar ga ik vanuit aangezien vele reviews en mensen dit beweren) maar analoog hoeft niet persee garand te staan voor een vette scheurbak ....

dus mensen die een vette scheurbak zoeken ..... ik zou dan niet direct de ion boven aan mn lijst zetten

denk dat je dan toch naar een wat killer (soms digitaal?) geluid opzoek moet

en als je letterlijk scheuren en zagen bedoelt... check dan de nordleads (vooral 1 en 2) ....

die staan erom bekend dat ze door je mix heen kunnen snijden

als je opzoek bent naar een scheurbak zou ik persoonlijk voor een virus of een nord gaan ....

maar ja ... scheuren is natuurlijk ook erg subjectief .... naar mijn mening dus geen warm analoog geluid ....

Jaja resonance, recognize. Analoogachtig is niet hetzelfde als scheuren, maar mensen in deze thread bkijven beweren dat het zo een scheurbak is, dusss... dan ben ik benieuwd, want niet elke synth kan goed scheuren i.m.h.o.
Maargoed als ik zeg scheuren heb ik het niet perse over 1 muziekstijl, maar geluiden die een aggressief randje hebben en ook doen vermoeden dat ze het uiterste uit de synth persen, maarja dat is natuurlijk maar een opvatting die niet perse waar hoeft te zijn. Kijk van bijvoorbeeld de An1x en de Microkorg ben ik op de hoogte dat het scheurbakken zijn, omdat ik ze zelf heb. Als lakmoesproef kijk ik dan altijd of ik er een hoover mee kan maken, als dat lukt, denk ik, moet het een scheurbak zijn. De grap is dat uit elke synth een ander geluid komt, soms klanken die totaal niks met een hoover te maken hebben, maar ze scheuren en janken uiteindelijk wel!!! Scheuren vind ik hoovers, rare techno-blieps en blops, van die drum&bass raggels, hardcore-lead geluiden, bassen die uit de bocht vliegen. Enfin, scheuren is toch niet zo moeilijk voor te stellen, het is eigenlijk alles wat ik tot nog toe niet van de ION heb gehoord. En ik heb tot nog toe wel 20 demo's van de ION gehoord, ja ook die van forumlid PIM, die duurt wel 6 minuten ofzo. Kijk neem dan die demo van Manual Schleiss op de virus, van de vengeance soundset, daaruit kan ik opmaken dat een Virus scheuren kan, en hoe!?
Maargoed, voor de oplettende lezer: Ja ik twijfel tussen de ION en de Virus C, en nog wat andere synths. Maargoed, ik heb inmiddels ook ontdekt dat je met een Filterbank 2 alles wat geluid maakt in een helse scheurpartij kunt veranderen, dus misschien is de Sherman meer wat voor mij.

Genoeg gelult, Mau

Scheuren vind ik hoovers, rare techno-blieps en blops, van die drum&bass raggels, hardcore-lead geluiden, bassen die uit de bocht vliegen. Enfin, scheuren is toch niet zo moeilijk voor te stellen, het is eigenlijk alles wat ik tot nog toe niet van de ION heb gehoord. En ik heb tot nog toe wel 20 demo's van de ION gehoord, ja ook die van forumlid PIM, die duurt wel 6 minuten ofzo.

Als ik dit zo lees ben je zelf ook ervan op de hoogte dat de ION niet geheel aan deze eisen
kan voldoen (hoe jammer dat gezien de prijs ook is). Wellicht dat een Virus toch beter bij
je past. Ik moet zeggen dat de virus erg aanwezig kan zijn in een mix.

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik moet zeggen dat de virus erg aanwezig kan zijn in een mix.
True, ik moet vaak veel moeite doen wil ik hem echt lekker in de mix krijgen... vaak ligt ie er echt teveel bovenop en 'zakt' hij er bij wijze van niet helemaal lekker in weg..

Ja ik twijfel tussen de ION en de Virus C, en nog wat andere synths. Maargoed, ik heb inmiddels ook ontdekt dat je met een Filterbank 2 alles wat geluid maakt in een helse scheurpartij kunt veranderen, dus misschien is de Sherman meer wat voor mij.

Genoeg gelult, Mau

houdt er wel rekening mee dat een sherman mono geluid geeft..... mocht je de sherman echt alleen omdat je graag rauwe randjes of andere extreme shit uit je synths wil laten komen, zul je er 2 nodig hebben en dan linken voor stereo geluid ... tenzij je alleen mono wilt werken natuurlijk....

heb vandaag mn virus en mn nord door de filterbank heen gehaald .... maar al die mooie stereo effecten en een mooi breed geluid mis je ... en dat valt HEEL erg op .... maar goed .. filterbank heb je 2e hands wel tussen de 300 / 500 euro (afhankelijk van het type) .. of je koop gelijk 2 nieuwe dan ben je voor 1300 euro klaar.... erg prijzig trouwens

zit ik al weet ik het hoe lang op mijn ION te wachten,
krijg ik na een aantal keer mailen eindelijk een reactie :

The Ion was due to be with us at the end of December but it did not arrive, as yet we don't have an updated date to give you.

:( :( :( wat moet ik daar nou weer mee ?

bedankt, thomann !

Ik zoek een synth waar ik een beetje dit soort shit mee kan maken:

http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF192336-01-01-01.mp3

http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF193886-01-01-01.mp3

Ik hou ook wel van kale mooie droge pinkeltjes dus als dat er ook nog in zit zou dat niet verkeert zijn.

Ik dacht dat die ion miss wel geschikt is maar kan dr ook naast zitten natuurlijk. Ik vond de samples op de site gehoord nog al pussy maar ik hoorde hier betere verhalen.

Die ion klinkt droog in iedergeval wel lekker zegmaar

offtopic: van welke arties zijn deze samples, peekay ? vooral de eerste vind ik gaaf !

ontopic: ik denk dat de ion wel dit soort dingen kan...

Die eerste is rekorder - rekorder Rood (rood, want je hebt namelijk een rode, gele en blauwe)

Ik zou ook wel willen weten wie dat is schijnt namelijk een bekende te zijn zegmaar.

En thanks voor de info misschien nog andere synths die ik dan zeker moet beluisteren...

welkom menumann!

de s30 is zoals Cheimoon al zei misschien een leuke keuze. Ik vind de e-piano's van deze synth top, de piano vol en bruikbaar maar minder realistisch dan bv. de Roland rd600 of 700. In de mix doet de piano van de s30 het dan wel weer heel goed. Nadeel: 61 erg licht spelende toetsen, dus voor pianospel minder geschikt. Er zitten een paar lekkere orgels bij de presets, maar met een beetje geklooi kun je ze alle kanten op laten gaan, van dun en iel naar vol en vet, van clean naar rauw en smeuïg. Ik gebruik zelf de s30 in mijn coverband, wij spelen ook top100 muziek. Hoe heet je band?

Vlak trouwens zo'n roland rd 600 niet uit. Lekkere e-piano's, goede piano's en heel redelijke orgels. Bediening is heel straight-forward, met hele basic masterkeyboardfuncties die daardoor wel weer heel praktisch en handig zijn. Maarja.... da's dan weer 88 toets en 24 kg zwaar. Speelt qua piano wel véél lekkerder!

om maar even een oude omhoog te schoppen:
ik heb zojuist mijn ion !!!
had 'm bij thomann besteld, maar na maanden wachten en uitstel was ik het zat.
vanmiddag een flink aantal zaken gebeld maar niemand had 'm meer. uiteindelijk kwam ik bij Tach&Tally uit, 5 minuten bij mij vandaan :) gelijk opgehaald.

thuis gelijk opengemaakt en aangezet. wat een kutpresets:( na een tijdje knoppen draaien had ik het principe door.
WAT EEN SUPERDIKKE SYNTH !!! echt, ik had niet gedacht dat er een VA zou zijn die zo "analoog" zou kunnen klinken !
echt, ik ben verbaasd. ook de vocoder is vet, erg duidelijk en dik. nu ga ik slapen, morgen meer :)

Back