Jaja resonance, recognize. Analoogachtig is niet hetzelfde als scheuren, maar mensen in deze thread bkijven beweren dat het zo een scheurbak is, dusss... dan ben ik benieuwd, want niet elke synth kan goed scheuren i.m.h.o.
Maargoed als ik zeg scheuren heb ik het niet perse over 1 muziekstijl, maar geluiden die een aggressief randje hebben en ook doen vermoeden dat ze het uiterste uit de synth persen, maarja dat is natuurlijk maar een opvatting die niet perse waar hoeft te zijn. Kijk van bijvoorbeeld de An1x en de Microkorg ben ik op de hoogte dat het scheurbakken zijn, omdat ik ze zelf heb. Als lakmoesproef kijk ik dan altijd of ik er een hoover mee kan maken, als dat lukt, denk ik, moet het een scheurbak zijn. De grap is dat uit elke synth een ander geluid komt, soms klanken die totaal niks met een hoover te maken hebben, maar ze scheuren en janken uiteindelijk wel!!! Scheuren vind ik hoovers, rare techno-blieps en blops, van die drum&bass raggels, hardcore-lead geluiden, bassen die uit de bocht vliegen. Enfin, scheuren is toch niet zo moeilijk voor te stellen, het is eigenlijk alles wat ik tot nog toe niet van de ION heb gehoord. En ik heb tot nog toe wel 20 demo's van de ION gehoord, ja ook die van forumlid PIM, die duurt wel 6 minuten ofzo. Kijk neem dan die demo van Manual Schleiss op de virus, van de vengeance soundset, daaruit kan ik opmaken dat een Virus scheuren kan, en hoe!?
Maargoed, voor de oplettende lezer: Ja ik twijfel tussen de ION en de Virus C, en nog wat andere synths. Maargoed, ik heb inmiddels ook ontdekt dat je met een Filterbank 2 alles wat geluid maakt in een helse scheurpartij kunt veranderen, dus misschien is de Sherman meer wat voor mij.
Genoeg gelult, Mau