Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is wat Leo zegt: va's blijven va's.Origineel geplaatst door Leo
maar ik ben er na een paar dagen toch achter, dat va wel gewoon va is.
Origineel geplaatst door Yoonchi
Mijn ideaal zou zijn een analoge bak met multitimbrale mogelijkheden.
Hoeveel van je freeware plugins zijn 2- of 3-oscillator subtractieve synthesizers? Allemaal net zo VAOrigineel geplaatst door Yoonchi
Va's kunnen me ook niet boeien.
.Die zijn godsgeklaagd prijzig. Je bent goedkoper uit als je er gewoon meerdere monotimbrale synths koopt.Mijn ideaal zou zijn een analoge bak met multitimbrale mogelijkheden.
Maar toch is de enige analoge synth die in je gearlist staat een DCO-gebaseerde machine die vaak de verliezer (onterecht, overigens) is in vergelijking met de echt legendarische analoogjesIk hou het voorlopig bij analoog.
.Echt, Vanguard VST zou je een uitgeklede Virus kunnen noemen, maar de Ion? Appels en neushoorns.
Volgens mij geen een met 3. Wel met twee. En mijn analogen(voor sommige hybriden) kunnen allemaal minimaal 3 oscillatoren stapelen;er zit niet voor niks een knop unison op die krengen. Trouwens het gaat niet altijd om kwantiteit. Ik heb liever een synth met 1 goed klinkende oscillator dan eentje met meerdere oscillatoren die geen bruikbare geluiden produceren.Origineel geplaatst door Yoozer
Hoeveel van je freeware plugins zijn 2- of 3-oscillator subtractieve synthesizers? Allemaal net zo VA.
Zit wat in. Moet je wel een uitgebriede MIDI interface hebben. Of het wordt langer sparen.Origineel geplaatst door Yoozer
Die zijn godsgeklaagd prijzig. Je bent goedkoper uit als je er gewoon meerdere monotimbrale synths koopt.
DCO of VCO. Ik ben niet zo'n purist. Wel vind ik belangrijk dat het filter deel van een synth goed klinkt, of die nou analoog of digitaal is. Dit is zeer subjectief. Mijn ervaring tot nu toe is dat de meeste apparaten waar een DSP in verwerkt zijn een koud geluid geven. Het geluid lijkt vanwege de hoge signaal/ruis vehouding(digitaal) vaak niet te leven. Luister naar een PPG Wave of zelfs een Ensoniq Mirage. Beide eigenlijk digitale apparaten met een analoog filter. En ze hebben een karakter.Origineel geplaatst door Yoozer
Maar toch is de enige analoge synth die in je gearlist staat een DCO-gebaseerde machine die vaak de verliezer (onterecht, overigens) is in vergelijking met de echt legendarische analoogjes.

Origineel geplaatst door elektrovolt
inderdaad, en de drive functie, en de oscillator drift...etc![]()
Origineel geplaatst door Peekay
Ik heb een nord rack 2. Is een Ion dan een goede optie om erbij te kopen?
Ik hoor zoveel goede verhalen![]()