[Korg] External in voor Mono/Poly

The Q

out in the fields
Mensen ik ben op zoek naar een mogelijkheid om externe audio door het filter van mijn Mono/Poly te jagen.

Heeft iemand schema's of voorbeelden hoe ik dit gedaan krijg?

Origineel geplaatst door mono-poly
ehm ben bang dat ie niet bestaat :(

confirmative...

Volgens mij moet er toch een mod uit te voeren zijn op de MP-4 waardoor je audio door het filter kan jagen.

Alleen, wie weet hier meer van? ...

Volgens mij kan het inderdaad niet heb het 3 jaar geleden geprobeerd tedoen maar niemand kon me toen verder helpen.

Toen ik m'n Mono/Poly kocht zat er een filter input ingebouwd, alleen werkte die niet zo heel erg goed. Daarom heb ik wat geexperimenteerd met een betere versie, maar toen het daarmee niet echt wilde vlotten, heb ik het ontwerp eerst maar even in de ijskast geparkeerd. Ik heb nu weer nieuwe ideeen, maar helaas geen tijd ervoor, toch hoop ik over een niet al te lange termijn met een goede versie te komen.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Als het goed is, heb je meerder filters op de poly(hij is immers polyfoon, elke stem een filter). Dan wordt het best meoilijk om een externe filter ingang te maken.

Maar ehh mischien heb ik het mis.

Dat klopt. ;) De Mono/Poly heeft 4 VCO's, 1 VCF en 1 VCA en is daarmee dus meer Mono dan Poly. In polyfone mode worden de 4 VCO's verdeeld over de gespeelde noten.

Mono-poly

Mono-poly

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Als het goed is, heb je meerder filters op de poly(hij is immers polyfoon, elke stem een filter). Dan wordt het best meoilijk om een externe filter ingang te maken.

Maar ehh mischien heb ik het mis.

Zoals Boemtsjak zegt, 1 VCF dus het klopt niet. :)
ze gaan allemaal door een en hetzelfde filter.
En de filter-input is natuurlijk om met CV het filter aan te sturen. Ben bang dat het niet mogelijk is. (ligt eraan hoever of < €.. je wilt gaan)

En bovendien, er zijn zat synths waarbij het wel kan.
Ik gebruik de MP vaak voor z'n lekker arpeggio-lijntjes
en weirde bassen.

Re: Mono-poly

Re: Mono-poly

Origineel geplaatst door Sander02

Zoals Boemtsjak zegt, 1 VCF dus het klopt niet. :)
ze gaan allemaal door een en hetzelfde filter.
En de filter-input is natuurlijk om met CV het filter aan te sturen. Ben bang dat het niet mogelijk is. (ligt eraan hoever of < €.. je wilt gaan)
Eventjes twee vragen over de mono/poly die eigenlijk een beetje offtopic zijn, maar toch..
Op een filter zit vaak een Keyboard tracking. Ik vroeg me af of dat bij de mono/poly ook het geval is en welke noot leading is voor die keyboard tracking als je in polyfone mode werkt?
Verder heb ik een vraagje over de verschillende modes op een mono/poly. Heb je daar een Unison mode en een detuned unison mode?
Dit vraag ik, omdat ik met CraZ en matt second een meningsverschil had over het begrip Unison. Voor bij betekend Unison: Alle VCOs hebben exacte dezelfde frequentie (soft sync van de Oscillators). matt second en CraZ zijn van mening dat de VCOs in Unison altijd gedutend zijn ten opzichten van elkaar, omdat het anders geen verschil zou uitmaken tussen 1 VCO of 6 VCOs.

Re: Re: Mono-poly

Re: Re: Mono-poly

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dit vraag ik, omdat ik met CraZ en matt second een meningsverschil had over het begrip Unison. Voor bij betekend Unison: Alle VCOs hebben exacte dezelfde frequentie (soft sync van de Oscillators). matt second en CraZ zijn van mening dat de VCOs in Unison altijd gedutend zijn ten opzichten van elkaar, omdat het anders geen verschil zou uitmaken tussen 1 VCO of 6 VCOs.
Volgens de handleiding van m'n AN1X staat Unison altijd voor detuned osc's, vaak kan je wel de mate van detunen zelf instellen.
Ik onthou alvast dat Unison het geluid lekker 'dikker' maakt en op de AN1X heb je dan nog keuze hoe die Unison dan wel moet werken enzo

De mono/poly heeft 3 modes:

In elke mode kan je van elke VCO de pitch(tune), waveform en het volume instellen.

unison
alle vco's tegelijk, dus monophonic

poly
1 vco per toetsaanslag. elke volgende toets gebruikt de volgende VCO. Dus toets 1 gebruikt vco 1, toets 2 vco 2, etc

chord
een chord van 4 toetsaanslagen.

En er is ook nog een detune knop voor extra dik geluid.

Laatst gewijzigd:
Okee. Thanks!
Ik heb geen m/p en heb er pas eentje gezien, dus ik was nieuwsgierig.

Nu weet ik dat Unison en Softsync van een Oscillator niets met elakar te maken hebben. Nu nog uitzoeken waarom er een softsync input op sommige VCOs zitten.. Iemand?

Wat Matt zegt over unison, dat het dan altijd detuned klinkt is
klopt. Alle VCO klinken nooit 100% hetzelfde, en wijken wel iets van elkaar af. Dus als je ze tegelijk hoort, is er wel een lichte detuning. Het effect dike detunen gebeurt pas wanneer je de indviduele tune per vco ten opzichte van elkaar iets anders insteld.

confirmative...

Volgens mij moet er toch een mod uit te voeren zijn op de MP-4 waardoor je audio door het filter kan jagen.

Alleen, wie weet hier meer van? ...

op die ene site waar sander naar verwijstr in zn manual gezocht voor monopoly ...
staat dat een audio in niet kan ...niet lukt iig !
dus
ik denk dat de monopoly eigenlijk een synth is die erg goed is in zn extreme modulaties / routings /poly/mono settings en niet sozeeer zn filter ofso ,..
een soort evolver ,...maar dan we egt heeel reg analoog en hands on ,..
freakuhhhhhhhhhh:okdan:
late reactie weet t ! nou en !
:slotje:

Ik heb hem op de noise input gebouwd.
EXT.SIG.IN.JPG

Het is dan niet mogelijk om de MP zijn noise mee te mixen als je ext sig in gebruikt.
Maar noise heeft iedereen in overvloed lijkt mij.

Met een 909 er in. (een hele goedkope RSB)

Bekijk bijlage 909inMP-01001.mp3

Groet,
Maarten

P.S. Let er op dat het met een switched jack gaat.

Back