korg ps 900

het is een..... beest

het is een..... beest

Even gewoon voor de aardighei:

Ik heb er nu een korg 900ps bij. Wat een achterlijk vette bassen!

Heb je die van JP8 overgenomen ?

Kun je wat clips posten ?

Bericht door een moderator:
samengevoegd

ik heb hem gekocht! wat een vette bassen, door de filter van mijn akai, heel erg bruut

sorry,

het is maandagochtend zeg maar. Ja, van JP8. hoe moet ik wat geluid hier op zetten?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
sorry,

hoe moet ik wat geluid hier op zetten?

Een MP3 maken van < 1mb en dan als attachment toevoegen

Of een link naar je eigen webspace plaatsen

ja, natuurlijk.

hier eerst in een beat. akkoordjes van akai. daarna droog daarna via chorus akai.

Dit geluid wilde ik al heel lang graag hebben. Het is natturlijk ook mogelijk om minder te knetteren, er zitten wel wat grappige presets op, maar de bassen zijn modder

Attachments

• 900 ps.mp3
    567,3 KB · Bekeken: 92
zucht.. word tijd da ik geld krijg en ouwe bakken zoals die 900PS ga vinden

euh, 'n 900PS hoeft niet zo gek duur te zijn hoor, volgens mij heb ik er 150 of 175 euro voor betaald. En da's ook een beetje de waarde IMHO: 150 tot 200 euro voor een 100% werkend exemplaar.

Punt is alleen wel dat je er, op twee of drie goede geluiden na, niet veel echt nuttigs uit zult kunnen halen. Om te spelen is het een genot dankzij de touchbar, een even simpel als geniaal idee dat perfect werkt; beter dan een modwheel of slider !

Ik sluit me aan bij de persoon die vind dat er uit de 900ps achterlijk vette bassen komen...Hij klinkt idd super lekker romig...
Het filter is beperkt maar je kan er toch lekker tegenaan duwen met je VCO en op de bas maakt die best een mooie sweep.
Hij is idd niet voor alles geschikt maar eigenlijk vind ik dat de 700s, 800dv, 900ps, 770 en PE1000 ieder een zeer herkenbare sound bezitten en ze hebben stuk voor stuk een uniek karakter...Nergens anders kom je die gekke touchbar die voor de keys tegen..Als performance instrument is de 900ps goed te doen want je flipt een switch en voila je sound...Hij vind externe effecten te gek.:)
Ik vind het een aanrader...die 900ps

Origineel geplaatst door Hanz
MiniKorg 700: The first synthesizer released by Korg.

MiniKorg 700S: The second synthesizer released by Korg. Essentially a MiniKorg 700 with an extra oscillator, ring modulator and noise generator added.
700s-b.jpg

MaxiKorg 800DV: The World´s first duophonic synthesizer
800dv-d.jpg

Korg 770:
770-b.gif

Korg 900PS:
19483.gif

Uitgebreid artikel uit SOS: http://www.soundonsound.com/sos/apr98/articles/mini_korgs.html

De 700 is de basisversie, de 700s de gereviseerde met 'effectsectie', de 770 een facelifted 700s (?), de 800DV een tweetal 700s'en op elkaar, de 900PS de presetversie van de 700s. Denk ik... :)

ik begreep weerdat er wel wat te editten viel op de 900ps

iig ben erg weg van de 770
astei toch hetzelfde is as de 700 s ,...kan ik net soo goed in mn gezocht ri de 700s gaan
tsja same filters as dv 800 700 en die ring mod daar doe ik t voor

een dv 80 wordt eg te xpensive mocht mezelf gelukkig prijzen m gehad te hebben
tis eg een zeldzaam heid ,..nog makkelijker om een cs80 te kopen

:D

Back