Origineel geplaatst door r.5
Idd, en ik wordtals ik iedereen zo vol bewondering
over Maxi Jazz & Sister Bliss bezig hoor. Ze zijn gewoon
gecast om een playback rolletje te spelen.
Jij moet wel een kenner zijn. :confused:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Dobre
maak je nu een grap?![]()
en ontopic:
ik weet verder niet veel van grooveboxen...
wat ik wel weet is dat ik in mijn jonge jaren zeer veel heb gehad aan het "1 apparaat principe".
ik had een d-20 en daar moest ik het mee doen. ik wilde heel graag muziek maken en de producties die ik vet vond namaken.
echter met een d-20 was dat niet heel makkelijk, maar ik werd zo wel gedwongen om met weinig middelen zeer creatief om te gaan...

maak je nu een grap?![]()
en ontopic:
ik weet verder niet veel van grooveboxen...
wat ik wel weet is dat ik in mijn jonge jaren zeer veel heb gehad aan het "1 apparaat principe".
ik had een d-20 en daar moest ik het mee doen. ik wilde heel graag muziek maken en de producties die ik vet vond namaken.
echter met een d-20 was dat niet heel makkelijk, maar ik werd zo wel gedwongen om met weinig middelen zeer creatief om te gaan...
Nee, dit is geen grap. Het is vrij algemeen geweten.
Rollo is technisch een zeer goede producer die de muziek
van oa Faithless & Dido (zijn zusje) schrijft.
Hij tourt echter niet graag en interviews geven doet hij
nog minder graag dus huurt hij daar dus mensen voor in.
Hij houdt de touwtjes wel zelf in de handen...
Net zoals met de meeste grote electronische live-acts
komt er weinig live bij kijken en is het meestal niet meer
dan een nauwelijks veredelde playback.
Origineel geplaatst door Furious5
Een groovebox is een handig ' veel-in-1' apparaat.. Vooral in het begin is het wel fijn dat niet van alles los in hoeft te stellen... Zo kan je lekker snel aan de slag.
Ik heb zelf een rm1x.. en ben daar erg tevreden over... Indertijd gekocht omdat hij veel waar bood voor je geld... Ik kon gelijk aan de slag en hoefde hem niet perse aan een computer te hangen... Nu gebruik ik hem wisselend: als standalone sequencer of gekoppeld aan mn PC als geluidsmodule en midicontroller...
Het probleem met de meeste grooveboxen vidn ik het arrangeren.. iikzelf mis dan toch een visuele weergave van je ingespeelde noten... je krijgt gewoon een minder goed beeld van wat je net hebt ingespeeld.. aanpassen gaat zo ook een stuk lastiger...
Sinds kort heb ik Ableton Live ontdekt en ik vind dat sequencer pakket echt fantastisch. Het werkt zoooo simpel, logisch en snel...
Om mee te beginnen lijkt me dat een goed pakket.. Gekoppeld aan 1 goede multitimbrale synth moet je daar een heel eind mee komen.. zo heb je in het begin maar 2 dingen om te doorgronden, je sequencer pakket en je synth....
Die synth is ook gelijk je midi controller en ook kan je hem voor piano -of keyboard les gebruiken..
ja ik weet natuurlijk ook wel wat de rol van rollo is...
maar blijkbaar weet men hier ook dat rol van bliss en jazz niet verder rijkt dan wat gemillivanilli.![]()
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Waar heb je je info vandaan man? Sister Bliss beheerst al de instrumenten van een symphony orkest, met uitzondering van de blazers. Zijn maar weinig lui die dat kunnen claimen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Waar heb je je info vandaan man? Sister Bliss beheerst al de instrumenten van een symphony orkest, met uitzondering van de blazers. Zijn maar weinig lui die dat kunnen claimen.