GEM Promega digitale piano's

ik ga hem eens proberen op de musikmesse (daar zullen ze hem wel hebben)

probleem is wel dat ik een promega goedkoop weet staan (incl tas) maar ze hebben nog maar 1 op stock, dus als ik mss te lang wacht gaat hij weg zijn :(

zo, langs geweest :)

die MP4 klinkt volgens de website hetzelfde als de CA serie. Ik heb daar dus de CA5 bespeeld.
Ik vond het een statisch geluid, cheezy. Dan liever een RD700 en al helemaal liever een RD700SX. De kawai haalt het ook niet bij een yamaha of een GEM promega.

Kurzweil PC2X

Kurzweil PC2X

Ik zal hier naast alle juichende verhalen wel een beetje uit de toon vallen maar ik was niet onder de indruk van de Promega 3. Ik heb hem maar heel kort gehad en weer verkocht en niet om financiele redenen. De akoestische piano was wel OK, maar als je op zoek bent naar meer vintage sounds (rhodes, wurly's, etc. ) dan ben ik bang dat je toch beter een PC2X met een vintage piano board kunt nemen. Ook de piano sounds van Kurzweil vind ik onovertroffen.

Ik heb een Promega 3 te koop zien staan bij Spanjaard Muziek in Alkmaar. Ongeveer Eur. 2500,-, geloof ik en dan weet je zeker dat je fijne service tegemoet kunt zien als er wat mee is. Dat is overigens nog wel een aandachtspunt voor Gem instrumenten want bij mijn weten hebben ze geen officiele importeur/service center meer in NL. Maar ik kan er naast zitten.

Hoe dan ook, Kurzweil rules!!!

Attachments

• pc2x.jpg
    pc2x.jpg
    9,6 KB · Bekeken: 88
zo zie je maar dat smaken verschillen :)
ik heb zo ongeveer wel mn zinnen gezet op de promega (het wordt een 2 incl bag en pedal)

morgen bestllen :)

welkom in de wereld die GEM heet :D
Wordt het een 2 of een 3?

Re: Kurzweil PC2X

Re: Kurzweil PC2X

Origineel geplaatst door OJS
Dat is overigens nog wel een aandachtspunt voor Gem instrumenten want bij mijn weten hebben ze geen officiele importeur/service center meer in NL. Maar ik kan er naast zitten.

Dat heb je inderdaad mis, want toen er iets aan mijn Promega schortte ging ie van België naar het Nederlandse service centrum.

*kuch* proest! *

http://www.gembenelux.nl

Wat een rommeltje! Vroeger (back in the old days van Aard van Asseldonk etc) was het ook al niet zo prof, maar in ieder geval had je kwaliteit...

Zover ik weet regelt bovengenoemde Muziekhuis DaCapo de zaken direct bij GEM Italië. Dus zonder Populiers, en heb je geen last van vertragingen zoals hierboven staat vermeld. URL: www.muziekhuisdacapo.nl Het is wel een winkel waar je ff naar toe moet bellen voor een leuke prijs; ze zijn niet van de bulk voor weinig ala Feedback.

Let wel het verschil tussen de Stef Meeder workstations en de Pro Mega's is behoorlijk groot. Dus laat je niet afschrikken door bovenstaande pagina en/of Populiers ;). Die ProMega is wel goed - de doelgroep is gewoon anders dan die van de Genesys/WK's.

Origineel geplaatst door RedTitan
Zover ik weet regelt bovengenoemde Muziekhuis DaCapo de zaken direct bij GEM Italië. Dus zonder Populiers, en heb je geen last van vertragingen zoals hierboven staat vermeld.

Ja, DaCapo haalt hun spullen direct uit Italië, maar dat je geen last hebt van vertragingen is helaas niet waar.

Ik wacht nog steeds op m'n Promega 3 en de datum dat ik hem zou krijgen is nu al 4x verzet :(

Wel... Als ik de verhalen hoor hier heb ik geluk met m'n dealer. Ik had m'n Promega3 net en de dag daarop deed-ie het niet meer... Een week daarop had ik hem hersteld terug (er moest een nieuw moederbord in naar het schijnt). De dealer is er gewoon met z'n bestelwagen een hele dag naar Nederland mee geweest :)

de promega 2 is besteld (woensdag) en komt waarschijnlijk al morgen met UPS aan mijn deur!!!

1610€ all inclusive vind ik toch een mooie prijs! (www.musicstore.com)
er is een gigbag bij én een sustain pedaal (hopelijk de GEM original)

supersnelle en vriendelijke mensen bij musicstore (ze spreken zelfs nederlands!!)

er staat nog een promega3 demo-model voor 1666€ (moet je wel nog de BTW bijtellen) maar ik wil toch wel liever 1tje waar niet zoveel op gespeeld is (+ik ga mijn handen al méér dan vol hebben aan de 2 :))
brand-new kost de 3 daar 2111€ (excl BTW)

i can hardly wait!

Ik heb hem ook (de Promega 3), sinds vanavond!!!! :)

Origineel geplaatst door trigg
Ik heb hem ook (de Promega 3), sinds vanavond!!!! :)

hoeveel heb je betaald dan?

ik ben iig tevreden met mijn 2 :)

DIE SOUND!!
NIET NORMAAL!!!!!

Origineel geplaatst door iam
hoeveel heb je betaald dan?

2149,-

De GEM-dealer in Nederland

De GEM-dealer in Nederland

Hello people,

Ter informatie...

Wanneer men snel en rechtstreekse informatie over GEM-producten wil hebben, lijkt mij de beste optie Van Vliet Muziek in Woerden (http://www.vanvlietmuziek.com)

Deze muziekhandel is al sinds jaar en dag één van de hoofdealers van GEM, en heeft ook directe contacten met Italië, en de overige in Nederland aanwezig zijnde reparateurs/importeurd/e.d.

Zelf heb ik mijn voorkeur ook bij GEM liggen, en via Van Vliet Muziek heb ik altijd de juiste informatie en producten tegen een goede prijs!

(...het lijkt zowaar wel reclame...) :confused:

Greetz,

Key-J

Origineel geplaatst door Steven V
Wel... Als ik de verhalen hoor hier heb ik geluk met m'n dealer. Ik had m'n Promega3 net en de dag daarop deed-ie het niet meer... Een week daarop had ik hem hersteld terug (er moest een nieuw moederbord in naar het schijnt). De dealer is er gewoon met z'n bestelwagen een hele dag naar Nederland mee geweest :)

Nou, ik mag ook gaan beleven hoe de service is van GEM.......

Ben tot de conclusie gekomen dat de velocity-curve van key C6 niet goed is... =(
De toon klinkt zo rond een gemiddeld volume steeds net iets te hard tov van de omliggende tonen
(met alle geluiden overigens) en al is het misschien iets kleins, ik kan het maar beter laten fixen denk ik.

klotezooi

Origineel geplaatst door trigg
Ben tot de conclusie gekomen dat de velocity-curve van key C6 niet goed is... =(
De toon klinkt zo rond een gemiddeld volume steeds net iets te hard tov van de omliggende tonen
(met alle geluiden overigens) en al is het misschien iets kleins, ik kan het maar beter laten fixen denk ik.

Dat lijk me inderdaad een serieus probleem... Toen ik mijn probleem had heb ik gemaild naar GEM, en die antwoordden vlot en vriendelijk terug dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord lag. Bleek dus achteraf dat die vent gelijk had.

Ik zou zeker ook es naar GEM mailen.

Veel sucses en sterkte!

Back