Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

• K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

Stemmen: 10 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    52
Ik heb een KS-rack, de KS zonder toetsen dus, kan me zo voorstellen dat het voor een beginner een prima ding is, layout en bediening zijn vrij overzichtelijk en de geluiden en effecten en polyphonie en multitimbraliteit en arpeggiators en drum-edit-mogelijkheden zijn voor dat geld ongehoord. 15 jaar geleden kon je van zoiets allen maar dromen. geloof me, ik spreek uit ervaring.
Evolver lijkt me wat te lastig. Microkorg ken ik niet, maar is ongetwijfeld een leuk ding (vocoder!) nou ja, die heeft de KS ook.
edit: oh sorry, die k-station is een andere natuurlijk, wel een leuk ding, heb ik naar gekeken voor ik voor de KS ging.

Ik heb de K-Statio gestemd, maar bedoel de KS-rack/KS-4/KS-5, want dat is er de opvolger van (dacht ik).

Alesis Ion, dus andere. Maar wat is het budget, en wat wil je er mee doen? Beetje gericht je ding neerzetten, dan krijg je beter onderbouwde antwoorden, en meer info :eureka:

Ion, omdat je voor het budget een fijne bak hebt, met voldoende mogelijkheden om een tijd lang te patchen.

Om eerder vermelde redenen stem ik ook K-Station of een van de opvolgers (KSR/KS4/KS5). Suc6!

Budget: 500 euro
Ik zoek gewoon een leuke kleine synth om mee te beginnen.

Op dit moment zo ik volgens jullie voor de KSR/K-Station gaan?

[EDIT]Wie heeft op de Evolver gestemd? Ik niet :o:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Alesis Ion, dus andere. Maar wat is het budget, en wat wil je er mee doen? Beetje gericht je ding neerzetten, dan krijg je beter onderbouwde antwoorden, en meer info :eureka:

Ion, omdat je voor het budget een fijne bak hebt, met voldoende mogelijkheden om een tijd lang te patchen.

Er stond duidelijk in de eerste post:
Origineel geplaatst door Rubenes
...lees het topic "Leuke Synth"

P.S.: Yippie! 'k heb twee sterren!

Laatst gewijzigd:
ik stemde op de evolver ,omdat ie het meest veelzijdige is,maar of je dat nodig hebt? als ik je raad zou moeten geven:een synth is een muziekinstrument dus kan je er maar beter naar gaan luisterten welke je het meest ligt, qua geluid cq klank !:)

De Evolver is dus niks voor mij. Van wat ik heb gehoord kan de K-Station allerlei bassen en pads aan, juist wat ik nodig heb. Ik ga dus voor de KSR. Goede keus?

De Evolver is gewoon mijn ding niet. De reden ligt puur persoonlijk (ik vind de KSR nu eenmaal mooier klinken). In de toekomst is een Evolver wel misschien mogelijk.

Rubenes,

We hebben al in je eerste topic een hoop voor en nadelen aangedragen van al je genoemde synths. En volgens mijn bescheiden mening komt het nu aan op het eens uitproberen van deze synths. Dat lukt je niet hier.

Je kunt ons nog wel meer alternatieven laten aandragen (zodat je nog meer gaat twijfelen }:|) of ons allemaal laten stemmen op onze eigen favoriet. Met zo'n poll schiet je weinig op, want iedereen stemt hier vanuit eigen ervaring en smaak. Ga je werkelijk je keus laten bepalen door deze poll?

Doe jezelf een plezier en ga ze gewoon eens uittesten. :biertje: Wees eens eerlijk. Wat zegt nou meer? Als we hier een preset wavje voor je dumpen of dat je zelf, al is het maar tot sluitingstijd, aan alle knopjes zit.

Ik heb zitten luisteren naar samples van de K-Station (jammer genoeg niet van de KSR) en van de Evolver. Ze klinken allebei super, maar de K-Station (en waarschijnlijk ook KSR) geven nu gewoon het geluid dat ik wil hebben. Van wat ik heb gehoord van de Evolver was niet echt bruikbaar in muziek (voor mijn dan). Het is ook een heel ingewikkelde synth, en omdat het een matrix heeft kun je niet snel zien welke waarde een bepaald parameter heeft (en allemaal tegelijkertijd al helemaal niet). Het is gewoon niet wat ik wil. Dus ga ik voor de K-Station of de KSR. Een keyboard heb ik al, dus hoef ik niet een synth te hebben met een keyboard. Ik vroeg het gewoon aan jullie omdat ik het gewoon niet wist.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Rubenes,

We hebben al in je eerste topic een hoop voor en nadelen aangedragen van al je genoemde synths. En volgens mijn bescheiden mening komt het nu aan op het eens uitproberen van deze synths. Dat lukt je niet hier.

Je kunt ons nog wel meer alternatieven laten aandragen (zodat je nog meer gaat twijfelen }:|) of ons allemaal laten stemmen op onze eigen favoriet. Met zo'n poll schiet je weinig op, want iedereen stemt hier vanuit eigen ervaring en smaak. Ga je werkelijk je keus laten bepalen door deze poll?

Doe jezelf een plezier en ga ze gewoon eens uittesten. :biertje: Wees eens eerlijk. Wat zegt nou meer? Als we hier een preset wavje voor je dumpen of dat je zelf, al is het maar tot sluitingstijd, aan alle knopjes zit.

Bij ons in de buurt is geen winkel die deze synths heeft. Dus kan ik ze niet uitproberen. Van wat ik heb gehoord is de K-Station fantastisch, dus zal de KSR ook wel fantastisch zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
Budget: 500 euro
Ik zoek gewoon een leuke kleine synth om mee te beginnen.

Op dit moment zo ik volgens jullie voor de KSR/K-Station gaan?

[EDIT]Wie heeft op de Evolver gestemd? Ik niet :o:

Ik zou opzoek gaan naar een CS6x,staat er een op marktplaats voor 500euro. Je ziet ze soms voor rond deze prijs te koop aangeboden. Probeer anders een cs6r te scoren,stuk goedkoper. In de toekomst kun je er een VA boardje & FM boardje in stoppen of 2 VA boardjes en klaar is kees. Daarnaast zou ik opzoek gaan naar een cheapo akai s2000 of s3000,liefst met een FXboard en je bent volledig klaar.

Heb je eigelijk een Sampler,Soundmodule+drums & 1/2 VA+ DX7 in een. Lijkt me compleet geschikt om al toptracks te maken.

toen ik in je vorige thread las dat je 200 had heb ik je een novation bassstation aangeraden. Nu je budget wat hoger is zou ik zeggen, kijk eens naar de novation KS4!! Klinkt als de K station maar meer toetsen en multitimbraal, je kan hiermee dus een heel liedje maken. Die kost nieuw 499,- (bij www.feedback.nl)

check even www.synthmania.com/k-station.htm (deed het zonet niet, maar zal wel weer online komen)

Ik heb al een keyboard, dus waarom extra betalen voor de KS4 als ik een KSR kan nemen?

Heeft je keyboard aftertouch en velocity, en heb je pitch- en modwheels? Het KS4 keyboard heeft dat allemaal wel. Mocht jouw Casio (toch?) dat niet hebben, zou ik toch de KS4/5 overwegen. Daarbij: twee keyboard zijn stoerder dan 1 :D

Back