Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

• K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

Stemmen: 10 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    52
[EDIT] Bestellen maar![/EDIT]

O wacht, ik krijg dat ding voor mijn vormsel. Dat is pas binnen twee maanden.
=( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =( =(

binnen 2 maanden -------------------------------------> :yamaha: <-----------------------------postbode die KS4/KSR komt leveren.

Laatst gewijzigd:
Maar wacht eens... Als ik nou die KSR + een Keystation 49e koop bij Thomann, bespaar ik 33 euro op de prijs van een KS4 (bij Thomann) en heb ik een handig USB keyboard om Fruityloops en andere synths mee te besturen. En ik heb pitch en mod wielen!

Laatst gewijzigd:
Voor dat verschill zou ik zeker voor de ks4 gaan...dat is immers ook een prima masterboard ..met knopen en schuiven...33 euro!! Dat verschil is echt nihil!

gr,

Chris

halleluja, die winkel bij jou in de buurt is echt niet goedkoop... zou ff een mailtje sturen naar Feedback of ze echt niet met de TPG wat kunenn versturen naar Luxemburg. Dirk Witte in Amsterdam doet dat in elk geval wel, maar daar hebben ze de KS4 dan weer niet op voorraad :(

De makkelijkste methode is nog altijd via Thomann.de bestellen. 33 euro meer bij www.Thomann.de is echt niet de moeite waard om bij www.Feedback.nl te bestellen

De KSR + Keystation 49e is nog altijd voordeliger dan de KS4 bij Thomann.de kopen. Je hebt dezelfde dingen en nog meer!
Origineel geplaatst door Triphonius Z
halleluja, die winkel bij jou in de buurt is echt niet goedkoop...
Ik weet het, dikke pech voor mij ;)
Wel handig, want ik kan de KS4 bespelen.

P.S.: Weet iemand de beste methode om synthesizers op te nemen, want die softsynths maken nou juist niet het geluid dat ik nodig heb! Ik heb wel coaxiale en optische verbindingen tot mijn beschikking!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
P.S.: Weet iemand de beste methode om synthesizers op te nemen, want die softsynths klinken vreselijk! Ik heb wel coaxiale en optische verbindingen tot mijn beschikking!

kijk uit met wat je zegt over softsynths op dit forum! Voor je het weet start je een flame-war over hardware vs software... :D

Opnemen doe je het makkelijkst via je geluidskaart indien je computer/audio-interface/recording-software (bijv. Cubase of Logic) dat toelaat. Gewoon even zoeken op het forum, er is genoeg over te vinden.

Persoonlijk ben ik niet zo van de software, dus ik heb een paar dagen terug een harddisk-recorder aangeschaft. En ik moet zeggen, dat bevalt mij bijzonder goed!

Daarom koop ik juist die Keystation 49e: omdat ik geen pitch en mod wielen heb!

P.S.: Sorry voor die opmerking, het is gewoon dat hardware nu eenmaal anders klinkt dan software.

Dus is Jackplug naar miniplug voldoende om op te nemen?

Geen probleem, zoals ik zei, ik ben een hardware-adept, en dan zelfs nog een orthodox pre-midi analoog-purist (het enige waar midi opzit is op mijn Nord Modular, en zelfs die mid-kabels gebruik ik alleen voor de editor) maar regelmatig ontaarden dit soort terloopse opmerkingen in pagina-lange threads over hard- vs software. Ik dacht: ik waarschuw je maar even...

Het liefste had ik aan elke synth een keyboard zitten, dat werkt gewoon lekkerder, i.p.v. steeds op je sequencer een ander miditrack selecteren vooraleer je een geluidje kunt selecteren/horen/maken. Ik denk dat inderdaad de K-station (of ks 4/5) een hele goede voor je is, maar luister niet naar samples op internet, ga naar de winkel, vraag om een koptelefoon en ga een uurtje met het ding spelen. Pas dan weet je of het allemaal waar is...

Alles behalve de evolver in je wenslijst is trouwens een computer in een doosje hoor, dus half hardware, half software en dus door een computer te vervangen. Een pc geeft je echter te weinig gebruiksgemak/genot en zeker als het om synthesizers gaat.

Ik dacht: ik waarschuw je maar even...

Bedankt!

Origineel geplaatst door falafelbiels
Het liefste had ik aan elke synth een keyboard zitten, dat werkt gewoon lekkerder, i.p.v. steeds op je sequencer een ander miditrack selecteren vooraleer je een geluidje kunt selecteren/horen/maken. Ik denk dat inderdaad de K-station (of ks 4/5) een hele goede voor je is, maar luister niet naar samples op internet, ga naar de winkel, vraag om een koptelefoon en ga een uurtje met het ding spelen. Pas dan weet je of het allemaal waar is...
Dat is waar, maar je kunt toch maar èèn keyboard tegelijkertijd bespelen. Het is wel een beetje geldverspilling om steeds een keyboard te kopen, maar je moet toch midi-kabels wisselen als je maar een enkel keyboard gebruikt.
Maar ik ga voor èèn keyboard omdat dit op de lange tijd toch geld bespaart. En ja, ik weet dat ik een krent ben. ;)
Origineel geplaatst door falafelbiels
Alles behalve de evolver in je wenslijst is trouwens een computer in een doosje hoor, dus half hardware, half software en dus door een computer te vervangen. Een pc geeft je echter te weinig gebruiksgemak/genot en zeker als het om synthesizers gaat.

Dat zeiden mijn ouders ook. "Als je gratis synths kan maken op de computer (met Synthedit), waarom koop je dan in hemelsnaam een synth van 500 euro?" Een computer maakt ook veel te clean geluid. Het is zo "perfect". Dat is nou vreselijk.

P.S.:Ik ga deze zaterdag naar een winkel om de KS4 te bespelen.

Om even onbeleefd te zijn doe ik een driedubbelpost, maar

HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!

Dat is waar, maar je kunt toch maar èèn keyboard tegelijkertijd bespelen. Het is wel een beetje geldverspilling om steeds een keyboard te kopen, maar je moet toch midi-kabels wisselen als je maar een enkel keyboard gebruikt.

Ik gebruik wel eens 3 keyboard tegelijk ;) en het switchen van de midikabels is vaak wel op te lossen door de MIDI-through aansluitingen te gebruiken.

Een computer maakt ook veel te clean geluid. Het is zo "perfect". Dat is nou vreselijk.

Ok, tip van mij: denk dan wel 20x na voor je voor een KSR/4/5 gaat. Luister er heel erg goed naar as zaterdag. Ik heb mijn K-Station de deur uit gedaan omdat ik hem te clean vond klinken. Voor jouw budget kun je ook een hele aardige 2e hands echte analoge synth aanschaffen. In jouw geval zou ik voor een Roland Juno 106 gaan. Prijzen rond de 250-300 euro, vrij goed verkrijgbaar, MIDI en een boel knopjes en schuifjes. En echt analoog. Voor mijn persoonlijke mening over de K-Station en de Juno: kijk ff op m'n site onder 'gear'.

Ik heb al gezegd dat mijn ouders willen dat ik een synth NIEUW uit een winkel koop. Ik kan dus geen Juno kopen. Overigends, ik had al gekeken voor een Juno 60, maar ja. Als die dingen stuk gaan, heb je wel een groot probleem. Ik ga dus maar luisteren, en ik zie wel verder als het geluid
tegenvalt. Misschien komt die Evolver dan wel...

Je maakt zeker een goede keus met de Novation! Erg mooi spul!. Zelf heb ik een A-Station staan en ben er erg tevreden over. Ik vind wel dat de novation (iig de A-Station) behoorlijk op zijn effecten leunt. Schakel deze maar eens uit en kijk hoe je de Synth dan vindt klinken....maar aan de andere kant; waarvoor zul je anders de effecten hebben ;) En aangezien je nieuw moet/wilt kopen denk ik dat je er goed aandoet!

Maar luister zaterdag vooral kritisch en probeer veel en laat je niet te veel door de presets leiden. Sommige fabrikanten hebben dit beter voor elkaar dan een andere. Novation richt zich behoorlijk op de dance/trance markt....maar kijken en vooral luisteren is het beste. In ieder geval veel succes en we lezen het hier...en wellicht nog beter we horen hem wel eens voorbij komen

VasC

:mega:

Ik heb al gezegd dat mijn ouders willen dat ik een synth NIEUW uit een winkel koop.

ouders... tssk tssk tssk. Nou, de KS-serie is helemaal geen verkeerde keuze hoor. Alleen wel virtueel analoog. Je kunt daarna altijd zelf nog flink doorsparen en dan voor een vintage instrument gaa.

ouders... tssk tssk tssk. Nou, de KS-serie is helemaal geen verkeerde keuze hoor. Alleen wel virtueel analoog. Je kunt daarna altijd zelf nog flink doorsparen en dan voor een vintage instrument gaa.

Dat is juist wat ik van plan ben... }:|

WAARSCHUWING: Vintage synthesizers zijn EXTREEM verslavend. Oude synths kopen, bespelen, ruilen, verkopen is een hobby op zich. Weet waar je aan begint...

Veel succes zaterdag, en probeer inderdaad door de presets heen te prikken. Vergeet niet je ervaringen te posten!

Zal ik zeker doen!

P.S.: Ik heb jou aan mijn buddy list toegevoegd. Vind je dat erg?

Back