Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

• K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

Stemmen: 10 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    52
Bedankt. Ik denk dat deze synth goed genoeg is om mij een groot arsenaal van geluiden te beschikking staan.

P.S.: Ik heb zojuist het ding upgedate naar versie 2.1

Ensoniq

Ensoniq

Ruben,

Ik heb jarenlang met veel plezier op Ensoniq synths gespeeld. Klinken lekker vol, zeker in vergeleken met de Roland synths van dezelfde generatie.

Probeer tweedehands een MR of een ZR van Ensoniq op de kop te tikken. Dan weet je zeker dat je waar voor je weinige geld hebt. Een rackversie moet mogelijk zijn voor rond de 200 euri.

Succes!

hij kocht ondertussen een novation KS5 dacht ik.
prachtige synth trouwens...

ik denk dat de novation synths wel wat voor jou zijn.
gewoon leuke allround synthesizers, redelijk simpel te bedienen en veel mogelijkheden.
ga voor een K station, ks (rack/4/5) of een oude nova zou zeggen...

Origineel geplaatst door cloudman
hij kocht ondertussen een novation KS5 dacht ik.
prachtige synth trouwens...

Ik heb een KS5 gekocht inderdaad en ik vind het een prachtsynth. Maar helaas moet ik ook de mening delen van Triphonius Z: hij klinkt te clean.

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik denk dat de novation synths wel wat voor jou zijn.
gewoon leuke allround synthesizers, redelijk simpel te bedienen en veel mogelijkheden.
ga voor een K station, ks (rack/4/5) of een oude nova zou zeggen...

En TETERRETET! Ik heb een KS5 gekocht! Maar helaas moet ik zeggen dat ik hem soms te clean vind klinken, m.a.w er komen geen vette bassen of leads uit.

hoi Rubenes,

teleurgesteld dan in de KS4/5 qua geluid?
verder bevindingen?

groetjes

wolkie

hoi Rubenes,

teleurgesteld dan in de KS4/5 qua geluid?
verder bevindingen?

groetjes

wolkie

Hij klinkt best goed, alleen kan het ding niet echt goed bassen maken en leads. Ook krijg ik er niks vets uit. Verder geen minpunten, alleen mochten ze wel de FM-functie op het voorpaneel platen.

owkiedokelie.

zijn er achteraf bekeken andere VA synths die je eerder zou overwegen om aan te schaffen
boven de KS?

owkiedokelie.

zijn er achteraf bekeken andere VA synths die je eerder zou overwegen om aan te schaffen
boven de KS?

Nee. Deze synth doet zijn werk zeer degelijk en ik vind het geldverspilling om een andere VA aan te schaffen. Maar ik zou hem wel willen vervangen door een gelijkaardige synth in dezelfde prijsklasse, als die beter klinken.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Wat samengevoegd? De beide Leuke Synth treads?

Ja. En ik raad je aan om niet overal in meerdere threads dezelfde vragen te stellen, maar het een beetje overzichtelijk te houden. Het synthforum is niet alleen bedoeld om je eigen vragen beantwoord te krijgen, maar ook als informatiebron voor de overige gebruikers.

novation klinkt inderdaad clean, maar met een beetje pielen kom je er wel.
als er 1 VA is die vet klinkt, dan is dat de access virus. ik heb hem gehad, maar weer weggedaan, ik wilde hem voor live gebruiken maar mijn nordrack vind ik makkelijker in gebruik. toch wel een beetje spijt dat ie weg is... maarja.

als ik jou was zou ik de novation nog lekker een tijdje houden, en flink wat geld sparen en vaak naar muziekwinkels gan en gear uitproberen. lekker lang klooien met synths...
en wie weet heb je over 2 jaar flink wat gespaard om dan een hele vette synth te kunnen kopen.

Origineel geplaatst door Rubenes
Nee. Deze synth doet zijn werk zeer degelijk en ik vind het geldverspilling om een andere VA aan te schaffen. Maar ik zou hem wel willen vervangen door een gelijkaardige synth in dezelfde prijsklasse, als die beter klinken.
Persoonlijk vind ik de VA van Clavia, Access en Waldorf nog altijd geslaagder dan die van Novation.
Zelf zou ik niet twijfelen en terug voor de Clavia Nord Modular gaan... Maar smaken verschillen! :koffie:

in dezelfde prijsklasse van de novations zie ik de nordlead 1,
en eventueel een alesis ion of eerder micron...

alleen, het gebruiksgemak van de novations is niet echt evenaard door de micron,
en van de nordlead durf ik geen gok wagen.
het geluid daarentegen is wel ernstig indrukwekkend...

De eerste weken na aanschaf vn mn ks5 was ik ook telleurgesteld, maar daarna werdt het allemaal een stuk duidelijker en minder ingewikkeld. t'is gewoon knutselen met zo'n bak. in de loop vd tijd krijg je dr vanzelf sounds uit waarvan je een "wow" gehalte krijgt. neem wat op in je pc,gooi dr wat plugins over(bv een compressor over 3 osc saw's met kleine detune+unison) en het vetgehalte neemt vanzelf toe.. ;) Ik zei het al eens in een andere tread over deze synth; "de aanhouder wint".. 8)

Origineel geplaatst door Rubenes
En TETERRETET! Ik heb een KS5 gekocht! Maar helaas moet ik zeggen dat ik hem soms te clean vind klinken, m.a.w er komen geen vette bassen of leads uit.

Hoe maak jij je leads en bassen? M.a.w.: hoe ver ben jij gevorderd met je detuning-, unison- en LFO-skills? Misschien dat de KS een beetje lief blijft klinken (hoewel, met distortion er overheen... :P Zit dat niet bij de fx?), maar (redelijk) vet moet toch wel kunnen!

Back